[Geforce 4 TI4200 128 MB 8X AGP] Draait niet lekker

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc. Een AMD Athlon XP 2600+ 333Mhz met 512 MB DDR 333Mhz en een Soltek SL-75FRV moederbord met een VIA KT400 chipset. Dat zou allemaal toch aardig moeten kunnen werken. In de 3D 2001 Benchmark scoorde deze config 8200 ongeveer. Iemand zij tegen mij dat dat niet zo snel is. Dat weet ik dan niet precies. Maar ik heb ook het idee dat het beter zou moeten kunnen. In het spel Tactical Ops werkt alles niet lekker. Bij een resolutie van 1024*768 met alles op high en 32-bit kleuren schokt hij al behoorlijk. Bovendien als ik iets rommel aan de resolutie in het spel of de kleuren diepte dan duurt het ongeveer 20 sec, waarin je denkt dat het spel hangt voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd. Daarin is geen HD activiteit te merken. En nog iets wat mij is opgevallen. Als ik het spel afsluit dan staat het spel nog een 20 sec lang op 100 % te gassen voordat het is afgesloten. Dat laatste vind ik niet zo erg, maar hoort ook niet volgens mij. Ik heb het idee dat er niets niet helemaal lekker zit. In windows 2000 dan wel in mijn bios. Ik heb er alleen allemaal niet zo veel ervaring mee. Kan iemand misschien helpen, of kent iemand dit probleem met deze kaart en configuratie? Alvast bedankt.

[ Voor 1% gewijzigd door cyspoz op 17-03-2003 17:59 . Reden: Moderbord type toegevoegd ]

Verwijderd

Heb je de laatste detenators van www.nvidia.com al? En heb je een schone windows installatie op deze nieuwe hardware uitgevoerd?

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ik heb een schone installatie. Wat bedoel je met de laatste detenators van nvidia? Als je hiernaar verwijst dan heb ik die jah Link: http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09

Verwijderd

Dat is de juiste link. Probeer die detenators (drivers) maar eens, gewoon downloaden en installeren.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Jah die heb ik dus al.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 06:51
wat voor videokaart heb je?

- hardware always changes.. -

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Jester, zie topic titel.
De driver versie die windows weergeeft is: 4.1.0.9

Wat ik nog niet heb vermeld is dat ik DirectX 8.1 draai. Volgens windowsupdate was dit de laatste versie.

[ Voor 42% gewijzigd door cyspoz op 17-03-2003 17:45 . Reden: extra toevoeging ]

Verwijderd

Download de nieuwste Via 4 in 1 drivers eens vanaf de site van je mobo fabrikant. De via drivers zijn voor je chipset.

Verder kun je je eerste post editten met het edit knopje.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ik know hoe to edit. Ik heb inmiddels een test gevonden en daarbij lijkt het er inderdaad op dat die maat van mij gelijk heeft en mijn kaat ver onder de maat presteert.
Zie plaatje onderaan

Ik heb de drivers geinstalleerd. Computer start nog gewoon op _/-\o_ Is toch altijd weer mooi meegenomen. Ga nu maar effe een benchmark test draaien.

[ Voor 48% gewijzigd door cyspoz op 17-03-2003 18:17 . Reden: update ]

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
OK, dit wordt dus een stuk minder grappig. Ik heb de 4 in 1 drivers geinstalleerd. En heb opnieuw de benchmark test uitgevoerd. De vorige keer toen ik die uitvoerde was de pc helemaal kaal. Maar daarvan afgezien had ik tijdens deze test de virusscanner uitgezet en alle andere spullen. lijkt me sterk dat ik dan in eens van 82XX naar 6492 daal in mijn score :'(

Goed. na regen komt zonneschijn. Na iets veranderd te hebben doet de kaart het nu beter. 10816 Ik heb de ani-aliasering uitgezet. (Wat is dat eigenlijk) En de Anisotropische filtsers uit. Terwijl er juist bij staat dat die voor betere prestaties aan moeten staan?

[ Voor 28% gewijzigd door cyspoz op 17-03-2003 19:10 ]

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Nou als dat filtering gedoe aan had staan kan het best zijn dat het allemaal wat langzamer loopt, die dingen zorger ervoor dat je scherper beeld krijgt, maar dat gaat wel ten koste van de prestaties....

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Pagina: 1