Ik heb al een tijdje een probleem met een gebruiker in onze organisatie. Hij wil graag zijn mailtjes door laten sturen naar een prive e-mailadres. Ik heb dus een custom recipient aangemaakt met daarin zijn externe e-mailadres. Nu worden dus de mailtjes ook naar zijn priveadres gestuurd.
Dit heeft een hele tijd goed gewerkt en alle interne mailtjes worden ook nog braaf naar zijn prive adres gestuurd. Maar als nu iemand vanaf extern een mailtje stuurt naar die gebruiker krijgt die een de volgende foutmelding terug.
----- Original Message -----
From: "System Administrator" <postmaster@onsdomein.nl>
To: "Gebruiker, Jan de" <j.degebruiker@wxs.nl>
Sent: Tuesday, February 25, 2003 8:39 PM
Subject: Undeliverable: test
> Your message
>
> To: Gebruiker, Jan de
> Subject: test
> Sent: Tue, 25 Feb 2003 20:43:20 +0100
>
> did not reach the following recipient(s):
>
> j.degebruiker@wxs.nl on Tue, 25 Feb 2003 20:39:25 +0100
> The recipient name is not recognized
> The MTS-ID of the original message is: c=nl;a=
> ;p=x;l=x
Hij krijgt dus interne mailtjes wel in zijn exchange mailbox en thuis. Maar externe mailtjes krijgt hij alleen in zijn exchange mailbox (op zijn werk) maar niet thuis.
Bij andere gebruikers waar dit exact zo is ingesteld gaat het wel goed. Waar ik dan aan zit te denken dat de server van wxs (planet) deze mailtjes op een of andere manier tegenhoudt. Maar het blijft dan raar dat het bij collega’s wel werkt.
Ik heb al een keer opnieuw een custom recipient aangemaakt met zijn e-mailadres. Ik kan verder niks vinden op de support sites. Ik ben dit probleem 1 keer eerder tegengekomen in een technisch forum (tek-tips.com) maar hier is geen duidelijk antwoord op gekomen. Vandaar dat ik het nu hier post in de hoop dat iemand dit probleem kent.
We hebben exchange 5.5 en de externe mail gaat via 128k isdn naar gemnet (gemeentelijk extranet), die ons ontsluit naar internet.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Dit heeft een hele tijd goed gewerkt en alle interne mailtjes worden ook nog braaf naar zijn prive adres gestuurd. Maar als nu iemand vanaf extern een mailtje stuurt naar die gebruiker krijgt die een de volgende foutmelding terug.
----- Original Message -----
From: "System Administrator" <postmaster@onsdomein.nl>
To: "Gebruiker, Jan de" <j.degebruiker@wxs.nl>
Sent: Tuesday, February 25, 2003 8:39 PM
Subject: Undeliverable: test
> Your message
>
> To: Gebruiker, Jan de
> Subject: test
> Sent: Tue, 25 Feb 2003 20:43:20 +0100
>
> did not reach the following recipient(s):
>
> j.degebruiker@wxs.nl on Tue, 25 Feb 2003 20:39:25 +0100
> The recipient name is not recognized
> The MTS-ID of the original message is: c=nl;a=
> ;p=x;l=x
Hij krijgt dus interne mailtjes wel in zijn exchange mailbox en thuis. Maar externe mailtjes krijgt hij alleen in zijn exchange mailbox (op zijn werk) maar niet thuis.
Bij andere gebruikers waar dit exact zo is ingesteld gaat het wel goed. Waar ik dan aan zit te denken dat de server van wxs (planet) deze mailtjes op een of andere manier tegenhoudt. Maar het blijft dan raar dat het bij collega’s wel werkt.
Ik heb al een keer opnieuw een custom recipient aangemaakt met zijn e-mailadres. Ik kan verder niks vinden op de support sites. Ik ben dit probleem 1 keer eerder tegengekomen in een technisch forum (tek-tips.com) maar hier is geen duidelijk antwoord op gekomen. Vandaar dat ik het nu hier post in de hoop dat iemand dit probleem kent.
We hebben exchange 5.5 en de externe mail gaat via 128k isdn naar gemnet (gemeentelijk extranet), die ons ontsluit naar internet.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.