Toon posts:

floppy drive I/O error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een probleem met een nieuwe floppy drive. Op het moederbord geprikt, maar als ik nu een flop erin wil stoppen dan krijg ik of een I/O error, of win XP zegt dat er geen flop in de drive zit. ik heb al geprobeerd een andere kabel erin te stoppen, en de kabel omgedraait, echter zonder effect.

Zou de drive kapot zijn? of het moederbord? moederbord is net nieuw, maand geleden gehaald

als iemand een idee heeft hoor ik het graag

bedankt

Verwijderd

als je een I/O error krijgt dan wordt hij helemaal niet gedetecteerd geloof ik dus dat is of een moederbord probleem of een defecte floppy drive

probeer eens een andere floppy drive

Verwijderd

Sluit 'm eerst even goed aan.

Er zitten drie stekkers aan je floppykabel. De kabel zelf is aan 1 kant voorzien van een rode ader. Als je de kabel goed bekijkt, zul je zien dat er tussen twee stekkers een 'twist' zit, een stukje gedraaid. Dat is het 'floppy-uiteinde' van de kabel. dus:

mobo -----> drive b -----/twist/-----> drive a

De rode ader op de kabel geeft pen 1 aan. Kijk even goed op je mobo, er staat wel bij wat pen 1 is. Vuistregel voor aansluiting op apparaten: rode ader aan de kant vd. voedingstekker.

Als je drive verkeerd-om zit aangesloten, zou het led-je continu moeten branden. Dit brengt overigens geen schade toe.

Uiteraard kan die drive 'kapot' zijn, is dan waarsch. eerder een gevalletje van een verkeerde koppenstelling, oftewel ruilen. Maar controleer eerst nog even of je 'm wel echt goed aangesloten had.

//edit
en controleer even of de drive wel is voorzien van voeding?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 16:38 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoiets heb ik ook gehad. Bleek dat er een jumper op de drive zat. Die heb ik verzet en toen was het in orde.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 16:37:
Vuistregel voor aansluiting op apparaten: rode ader aan de kant vd. voedingstekker.

Tenzij je eentje van Samsung hebt, dan moet ie precies andersom (serieus!) :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Inderdaad, check en dubbel-check de kabel; het komt bij mij regelmatig voor dat als ik de kast heb opengehad, de floppy drive niet meer werkt omdat de kabel een beetje losser is geraakt (is hier blijkbaar een beetje gevoelig voor)... Vastprikken en weer werken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dreeke schreef op 17 March 2003 @ 16:44:

[...]

Tenzij je eentje van Samsung hebt, dan moet ie precies andersom (serieus!) :)
Of als je een mitsumi hebt, want daar zit de powerstekker precies boven de FDD kabel aansluiting (en dan ook lekker in het midden :P)
weet je nog niet hoe die moet :(

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

tweakerbee

dus..?

Even een hele stomme vraag: Heb je al een andere flop geprobeerd?

(soms is het leven simpel)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 17 March 2003 @ 17:38:
[...]

Of als je een mitsumi hebt, want daar zit de powerstekker precies boven de FDD kabel aansluiting (en dan ook lekker in het midden :P)
weet je nog niet hoe die moet :(
Heeft Mitsumi een nieuwe drive lay-out ofzo? Heb dr geen last van (met mijn ouwetjes (ca 8+ jaar oud) :+
Pagina: 1