Ik heb een website gemaakt waar ik een nieuws systeem in wil zetten. Nu is het nieuwssysteem klaar en het werkt. Het spuugt netjes een textbestandje uit en daar staat alles in wat ik erin wil zien. Ik sta nu echter voor een probleempje. Ik krijg het niet voor elkaar om de text te importeren in een html pagina zonder gebruik te maken van een I frame. Als ik hem ga I framen pakt ie namelijk de stylesheet niet mee terwijl wanneer ik de text importeer zou dat geen probleem moeten zijn.
Verwijderd
een beetje zoeken kan geen kwaad: frame color
hier staat voor een heel groot deel in wat je wilt. waarschijnlijk gaat dit dus alleen met een serverside oplossing (asp / php)
hier staat voor een heel groot deel in wat je wilt. waarschijnlijk gaat dit dus alleen met een serverside oplossing (asp / php)
Verwijderd
Dat zal je serverside moeten doen of met de filereader van beehive.
voorbeeldje
voorbeeldje
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?php function reader($page) { $dafile=fopen($page,"r"); $filecont=fread($dafile,filesize($page)); fclose($dafile); print($filecont); } ?> |
Tekst importeren in 1 frame kan wel met SSI (server side includes) maar dat moet je server wel ondersteunen. Net zoals een php/asb/database oplossing)
okeej, maar een doodsimpele html oplossing (behalve Iframen) is er dus niet?
bedankt voor het fixen! ik bedenk me nu pas dat er een stielem typotje in zat
bedankt voor het fixen! ik bedenk me nu pas dat er een stielem typotje in zat
[ Voor 37% gewijzigd door shakkie op 17-03-2003 17:17 ]
Het werkt buitengewoon goed! Wat ik al zeg , het spoegt .txt bestandjes uit. Dit met als ede dat ik nog bezig men met php en mysql. Ik heb het script gedownload en zit het uit te pluizen, vandaart deze reply. Toch wil ik je graag danken voor deze zeer nuttige en vooral ook bruikbare reply!
Een html oplossing bestaat niet, maar je hebt toch php??
warron geen php include() ?
warron geen php include() ?
Wise enough to play the fool
Ik zou de includefunctie kunnen gebruiken alleen betreft het een textbestand en die reageert niet op een stylesheet.
Verwijderd
Als je in een volledig html bestand met php (dus het is eigenlijk een .php bestandje
) een .txt bestand include, reageerd de tekst in het .txt bestandje wel op de stylesheet. Ik heb het net getest, en bij mij werkte het...
Okeej dan denk ik dat ik wat verkeerd heb gedaan! Ik ga er weer ff mee aan de slag! Harstikke bedankt.
Pagina: 1