[Win98 Install] CD-ROM probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Ik heb hier een oud pc'tje staan waar eerst win98 op stond. Omdat hij verschrikkelijk traag was heb ik hem ff geformatteerd. Maar wat nu? De opstartdiskette doet normaal en dergelijke, maakt een virtuele RAM drive aan maar de CD-ROM wil niet werken! Als ik de opdracht F: geef, gaat hij netjes naar F, maar als ik dan vervolgens iets op die CD-ROM benaderen wil dan geeft hij een error. Deze error komt OOK als ik DIR of iets dergelijks doe wanneer er geen CD-ROM is zit :?. Wanneer er wel een CD-ROM in zit en ik die DIR of iets anders, geeft hij zoals elke keer bij een opdracht in F, de melding:

CDR101: Not ready bezig met lezen station F
Afbreken, Opnieuw proberen, Mislukt?

Ik heb de IDE kabel al gecheckt maar daar ligt het niet aan, wel heb ik een groot onderdeel eruit gesloopt dat de boxen, leds en dergelijke aan de voorkant regelde, was een of andere ingebouwd systeem in de kast!

Wat kan ik doen?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Gebruik je toevallig een kopie van je (originele ;) ) Windows cd? Dan kan het zijn dat je cd-rom speler cd-r(w)'s niet goed kan lezen.
Het makkelijkste is om een andere cd-rom speler tijdelijk te gebruiken, en dan installeren, of de hele map win98 van de cd naar de hd copieren, en dan installeren.

Juist

Verwijderd

Probeer eens alle andere harde schijven eruit te halen en alleen met 1 harde schijf en de CD-rom speler windhoos te installeren, wellicht werkt dat?

Verwijderd

klinkt als brakke CDROM-speler...

Verwijderd

formateer die schijf eens met format /s met die bootflop van windows 98 en trek em er daarna eruit.
vervolgens ros je alle bestanden in de win98 dir op de CD naar de harddisk (vanaf een andere PC) en start de setup vanaf de harddisk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 17:33 ]

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
hij deed het na 100x gewoon vanzelf :) bedankt allemaal, alhoewel sommige mensen wel domme antwoorden geven maarja...

Verwijderd

GsJosh schreef op 17 March 2003 @ 17:33:
hij deed het na 100x gewoon vanzelf :) bedankt allemaal, alhoewel sommige mensen wel domme antwoorden geven maarja...
ik zie geen domme antwoorden staan maar goed.
Veel plezier met het installeren :)

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Jeldert schreef op 17 maart 2003 @ 16:52:
Gebruik je toevallig een kopie van je (originele ;) ) Windows cd? Dan kan het zijn dat je cd-rom speler cd-r(w)'s niet goed kan lezen.
Het makkelijkste is om een andere cd-rom speler tijdelijk te gebruiken, en dan installeren, of de hele map win98 van de cd naar de hd copieren, en dan installeren.
het is ook zonder dat er een cdrom inzit...
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 17:27:
klinkt als brakke CDROM-speler...
duhhhh 8)7 |:(

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

GsJosh schreef op 17 maart 2003 @ 18:41:
[...]

het is ook zonder dat er een cdrom inzit...

[...]

duhhhh 8)7 |:(
Als je er geen cd inzit geeft dos een melding dat de drive niet klaar is om te lezen, zit er een cd-r(w) in die de speler niet herkent dan ziet ie dus geen cd en zegt dos ook dat de drive niet klaar is om te lezen
Er kan dus wel een cd inzitten maar zolang je speler dat niet herkend werkt het ook niet...

Juist

• Nielson
  • Laatst online: 14:46
GsJosh schreef op 17 March 2003 @ 17:33:
Deze mensen proberen gewoon iemand te helpen hoor die een eigenlijk ook niet echt intelligente vraag stelt. :)
Pagina: 1