Asus DVD-616 dive lust geen DVD+R

Pagina: 1
Acties:

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 18:48
Ik heb net mijn NEC 1100A DVD Brander binnen en heb twee DVD-ROM's gebrand met Nero. 1x een DVD+RW (philips) en 1x een DVD+R (fuji), nu wil de Asus dvd drive de dvd+r media nauwlijks lezen. Dit leidt tot vastlopers van windows explorer. Nu vind ik het wel vreemd dat de drive van ASUS die DVD+R zo slecht leest omdat o.a. op http://www.dvdplusrw.com en http://www.asus.com.tw staat dat hij wel compatible is. Ik heb de laaste firmware in de dvd-drive zitten.

Wat ik ook vreemd vind is dat de dvd+rw wel gelezen wordt, met cd's is het vaak juist omgekeerd. CD-r wordt vaak wel en CD-rw vaak niet soepel gelezen.

Iemand suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door waslijn op 17-03-2003 16:35 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al geprobeerd om de Asus firmware te flashen of de DVD+R een tandje langzamer branden?

• waslijn
BalusC schreef op 17 March 2003 @ 16:36:
Al geprobeerd om de Asus firmware te flashen of de DVD+R een tandje langzamer branden?
Firmware had ik al gedaan (zie hierboven). En branden heb ik op 2,4 speed gedaan, kan volgens mij niet langzamer.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Er waren ook problemen met de recente versies van Nero, heb je de aller nieuwste versie geinstalleerd ? Hiermee moeten zo goed als alle bugs zijn opgelost...

[ Voor 21% gewijzigd door Snikker op 17-03-2003 18:11 ]

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• waslijn
Snikker schreef op 17 March 2003 @ 18:11:
Er waren ook problemen met de recente versies van Nero, heb je de aller nieuwste versie geinstalleerd ? Hiermee moeten zo goed als alle bugs zijn opgelost...
Heb de laaste versie 5.5.10.15.

• waslijn
Heb gisteren de DVD+R in een Compaq laptop uitgeprobeerd en die las hem prima. De drive zal dus wel niet compatible zijn. Ik baal ervan omdat ik de drive had gekocht o.a. in verband met +RW/R support. Nu maar hopen op een firmware update.
Pagina: 1