[EXCEL] Combobox vraagje

Pagina: 1
Acties:

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 15:50
Hoi Allemaal,

Waarschijnlijk heel simpel, maar heb net wat gezocht op het forum en ik kan het zo 1,2,3 niet vinden, misschien wel te simpel om te vragen :)

Ik heb dus in vb een combobox gemaakt met als Rowsource : Sheet3!e2:e8

Daar staan een rijtje datum die uit een ander pakket zijn geexporteerd, die velden zijn geformat op een 21-maart-2001 format, ik kan ze dus nu ook zo uitzoeken, alleen komt er als ik een datum geselecteerd heb gewoon een getal staan, 35680 ofzo in plaats van die datum...

Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd, maar waar geef ik de format van de combobox weer? Waarschijnlijk kan ik ook ergens instellen in welk format hij de geselecteerde datum uit dat rijtje weergeeft...

Bedankt voor de moeite alvast!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

dus in vba .. op een form..? Of met de formulier toolbox op een sheet een combobox gemaakt .. zit verschil in!
als je dat laatste doet .. de target/doel cel anders formatteren alleen..
BIj de eerste optie in vba.. format(<datum>, "dd-mmm-yyyy) moet de truuk doen.. succes!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 15:50
ik heb op een form een combobox gemaakt, had eigenlijk wel verwacht dat je ook ergens bij de properties kon instellen hoe de output op het scherm moet komen, maar dat kan dus niet?

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

...eeuh jawel dus.. met format(<datum>, "dd-mmm-yyyy)

maar kijk eerst maar eens naar properties zoals Text van de combobox (die je dus geselecteerd hebt)... kun je gewoon uitlezen (bijvoorbeeld op click event ).. formatteren zoals hierboven beschreven en weer ergens neer zetten.. in een cel..

vrij basic allemaal.. tijd voor een cursusje vba?

[ Voor 21% gewijzigd door henkleerssen op 17-03-2003 16:32 ]