Nu moet ik als ia-organisator wat woorden kwijt, heb me geprobeerd stil te houden.
Ik heb gezien hoe vlug mijn topic werd vervuilt, ik zag zelfs dat mensen moeite hadden met wachten waardoor er vlugger offtopic werd gepost.
Ze zetten zowel de organistoren als de modjes onder druk, en dat is iets wat ik niet kan waarderen.
Als het zelfs zover mag komen dat ik dreigmailtjes mag ontvangen dan heb ik er echt genoeg van gehad.
Nu moet ik dus bekennen dat ik een wat grotere ia had van 15k E, dit was totaal mijn bedoeling niet!
Mijn ia is alleen van de grond gekomen omdat er enkele users waren die mij erop attandeeerde dat sommige spullen wat moeilijk of niet te krijgen waren, waarvoor ik een 2e ia opzette.
Waarom is de mijne zo vlug opgelopen?
Ik had wat exclusievere spullen zoals 3 colour ccfl's, nibblers, ccfl's met sound sensors, glowstrings, neon straps, badge verlichting doe het zelf kitje, fan filters, digidoc koons, mem coolers en voedingen met led fans.
Ik had, omdat mensen die graag mee wilden bestellen, ook gewone led fans enzo toegevoegd.
Maar nu, ipv dat ze alleen bestellen wat ze niet aan kunnen komen, of waar je normaal (te) veel voor betalen moet, bestellen ze in een keer nieuwe accesoires waarmee je onderhand 2 kasten als hoer bak kan verlichten cq versieren (nofi), maar dat was heel de bedoeling niet!
Dit heb ik altijd duidelijk gehouden, maar toch snappen mensen dat schijnbaar niet.
Ik organiseer een ia voor ontspanning, als mag dat gek klinken, maar het word een hell!
Ik kan onderhand voor 5 verschillende formaten dozen zorgen, mag dreigmailtjes ontvangen, kan slechte reacties rapporteren aan modjes, mag nog van alles uitzoeken, enz, enz.
LauPro is totaal niet aangepast aan zulke ia's, je weet niet eens wat voor werk het is voor een orginisator omdat uit te zoeken.
Welnu, voorheen waren ia's leuk, niemand *mocht* meer bestellen als 100E, acties *mochten* niet hoger zijn als 1000E, en ik had toen een wat grotere actie met 4E.
Waarom kon dit? Omdat ik alleen blue led fans deed die toen nog absoluut nergens in Europa waren aan te komen, of je moest er 50E per stuk voor over hebben, en dan kon je uit 3 winkels kiezen in heel Europa ofzo...
Ik mag veronderstellen dat het goed uit de hand gelopen is, maar hoe is dit gebeurd?
Het is toch niet zo dat de users ineens ia's mogen houden van 15-30E? eens in het jaar zo'n aktie kan ik me voorstellen dat zoiets goed mogelijk is, maar dan ook echt met spullen die niet aan zijn te komen (en nee, kasten vallen daar niet onder, en led fans ook niet zo zeer)
Bovendien kan ik me voorstellen dat mensen hier flink aan verdienen met zulke acties, en er een vette nieuwe pc van bouwen kunnen, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?!
Ik reken tenminste nette, goedkope prijzen, ik ben een hoop geld kwijt aan verzend kosten uit Amerika, en aan douane kosten, ik krijg voor de huidige ia nu al een toeslag van bijna 500E aan OVERGEWICHT (!!!) van de douane, ik moet grote hoeveelheden tape en stiften kopen, en er is no-way dat ik er geld aan overhoud, maybe 200E ofzo, wat 1E is per user, wat ik redelijk vind, en als extra zakcentje zie.
Welnu, Ik zet me nog steeds in voor ia's, ik heb er zelfs nog toekomstplannen voor, als is het niet zeker meer als orginisator.
Maar nu, en dat heb ik nergens in het topic terug kunnen vinden, hoe is het ooit mogelijk geworden dat er ia's ontstonden van 10-30k E?
Ik weet dat de mijne daar onder valt, en dat is jammerlijk genoeg zo uitgevallen, want dat was niet de bedoeling, maar je maakt mij niet wijs dat sommige ia's echt zo groot hoeven te zijn.
En dan ff met dat overtreffen, en vijandigheid onder orginisatoren, ik heb op 2 momenten 2 maal de grootste ia ooit gehad, en ik heb nog een gevoel van die moet ik overtreffen, nog vijandelijkheid, dus wat mag dat dan weer zijn?. In mijn geval is het echt zo dat de users de ia zo groot hebben gemaakt en niet ik.
Is hier wat voor te voelen?