[@home]Alleen verbinding bij reset kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
Een collega van mij heeft pas @home gekregen, fijn geinstalleerd door monteur etc. Het werkte ook meteen. Nu na een paar dagen krijgt hij geen IP meer, geen verbinding etc. Mail, news, proxy en www server zijn niet te pingen. Bij de eigenschappen van de verbinding word er wel alles verzonden maar niets ontvangen. De instellingen staan allemaal goed (cp nr, auto ip etc).
Ik dus nog eens alles nagekeken, alles klopte qua instellingen. Ik dus het modem gereset (5min zonder voeding) en toen deed ie het weer.......een half uur.

Goed, hij dus helpdesk gebeld, samen met helpdesk nog eens alle instellingen nagekeken, klopte dus allemaal. Hij weer modem gereset, hoppa verbinding. Dit heeft dus weer een halve dag geduurt. Hij weer bellen, zij weer de instellingen nalopen, die klopten dus nog steeds. En toen kreeg hij van helpdesk het antwoord "Veel succes ermee, tot ziens" :|
Ik dus vanmorgen weer gebeld en ze zouden het modem dus opnieuw aanmelden. Oke modem opnieuw aangemeld, na een uurtje mochten we het weer proberen en de verbinding werkte weer. Maar niet lang, want nu zit ie dus weer zonder internet.
Ik heb wat gesearched en daar vond ik instelling van de netwerkkaart (full/half duplex) maar dit staat goed en heeft ook niets geholpen.
Moet ik hier gaan denken aan een gaar modem of zwakke lijn (ze zeiden dat ze de lijn hebben doorgemeten) :?
Betreft trouwens het witte motorola surfboard modem.
Alvast bedankt voor het lezen van deze lap text :+

Sorry vergeten erbij te vermelden
Netwerk kaart heb ik 2 verschillden realtek's gebruikt, het bijgeleverd usb netwerkding van @home, en ik ben er nog met mijn eigen laptop (ook geconfigureerd voor @home) heengeweest en op geen van allen werkte het.

[ Voor 9% gewijzigd door holoX op 17-03-2003 16:03 ]

Verwijderd

probeer eens een ander netwerkkaart

Verwijderd

Ik denk inderdaad dat dit aan de modem of aan hun centrale ligt waar het modem staat aangemeld.. Ik zou opnieuw @home bellen, en vragen naar hun technische dienst, of iig de td ernaar laten kijken..

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 13:42

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Werkt het ook niet als ie IPCONFIG /RENEW geeft?
Het zou ook best kunnen zijn dat iemand anders zijn CP-nummer gekaapt heeft.

Laat de helpdesk eens pingen als hij "offline" is.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• holoX
CAP-Team schreef op 17 March 2003 @ 16:09:
Werkt het ook niet als ie IPCONFIG /RENEW geeft?
Het zou ook best kunnen zijn dat iemand anders zijn CP-nummer gekaapt heeft.

Laat de helpdesk eens pingen als hij "offline" is.
Nee dat hebben we ook gedaan, hij kreeg geen antwoord van het modem, ik weet de melding niet meer precies maar hij kon iig geen ip verkrijgen.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Kan best aan de Moterola liggen ik moet eens in de zoveel tijd ook dat ding hard resetten :?
Weet niet waar het aan ligt. heb het idee dat het ook met Data verkeer te maken heeft als ik eens lekker bezig ben geweest is de kans groter op een reset als dat ik wienig doe ??

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Verwijderd

ik begrijp uit je verhaal dat het modem, ondanks je niet kan internetten WEL online blijft/is...

je kan inloggen op het modem met devolgende url http://192.168.100.1
ga dan naar "configuration" en vink "enable DHCP server" uit.
"save changes" en dan "restart cable modem"

dat zou misschien kunnen helpen...

anders zou het kunnen liggen aan de signaalsplitter of idd een "gaar" modem...

• Flappie
  • Laatst online: 16:50
ronny schreef op 17 maart 2003 @ 16:12:
Kan best aan de Moterola liggen ik moet eens in de zoveel tijd ook dat ding hard resetten :?
Weet niet waar het aan ligt. heb het idee dat het ook met Data verkeer te maken heeft als ik eens lekker bezig ben geweest is de kans groter op een reset als dat ik wienig doe ??
Het kan ook een COM21 modem zijn. Want die heb ik ook :D Kijk anders eens ff naar de ledjes op het modem als de PC aan staat? knipperen de leds? knipperen ze rood of groen? (als je een COm21 hebt dan :) )

• holoX
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 16:13:
ik begrijp uit je verhaal dat het modem, ondanks je niet kan internetten WEL online blijft/is...

je kan inloggen op het modem met devolgende url http://192.168.100.1
ga dan naar "configuration" en vink "enable DHCP server" uit.
"save changes" en dan "restart cable modem"

dat zou misschien kunnen helpen...

anders zou het kunnen liggen aan de signaalsplitter of idd een "gaar" modem...
Ik zal dat morgen eens proberen, ga er dan weer even heen. Maar ik denk niet eens dat ik op het modem kom, want hij kwam met een of ander motorola cd'tje dat erbij zat, kon je oa de verbinding naar het modem mee testen. Maar het modem gaf geen antwoord....

@flappie, het is een motorola, k weet wel hoe een com21 eruit ziet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door holoX op 17-03-2003 16:17 ]

Verwijderd

probeer eens een ander netwerkkaart
Flappie schreef op 17 maart 2003 @ 16:15:

Het kan ook een COM21 modem zijn. Want die heb ik ook :D Kijk anders eens ff naar de ledjes op het modem als de PC aan staat? knipperen de leds? knipperen ze rood of groen? (als je een COm21 hebt dan :) )
lezen blijft moeilijk... :O :|

Verwijderd

]-[Skinlab]-[ schreef op 17 March 2003 @ 16:16:
Ik zal dat morgen eens proberen, ga er dan weer even heen. Maar ik denk niet eens dat ik op het modem kom, want hij kwam met een of ander motorola cd'tje dat erbij zat, kon je oa de verbinding naar het modem mee testen. Maar het modem gaf geen antwoord....
mmm, die cd die bij het modem zit is een mooie onderzetter, meer niet...
het modem is te bereiken, zoals gezegd, met http://192.168.100.1

op die cd zit een manual en USB-drivers. is niet nodig.

• Flappie
  • Laatst online: 16:50
Sorry. Ik had idd nie goed gelezen. Maar ja, was goed bedoeld hoor ;)

Misschien ist modem nie goed. Ik ken iemand die ook een Moterola had, die verbrak steeds de verbinding. Toen is er iemand van @Home bij geweest die wat veranderd heeft in het modem. Kweet alleen niet wat :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 09:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Sounds like ongeveer best wel precies hetzelfde als wat ik gehad heb. Mijn Motorola klapte er uit als ie teveel connecties aanmaakte. Na lang zeuren bij de 1ste lijn helpdesk van @home mocht ik naar de 2de lijn, daar zei de meneer "weet je zeker dat het een de connecties ligt", dus ik zeg 'ja'. "Ok dan, dan krijg je nieuwe firmware vannacht". Vanaf toen nooit meer last van gehad :)

• holoX
IceStorm schreef op 17 maart 2003 @ 17:12:
Sounds like ongeveer best wel precies hetzelfde als wat ik gehad heb. Mijn Motorola klapte er uit als ie teveel connecties aanmaakte. Na lang zeuren bij de 1ste lijn helpdesk van @home mocht ik naar de 2de lijn, daar zei de meneer "weet je zeker dat het een de connecties ligt", dus ik zeg 'ja'. "Ok dan, dan krijg je nieuwe firmware vannacht". Vanaf toen nooit meer last van gehad :)
Kan ik daar naar vragen of ik naar de 2de lijn mag :? Want ik werd langzamerhand een beetje gek van die gastjes die hele tijd vroegen of me instelling wel klopte ;)
Ik ga er vanavond nog even naartoe en probeer dan of ik via het ip op het modem kom. Anders bel ik maar weer de helpdesk...

• IceStorm

IceStorm

Ja daar kun je naar vragen mits je een beetje sterk in je schoenen staat. Let op, het kost je wel tijd :).

• holoX
Ja dat lukt me wel hoor :P
Naja ik er tegen 6uur weer naartoe en dan eens kijken of ik het via het modem krijg opgelost, en anders weer helpdesk...
Misschien ook handig als ik de voorwaarden eens na lees hoe het zit met het betalen van het abbo :? ik bedoel ze zitten al een hele week zonder internet waar ze wel voor moeten betalen.

• IceStorm

IceStorm

Ze zitten ben ik bang een week zonder internet maar met een verbinding die prima werkt (tot aan het modem). Ik ben heel benieuwd of je dat terug krijgt.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 15:41
Ik heb ook zoiets gehad. Ik had als ik mijn computer net aan had even verbinding maar na een tijdje niet meer. Als ik dan me computer opnieuw opstarte had ik weer "even" verbinding. Ik bellen heel standaard gelul en toen zei hij ik probeer het IP van jouw te pingen maar jij moet je computer uitzetten.

Dus is computer uit enzo hij pingen zegt ie je bent nog online.... Ik zei nee ik heb de stekker eruit. Hij zei toen dan zit er iemand anders op jouw IP te internetten.

Ik mocht een tijd (paar uren) mijn computer niet meer aan en toen hebben ze die gebruiken getraced. Nu is het probleem opgelost.

Of dat nou een domme fout van @Home is geweest of dat die gebruiker mijn computernaam heeft ingevoerd (lijkt me sterk).

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• holoX
Oke ben er weer geweest, ben ook op de pagina van het modem geweest, die instelling veranderd maar het hielp niets. Toen helpdesk gebeld, kreeg dit keer wel een vent aan de lijn met meer kennis. Volgens hem waren er een paar rare dingen met het modem aan de hand, dit kon ie nakijken op z'n computer. Hij laat nu een monteur komen die eerst buiten in het straat het signaal gaat meten, en daarna binnen. To be continued :+

Verwijderd

Ik vind het uberhaupt strange dat men nog bij @home die motorola surfboards gebruiken...
(dit allereerst buiten beschauwing gelaten)

2e lijns kun je inderdaad direkt om vragen, alleen hang je wel tussen de 4 a 10 minuten in de wacht (a 0,70Euro).

vreemde actie vind ik dat laatste, daar ze zelfs vanuit hun luie stoel de signaal tot aan jou modem kunnen meten....... zorg wel dat het niet op jou rekening komt te staan.....

• IceStorm

IceStorm

[nohtml]
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 19:36:
Ik vind het uberhaupt strange dat men nog bij @home die motorola surfboards gebruiken...
Hoezo 'nog'? Ik vind ze een stuk prettiger dan die Com21's :)

Argh een monteur, daar heb ik zo'n hekel aan. Die gasten komen pas na 3 weken en dan lekker toch niet omdat jij zogenaamd niet thuis was.
[Ja heel goed, das een flame :+]

• PolarBear
  • Niet online
IceStorm schreef op 17 March 2003 @ 17:12:
Ehm ja, alle Moterola's zijn al geupgraded. Denk dat het weinig nut heeft. Dit ook aangezien Moterola's de nieuwe software versie horen te downloaden bij een reset.
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 19:36:
Surfboards zijn prima Docsis compatible modems . Nix mee aan de hand.
2e lijns kun je inderdaad direkt om vragen, alleen hang je wel tussen de 4 a 10 minuten in de wacht (a 0,70Euro).
Zeker nog nooit gebelt, het is 10 eurocent.
vreemde actie vind ik dat laatste, daar ze zelfs vanuit hun luie stoel de signaal tot aan jou modem kunnen meten....... zorg wel dat het niet op jou rekening komt te staan.....
Ja dus :? Denk je dat het nauwkeurig is ? Dat je er op afstand een oorzaak voor kunt vinden. Dat je als het modem niet online is de waardes van de upstream (modem naar ubr) kan zien :?

Verwijderd

PolarBear schreef op 18 March 2003 @ 11:54:
[...]

Ehm ja, alle Moterola's zijn al geupgraded. Denk dat het weinig nut heeft. Dit ook aangezien Moterola's de nieuwe software versie horen te downloaden bij een reset.

[...]

Surfboards zijn prima Docsis compatible modems . Nix mee aan de hand.

[...]

Zeker nog nooit gebelt, het is 10 eurocent.

[...]

Ja dus :? Denk je dat het nauwkeurig is ? Dat je er op afstand een oorzaak voor kunt vinden. Dat je als het modem niet online is de waardes van de upstream (modem naar ubr) kan zien :?
Inderdaad nooit gebeld met de helpdesk sinds dat betaalt nummer was ingevoerd, de problemen als die komen los ik zelf wel op en desnoods met een kennisje.

En hij zei dat er iemand in de wijk de signalen op ging meten, die signalen over de lijnen kunnen ze de centrale zou bekijken, daar hoeven ze niet voor naar een wijk om daar in het hokje te kijken (dit doen ze alleen als ze vanuit de centrale merken dat er storingen zijn in die huisjes).

En over modem niet online..... een kennis van mij heeft voor de gein eens de modem uitgezet bij hem thuis en gebeld met de helpdesk, deze vertelden hem dat er geen probleem mee was, omdat de signalen naar de modem goed waren. Toen hij hen vertlede dat hij het modem uit had, stonden ze even met de mond vol...

Ennuh, dat motorola surfboard moet ik terug nemen, daar ik na een kapotte Com21 nu een Surfboard te vervanging heb :7

maar terug komend op het originele bericht : "is er nog een verandering in de status? werkt het weer? wat is er gedaan??"
Pagina: 1