Toon posts:

Hoe printer werkend krijgen op een Draytek Vigor 2300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Draytek Vigor 2300 Router met ingebouwde printerserver.
Nu ben ik al een tijd met dat ding aan't stoeien geweest, nu doet het Internet het perfect dat was binnen 10 helemaal top. Maar het probleem is dat ik die printerserver niet aan de gang krijg en zoals ze in de handleiding uitleggen werkt niet want ik kan dan niet printen 8)7 . Op de Printerserver heb ik een HP 990 CXI staan. Nu is dus mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij uit de brand helpen?? Ik heb de 2300 boven de 2200 gekozen voor de printerserver maar als deze het niet doet heb ik er ook niks aan :(

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 19:52
wat moet je weten.. heb je het geprobeerd zoals het op www.draytek.com staat (in de faq van vigor 2300) ??

http://www.draytek.com.tw...igor_router_vigor2300.php

[ Voor 26% gewijzigd door Tano op 17-03-2003 17:52 . Reden: directe link toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Tano schreef op 17 March 2003 @ 17:47:
wat moet je weten.. heb je het geprobeerd zoals het op www.draytek.com staat (in de faq van vigor 2300) ??

http://www.draytek.com.tw...igor_router_vigor2300.php
Jah zoals daar staan heb ik precies gedaan dat staan ook in de handleiding maar dat werkt niet zal ff een screenshot maken van de meldingen die ik krijg :(

EDIT:

Hier dan ff een screenshotje

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijst211/printer.JPG

voor Groot formaat deze link Screen @ 1280 x 1024

http://home.planet.nl/~bijst211/printer.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 18:11 . Reden: Screenshot erbij ]

• Tano
de printer doet het wel als je hem direct op de parallele poort aansluit (uiteraard anders geconfigureerd...)

Het ip_nr dat je hebt ingevuld is van de router (172.16.2.250?)

Zit je direct op de router, of via een hub/switch naar de router (met een oude firmware versie krijg je dan een foutmelding). Heb je zo ie zo de laatste versie firmware?

Verwijderd

Topicstarter
Tano schreef op 17 March 2003 @ 18:17:
de printer doet het wel als je hem direct op de parallele poort aansluit (uiteraard anders geconfigureerd...)

Het ip_nr dat je hebt ingevuld is van de router (172.16.2.250?)

Zit je direct op de router, of via een hub/switch naar de router (met een oude firmware versie krijg je dan een foutmelding). Heb je zo ie zo de laatste versie firmware?
Het ip nummer is niet van de router want de router is 192.168.1.1 maar in de handleiding wordt er ampart 172.16.2.250 voor de printer aangegeven, ik heb trouwens ook al het 192.168.1.1 ip nummer van de router zelf gebruikt maar dat wil ook niet.
De printers stond eerder op men server via de paralelle poort naar de printer. Dit werkte altijd dus snap er niks van.

Ik zelf zit 2 switches verder van de router af maar we hebben ook pc's hier die direct op de router staan en die doen het ook niet, maar volgens mij moet dat niet uit maken. ik heb die router nog geen week en wil dus dat het werkt en niet dat ik met een firmware update ga klooien zodat ik zometeen als het mis gaat men gerantie kwijt ben.

• Tano
die switches maken dus niet uit.

Ik heb hier zelf mijn ip van de router erin staan..en volgens mij hoort dat ook zo!
Verder zou ik eigenlijk alleen een firmware upgrade kunnen aangeven als probleem (die overigens niet zo moeilijk te doen is.. het was het eerste dat ik deed toen ik hem drie maanden geleden binnen kreeg)

Verwijderd

Topicstarter
Tano ik zie dat jij met een eens gelijk probleem zit maar hoe heb je die windows xp computers aan de gang gekregen op de router want ik draai hier alleen maar windows xp en op een laptop windows 2000, dan zou het bij mij toch ook moeten lukken. kun jij trouwens onder windows XP naar je printer pingen??

• Tano
naar je printer pingen kan niet, het is immers geen NIC, maar een aanhangsel aan je router, die opdrachten kan uitvoeren die de router binnenkrijgt via zijn NIC. Overigens staat er op de site die ik hierboven heb genoemd dat je je router_ip moet invullen.. en niet de ip die daar staat ingevuld:

On Rrinter Name or IP Address---> Input the LAN IP address of Vigor Router.

Ik heb eigenlijk niks anders gedaan dan in die handleiding staat..stap voor stap.. toen deed ie het. Ik heb het echter nooit geprobeerd met de firmware die jij gebruikt omdat ik (zoals ik al zei) meteen heb geupgrade. Ik zou als ik jou was ff alles eraf halen (inclusief de poort die je gemaakt hebt.. en dan opnieuw beginnen met het ip 192.168.1.1 (van je router)). Wanneer ie het dan nog niet doet, zou ik een firmware-upgrade uitvoeren (waarbij ik je dan wel wil helpen, via msn ofzo)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zie LPR staan...da's een UNIX lineprinter, zo'n beetje de standard manier om onder UNIX printers aan de praat de krijgen. Nou weet ik dus niet precies of je 990 CXI een windows-only printer is, maar als dat zo is kun je aansturing via LPR vergeten denk ik. Probeer hem anders eens aan te sluiten als LPT als dat kan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tano
De router ondersteund bij mijn weten alleen LPR. Ik krijg echter mijn HP-720C probleemloos aan de praat, het lijkt me dus sterk dat de 990 CXI niet wordt ondersteund, en de inferieure 720c wel

Verwijderd

Topicstarter
Tano schreef op 17 maart 2003 @ 18:39:
naar je printer pingen kan niet, het is immers geen NIC, maar een aanhangsel aan je router, die opdrachten kan uitvoeren die de router binnenkrijgt via zijn NIC. Overigens staat er op de site die ik hierboven heb genoemd dat je je router_ip moet invullen.. en niet de ip die daar staat ingevuld:

On Rrinter Name or IP Address---> Input the LAN IP address of Vigor Router.

Ik heb eigenlijk niks anders gedaan dan in die handleiding staat..stap voor stap.. toen deed ie het. Ik heb het echter nooit geprobeerd met de firmware die jij gebruikt omdat ik (zoals ik al zei) meteen heb geupgrade. Ik zou als ik jou was ff alles eraf halen (inclusief de poort die je gemaakt hebt.. en dan opnieuw beginnen met het ip 192.168.1.1 (van je router)). Wanneer ie het dan nog niet doet, zou ik een firmware-upgrade uitvoeren (waarbij ik je dan wel wil helpen, via msn ofzo)
Ik heb ff de firmware versie die erin zit nagekeken en dat is

Firmware Version : v2.3.2

En volgens de website van Draytek is dat ook de newste dus daar kan het dus ook niet aan liggen :( iemand nog meer iedeen?

Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden :)
Pagina: 1