[WinXP] OEM of Upgrade...

Pagina: 1
Acties:

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021
Is er verschil tussen de OEM versie en de Upgrade versie van Windows XP (of andere windowsen)?

Flap

Verwijderd

Voor een upgrade heb je al een bestaande installatie van Windows nodig en voor OEM niet.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, OEM is alleen bij levering van hardware (complete pc).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• UDuckling5
Ik ben dus in het bezit van een Upgrade CD maar die kan ik wel gewoon installeren zonder vorige windows versie.

Nus stuit ik op wat probleempjes... Zou dat kunnen liggen aan het feit dat het een upgrade is en geen OEM?

Flap

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wat voor probleempjes?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• UDuckling5
Hij boot niet fatsoenlijk
( zie ook: [rml][ WinXP + Novell] Computer booten in een loop?[/rml] )

Flap

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een upgrade is niet wezenlijk anders dan een gewone full of een OEM. Het enige dat anders is is de licentie.

Het lijkt me dus heel sterk dat je probleem daar ligt ;)

[ Voor 1% gewijzigd door SH007 op 17-03-2003 16:38 . Reden: gare typo ]

• Nielson
  • Laatst online: 14:46
UDuckling5 schreef op 17 March 2003 @ 16:12:
Is er verschil tussen de OEM versie en de Upgrade versie van Windows XP (of andere windowsen)?
Voor een installatie met een upgrade cd heb je een vorig besturings-systeem nodig, op de harde schijf danwel op cd. De oem wil juist alleen maar installeren op een lege hd. Qua functionaliteit zit er waarschijnlijk totaal geen verschil tussen de twee.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nielson schreef op 18 March 2003 @ 11:32:
[...]

Voor een installatie met een upgrade cd heb je een vorig besturings-systeem nodig, op de harde schijf danwel op cd. De oem wil juist alleen maar installeren op een lege hd. Qua functionaliteit zit er waarschijnlijk totaal geen verschil tussen de twee.
met een oem kan je volgens mij gewoon alles hoor. het is alleen licentietechnisch. maar zoveel verstand heb ik niet van de oem, ik gebruik altijd de corp. versie (ik ga niet nog een keer met een ms doos aan de lijn hangen om een 600 cijferige code heen en weer te praten)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:47
smvs schreef op 18 March 2003 @ 20:21:
[...]

met een oem kan je volgens mij gewoon alles hoor. het is alleen licentietechnisch. maar zoveel verstand heb ik niet van de oem, ik gebruik altijd de corp. versie (ik ga niet nog een keer met een ms doos aan de lijn hangen om een 600 cijferige code heen en weer te praten)
offtopic:
Word helemaal leuk als ze dan doodleuk gaan beweren dat je legale code niet bestaat :+

Een OEM versie is een Original Equipment Manufacturer, oftewel, een leverancier koopt ze groot in, en verkoopt ze goedkoper door omdat MS geen support hoeft te leveren.

Een update kun je technisch gezien alleen maar over een ouder OS heen installeren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

XanderH schreef op 18 March 2003 @ 21:24:
[...]

offtopic:
Word helemaal leuk als ze dan doodleuk gaan beweren dat je legale code niet bestaat :+

Een OEM versie is een Original Equipment Manufacturer, oftewel, een leverancier koopt ze groot in, en verkoopt ze goedkoper door omdat MS geen support hoeft te leveren.

Een update kun je technisch gezien alleen maar over een ouder OS heen installeren.
Een update kan je idd over een ouder OS heen gooien .Ook kan je een schone install maken .daarbij vraagt de setup om bijv de w98cd, hij checked de versie en vraagt dan weer om de Xp en gaat verder. Nix an dus ;)
Pagina: 1