[Netware5.1] Upgrade van 56bit naar 128

Pagina: 1
Acties:

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Omdat we graag willen gaan upgraden naar Netware 6 zijn we op dit moment bezig met een test opstelling. Echter we lopen al gelijk aan tegen het eerste probleem. Het oude netwerk is 56-bit encryptie (Export versie) en Netware6 levert alleen 128bit (Domestic vroeger)
Om nu geen problemen te krijgen met bijvoorbeelde de Certificate Authority en een upgrade-traject te starten zullen we de Netware 5.1 servers eerst naar 128-bit moeten worden opgewaardeerd. Maar hoe kunnen we dat doen? Zoeken op support.novell.com levert alleen op dat je een SP1 128-bit versie moet kunnen installeren, echter we zitten allang op sp4.
Iemand hier al ervaring mee?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
netware 6.0 is er in zowel 56bit als 128bit te krijg..

overigens is het zo dat je een nici Crypto Upgrade kan downloaden om je netware 5.1 56bit op te waarderen naar een 128bit versie, vervolgens kan je dan een 128bit sp er overheen gooien..

http://support.novell.com...earchtid.cgi?/2959570.htm

maar ik moet je er gelijk bij vertellen dat ik er geen ervaring mee heb

A wise man's life is based around fuck you

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tijd voor een nieuwe sig..

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
zwelgje schreef op 17 maart 2003 @ 20:36:
netware 6.0 is er in zowel 56bit als 128bit te krijg..

overigens is het zo dat je een nici Crypto Upgrade kan downloaden om je netware 5.1 56bit op te waarderen naar een 128bit versie, vervolgens kan je dan een 128bit sp er overheen gooien..

http://support.novell.com...earchtid.cgi?/2959570.htm

maar ik moet je er gelijk bij vertellen dat ik er geen ervaring mee heb
Het probleem was nu dat we vanmiddag geen Service Pack konden vinden die specifiek voor 128bit was. Als ik dus NICI upgrade naar 56bit en upgrade met de standaard SP5 voor NW51 zou het dan opgelost moeten zijn?

Koffie: Is de 56-bit versie wel gedekt door de 128-bit licenties? Ik had begrepen dat alle licenties specifiek voor een Encryptie versie waren. Wij hebben iig een MLA van Slimme ROM, die leveren alleen de 128-bit versie.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb ooit NICI geupdate, en dat werkte perfect. Geen enkel probleem mee gehad, alles werkte in een keer weer.

Maar ik weet niet precies meer hoe en wat, want ik heb het eigenlijk per ongeluk gedaan. We hadden problemen met NICI en ik wilde de nieuwste NICI installeren. Per ongeluk heb ik toen de 128-bits versie neergezet.

Maar het werkte . . .

En sinds SP versie X zijn alle licenties geschikt voor 128-bit geworden, dacht ik, maar dat weet ik niet zeker meer.

Edit: nw51 gaat dit over

[ Voor 3% gewijzigd door Loesje op 19-03-2003 16:51 ]

Leven is meervoud van lef

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mmm, wat heeft een tcp/ip update hier mee te maken als ik vragen mag :?

A wise man's life is based around fuck you

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Mjah, een NICI update is er niet te krijgen voor versie 2.0.1. Versie 1.5.7 128bit wil ie er niet overheen dumpen. Wat ik nu aan het testen ben is een overlay image van NW51 met SP5 128-bit. Zodat ik een OS upgrade kan doen. Volgens mij moet dat dan goed gaan?

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
Voor zover ik het weet is 128bit (domestic) alleen afhankelijk van de nici versie en van de ip stack. Omdat de 128bit encryptie niet meer onder de amerikaanse wapenwet valt mag deze sinds een tijdje geexporteerd worden. Met een 128bit enc kun je nog steeds je 56bit enc (en lager) gebruiken. In de product list op de server console kun je makkelijk zien welke enc versie je gebruikt. U0(domestic)=128 en W0(export)=56.

Netware 5.1 werd vroeger standaard met 56bit enc geleverd. In nw5.1 sp4 zit nici 1.5.7 56bit. In sp5 zit nici 2.0.1 56bit. Wij zijn vorige week over gegaan van nici v1.5.7 W0 naar nici v2.4.2 U0 128bit enc en eDir 8.6.2 sp3. Hiervoor moet je eerst sp5 installeren voor zover je dat nog niet had gedaan op alle servers. Als je de patch list hebt bekeken zie je ook dat er een ip stack patch is (tcp581o.exe). Op al je normale servers moet je de NULL enc ip stack (v.5.81o) gebruiken. Op je bordermanager servers de domestic (v5.91o) 128bit versie.

Een NULL enc ip stack heeft niets met SSL te maken. Volgens mij alleen met vpn achtige zaken en dat gebruik je alleen op bordermanager.

Hopelijk heb je hier genoeg info aan. Succes met je upgrade. :)

Nici v2.4.2: http://download.novell.com/filedist/Download?buildid=13432
IP Stack v5.81o: http://support.novell.com...earchtid.cgi?/2964248.htm

[ Voor 8% gewijzigd door LeNNy op 23-03-2003 13:31 ]

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
LeNNy schreef op 23 maart 2003 @ 13:21:
Voor zover ik het weet is 128bit (domestic) alleen afhankelijk van de nici versie en van de ip stack. Omdat de 128bit encryptie niet meer onder de amerikaanse wapenwet valt mag deze sinds een tijdje geexporteerd worden. Met een 128bit enc kun je nog steeds je 56bit enc (en lager) gebruiken. In de product list op de server console kun je makkelijk zien welke enc versie je gebruikt. U0(domestic)=128 en W0(export)=56.

Netware 5.1 werd vroeger standaard met 56bit enc geleverd. In nw5.1 sp4 zit nici 1.5.7 56bit. In sp5 zit nici 2.0.1 56bit. Wij zijn vorige week over gegaan van nici v1.5.7 W0 naar nici v2.4.2 U0 128bit enc en eDir 8.6.2 sp3. Hiervoor moet je eerst sp5 installeren voor zover je dat nog niet had gedaan op alle servers. Als je de patch list hebt bekeken zie je ook dat er een ip stack patch is (tcp581o.exe). Op al je normale servers moet je de NULL enc ip stack (v.5.81o) gebruiken. Op je bordermanager servers de domestic (v5.91o) 128bit versie.

Een NULL enc ip stack heeft niets met SSL te maken. Volgens mij alleen met vpn achtige zaken en dat gebruik je alleen op bordermanager.

Hopelijk heb je hier genoeg info aan. Succes met je upgrade. :)

Nici v2.4.2: http://download.novell.com/filedist/Download?buildid=13432
IP Stack v5.81o: http://support.novell.com...earchtid.cgi?/2964248.htm
Toeval wil dat ik afgelopen week op onze testserver inderdaad op die manier ook de Organizational CA en de BM server heb geupgrade. Betekend dus dat we volgende week de rest van de 32 servers moeten doen, en dan kunnen we er rustig een NW6sp2 server bij-inhangen. (het leuke van NW6sp2 is trouwens dat de DS versie dan overeen komt met edirectory 8.6.2sp1, en das op dit moment onze standaard.)

Pagina: 1