IA's zijn voortaan verboden?

Pagina: 1
Acties:
  • 843 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik was onlangs in de draad over SMD leds aan het lezen en daarbij viel mijn oog op het volgende:
Tarin in "Animo check inkoopactie blauwe SMD-leds"
* Op GoT worden geen IA's meer toegestaan. Voor vragen/afspraken/ideeen kan je terecht op het forum op LauPro
Is dit vanaf nu officiëel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29349

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

een MEDje is dan zeker onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Dank u.
Zijn er MEDs over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een MED is nog onderweg ja.
LauPro heeft inmiddels een forumfunctie in zijn IA-site gebouwd waarop de discussies over inkoopacties plaats kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 21:09

scorpionv

This space for rent

WTF :'( Om eerlijk te zijn vond ik inkoopacties op GoT altijd superhandig/relaxed. Een meerwaarde voor het forum. Jammer!

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

En hoe zit het met de lopende ia's?

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Onroptemraakle schreef op 17 maart 2003 @ 16:06:
En hoe zit het met de lopende ia's?
Die gaan verder op het forum van LP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Jammer......

Ik ken Laupro niet zo goed (een inkoopactie meegedaan daar) maar ik vind GoT vooral wat sneller en handiger... ook omdat de vooraf (animocheck en discussie) en opvolgtopics (ik heb ... gekocht maar hoe krijg ik het nu werkend...) ook op GoT staan....

Wat is de reden voor dit besluit?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Er zijn een hele hoop redenen om te stoppen met de Inkoopacties op GoT.
De voornaamste reden is al het gedoe eromheen; alle moeite die gedaan is om een aantal IA's weer recht te breien; de lastige controle op de aanwezigheid van winkels; al het geneuzel omwille van jaloerse gebruikers die andermans IA de grond in willen boren...
En natuurlijk de omvang van de IA's; 30.000 euro is niet leuk meer.

We hebben ontzettend lang gediscussieerd over dit besluit, want we beseffen wel degelijk dat het een prachtige service naar onze gebruikers is.
Helaas, zoals wel vaker gebeurt, hebben een aantal mensen het verknald voor de rest.

[ Voor 23% gewijzigd door Kaj. op 17-03-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scorpionv schreef op 17 March 2003 @ 16:05:
WTF :'( Om eerlijk te zijn vond ik inkoopacties op GoT altijd superhandig/relaxed. Een meerwaarde voor het forum. Jammer!

Ik neem aan dat ik je niet de IA hoef aan te wijzen waar de minderwaarde ;) van IA's overduidelijk uit is gebleken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

wel jammer weer een minpunt @ GoT. ik heb aan een paar keer aan ia meegedaan. en dat is altijd goed verlopen.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
  • Laatst online: 16-03 13:28
tja en nu blijft er echt niks meer over van Got, tis net de economie hier, het gaat hard achteruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08
:'( ik vind dit echt weer een geval van de goeden moeten onder de kwade lijden. Ik snap best dat het aantal IA's op het moment te hopog ligt maar helemaal stoppen is naar mijn mening zwaar overtrokken. Als er 1 IA per keer loopt is het goed bij te houden. Misschien moeten jullie kijken hoe het wel kan en niet gewoon maar dichtgooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
maak er desnoods een apart forumpje van,
of zet er een maxium op van bv niet hoger dan 1000 euro ofzo

[ Voor 90% gewijzigd door Dewoudloper op 17-03-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:35

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dewoudloper schreef op 17 March 2003 @ 16:27:
tja en nu blijft er echt niks meer over van Got, tis net de economie hier, het gaat hard achteruit
Persoonlijk vind ik het ook jammer dat IA's niet meer mogen via GoT. Maar om het nu zo te stellen...GoT is meer dan zo nu en dan een IA natuurlijk :)

Toch erg jammer ja maar het blijkt niet anders te kunnen begrijp ik. Is het niet mogelijk gebleken met harde voorwaarden IA's te houden? Of is dat een mogelijkheid om eens te proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dewoudloper: Da's wel erg cru gezegd, vind je zelf niet?
Het is niet het eind van de wereld; de problemen met de inkoopacties zijn alleen dermate dat wij zeggen; we doen het niet meer.
De discussie over het afschaffen hiervan loopt al maanden, en steeds besluiten we nog even af te wachten.

Inkoopacties zijn geweldig. Ik doe zelf ook mee aan twee IA's; heb ik weer iets om mee te klooien. De inkoopacties zijn bescheiden begonnen; men kocht wat zeldzaam spul met z'n allen met een totaalbedrag wat een paar honderd euro bedroeg.
Op een gegeven moment kwamen er complete kasten bij van ettelijke honderden euro's, en daarom hebben we een aantal regels ingesteld om het risico voor de gebruikers hier wat in te dammen, ondanks dat wij er nog steeds niets mee te maken wilden hebben; alles was op eigen risico.
Probleem is alleen; een aantal regels zijn weliswaar van kracht, maar erg moeilijk te handhaven. Een gemiddelde Mega-IA loopt in de duizenden of zelfs tienduizenden euro's.
Daarnaast proberen mensen die een winkel hebben door middel van trucs toch nog even hier klantjes te winnen; tegen de tijd dat we het zien is het vaak al te laat.

En als er wat fout gaat: men blijft naar ons komen. En wij zijn niet zo lullig dat we ons verder nergens mee willen bemoeien; als het echt fout loopt, zijn we ook de beroerdste niet en proberen we er toch iets mee te doen.
Ik denk dat je even onderschat wat een enorme administratie daarbij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Een andere vraag.
Nu een directe IA niet meer mag, kan een indirecte (dus een topic met een verwijzing naar LauPro) dan wel. :?

Dan behoud je wel het IA idee zonder dat het een zooitje wordt op GoT. :)

Edit:
Nu ik de post van Kaj zo zie denk ik van niet. :)

[ Voor 13% gewijzigd door bazs2000 op 17-03-2003 16:39 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Dewoudloper schreef op 17 maart 2003 @ 16:33:
maak er desnoods een apart forumpje van,
of zet er een maxium op van bv niet hoger dan 1000 euro ofzo
Hmm nee, zo is er voor alles wel 'ff' een forumpje te maken. Misschien kunnen een aantal getalenteerde devvers Laupro beetje helpen want de massa verhuist nu voor hun inkoopacties naar zijn website.

Voor alle inkoopactie fans kan je ook op het forum van CaseJunkies terecht, een van de weinig goede Nederlandse casemod sites, daar hebben ze een inkoopactie hok.
http://www.casejunkies.com/forum/

Ik vind het jammer, wie niet, maar ik kan het heel erg goed begrijpen.
bazs2000 schreef op 17 March 2003 @ 16:38:
Een andere vraag.
Nu een directe IA niet meer mag, kan een indirecte (dus een topic met een verwijzing naar LauPro) dan wel. :?

Edit:
Hmm een sticky met links naar Laupro lijkt me beste oplossing.

[ Voor 25% gewijzigd door Novah op 17-03-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
got is 1 van de 3 basis dingen die ik ELKE dag check
(start page tweakers, dan fok voor wereld nieuws) en dan GOT...
en dan kwam je zo nu en dan nog eens mooie IA tegen...

kunnen jullie dan geen extra menutje maken ofzo waar je bijv de 5 laatst nieuwe topics van laupro te zien zijn (net zoiets als tweakers heeft voor Fok en got)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

bazs2000 schreef op 17 March 2003 @ 16:38:
Een andere vraag.

Edit:

Hoe we dat precies gaan doen weet ik ook nog niet.
En ik sluit niet uit dat het in de toekomst wellicht weer mogelijk wordt.

Ons punt is alleen: vroeger kwamen inkoopacties spontaan op.
Nu worden er halve winkels gestart met omzetten waar een gewone winkel zelfs een beetje jaloers op kan zijn. En da's net ff teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
Tja inkoop actie`s van 30.000 is dan ook wel errug veel.
het kan natuurlijk ook een goede motivatie voor got zijn om hier een aparte site voor te beginnen als ze slim zijn. alles wat goed loopt valt geld aan te verdienen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 21:09

scorpionv

This space for rent

Anoniem: 29349 schreef op 17 March 2003 @ 16:22:

[...]

Ik neem aan dat ik je niet de IA hoef aan te wijzen waar de minderwaarde ;) van IA's overduidelijk uit is gebleken...
Wijs toch maar ff ajb, ik weet even niet welke IA er grondig misgegaan is? Als ik 't product niet interessant vind lees ik het IA-topic ook niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door scorpionv op 17-03-2003 16:53 ]

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:06
ik vind dit ook verdraaid jammer
had net een IA willen starten (nouja animocheck)
het betreft dan niet over de duizende euros , maar gewoon doosimpele memheatsinks.
maar heb gelezen dat het niet meer mag.... :'(
nouja tis jammer , maar misschien wel begrijpelijk.

ook een apart forumpje is misschien wel handig voor de mensen die echt geintreseerd zijn en natuurlijk aangepaste regels. want IA over de honderden euros is idd niet leuk meer.
omdat dingen nu eenmaal mis kunnen lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
SonyEricsson schreef op 17 maart 2003 @ 16:52:
ik vind dit ook verdraaid jammer
had net een IA willen starten (nouja animocheck)
het betreft dan niet over de duizende euros , maar gewoon doosimpele memheatsinks.
maar heb gelezen dat het niet meer mag.... :'(
nouja tis jammer , maar misschien wel begrijpelijk.

ook een apart forumpje is misschien wel handig voor de mensen die echt geintreseerd zijn en natuurlijk aangepaste regels. want IA over de honderden euros is idd niet leuk meer.
omdat dingen nu eenmaal mis kunnen lopen
Dit was ook nou niet echt een hele goede kandidaat geweest, 1. Je kan ze in Nederland makkelijk krijgen. 2. Hoeveel korting denk je dat je krijgt? En hoeveel euro's zou dat zijn? Imho niet de moeite waard om een IA voor te starten
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 24-06 11:15

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik wil eventueel wel een functie/forum maken waar mensen kunnen gaan besluiten om een inkoopactie te gaan starten, ik weet niet of dat de oplossing is?

Het enige punt is dat ik momenteel een beetje krap qua tijd zit (de functie is er namelijk al, alleen het onderhouden ervan gaat me veel werk/tijd kosten denk ik).
Ik ben ermee bezig iig, bovendien ga ik binnen nu en ~ drie weken over op een dedicated server (wel gedeeld) waardoor ik weer vooruit kan. De Access database wordt veels te groot plus dat de logfiles lopen te klieren bij mijn huidige host.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:37
scorpionv schreef op 17 March 2003 @ 16:48:
[...]

Wijs toch maar ff ajb, ik weet even niet welke IA er grondig misgegaan is? Als ik 't product niet interessant vind lees ik het IA-topic ook niet :)
Same for me, ben ook wel erg benieuwd waar het fout ging.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Dewoudloper schreef op 17 March 2003 @ 16:27:
LOL :P Ik vind het wel jammer, kom net lekker in al die inkoopacties wordt het stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

StephanL schreef op 17 March 2003 @ 17:06:
[...]

LOL :P Ik vind het wel jammer, kom net lekker in al die inkoopacties wordt het stopgezet.
Hoezo worden inkoopacties stopgezet :?, je kan o phet forum dat bij de inkoopactie zelf zit verder gaan met de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

wat IMO de druppel voor de crew moet zijn geweest is het gezeik omtrent de PC-Cooling actie, dat is me toch een gezeur...
Dat het niet meer mag is jammer, ik checkte tussen de active topics altijd snel of er niet een IA bij zat... Maarja Laupro bekijk ik ook wel regelmatig, moet dat dus wat vaker gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Jup, het gedoe rond PC-Cooling.de is inderdaad het litertje shit geweest wat de emmer over heeft doen lopen.
Kudos aan DaBit _/-\o_ voor alle moeite die hij erin heeft gestoken, maar dat is gelijk voor ons de druppel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07 19:33

Steve

Krokodil \o/

Hoe zit het eigenlijk met (grotere) acties waarbij gewoon producten worden verkocht door de persoon zelf, dus geen echte inkoopactie? Voorbeeldje: de actie van Tha_Mafkees.
  • De producten worden met zekerheid geleverd, er kan niets mislopen
  • Er wordt niet met astronomisch hoge bedragen gegoocheld
  • T.net heeft er geen ene @!#$ mee te maken, er is gewoon een draadje waarin een link naar LauPro staat, en waar eventueel ook vragen kunnen gesteld worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Steve op 18-03-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 22:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

daar is vraag en aanbod voor? :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

JvS schreef op 18 March 2003 @ 22:16:
En wat als je nu 108 verschillende producten verkoopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 15:49

dawuss

gadgeteer

insan1ty schreef op 17 March 2003 @ 16:08:
[...]

Die gaan verder op het forum van LP
Bedoel je hiermee dat alle lopende [IA] topics gesloten gaan worden?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

JvS schreef op 18 March 2003 @ 22:16:

Neen. V&A is voor overtollige, tweedehands hardware. Niet voor inkoopacties, handeltjes, commercieel gedoe, grote partijen, producten op bestelling, nieuw in doos, "bezoek deze site voor prijslijst" etc. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter Tinus op 18-03-2003 22:31 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 22:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

ow, ik heb geen idee waarnaar gerefereerd wordt :o. Waar gaat dat dan over? (link enzo? :P)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Kaj. schreef op 17 March 2003 @ 18:53:
Jup, het gedoe rond PC-Cooling.de is inderdaad het litertje shit geweest wat de emmer over heeft doen lopen.
Kudos aan DaBit _/-\o_ voor alle moeite die hij erin heeft gestoken, maar dat is gelijk voor ons de druppel geweest.
Kun je hier misschien een link naar posten? Ik werd nieuwsgierig, maar in mijn zoektocht naar inkoopacties bij PC-Cooling.de kom ik zo veel topics tegen, waarvan er tot nu toe geen enkele voldoet aan het bovenstaande.

Nevermind: Gevonden! -> [rml][ IA] PC-Cooling 325+ producten *afhandeling*[/rml]

Nou, eerlijk gezegd vind ik niet dat T.net verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor een misgelopen inkoopactie van haar leden.

[ Voor 15% gewijzigd door dawuss op 18-03-2003 22:39 . Reden: link gevonden ]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Het gaat dus over deze actie.. Ik haal alle onderdelen zelf in een bouwmarkt, er kan dus absoluut niks misgaan.

@ Die gast hierboven ;) hier is het min of meer samengevat.

[ Voor 32% gewijzigd door Steve op 18-03-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Jupiler schreef op 18 March 2003 @ 22:36:
Het gaat dus over deze actie.. Ik haal alle onderdelen zelf in een bouwmarkt, er kan dus absoluut niks misgaan.
Tenzij jij natuurlijk niet te vertrouwen bent :P
@ Die gast hierboven ;) hier is het min of meer samengevat.
Had hem net precies gevonden :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

dawuss schreef op 18 March 2003 @ 22:41:
[...]

Tenzij jij natuurlijk niet te vertrouwen bent :P
Echt wel ;)

De eerste ronde van de actie is al doorgegaan, met (door de geringe bekendheid) slechts 2 deelnemers, zij kunnen het dus bevestigen. Overigens heb ik zelf een 10-tal euro verlies geleden omdat er slechts 2 deelnemers waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Jupiler schreef op 18 maart 2003 @ 22:44:
Overigens heb ik zelf een 10-tal euro verlies geleden omdat er slechts 2 deelnemers waren.
Dat vind ik dan wel sportief, maar weer ontopic: De echte reden van dit verbod ontgaat me nog een beetje.

"Een paar users verpesten het voor de rest" vind ik nog wat vaag. Bij het sluiten van de HK ging dit duidelijk op, maar hoe kun je een inkoopactie verpesten voor de rest?

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
dawuss: doordat sommige mensen jaloers worden op andere IA's en dat mensen het allemaal lang vinden duren, tuurlijk duurt het lang het is niet iets wat al gekocht is maar wat nog gekocht moet worden itt to als je iets ind ewinkel koopt. En ik denk ook dat er (ook bij mij) organisatorisch het een en ander beter kan.

[ Voor 62% gewijzigd door Eskimootje op 18-03-2003 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ik zie trouwens nu pas hoeveel DaBit eigenlijk heeft gedaan in die beruchte PC-Cooling InkoopActie. (ja, ik ben dat hele topic aan het lezen)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 19:18
het is erg jammer dat IA's verboden worden

ik begon er net actief aan deel te nemen, en door de structuur van GOT hoefde ik ook niet allerlei IA's door te kijken die mij niet boeien........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:52

AcouSE

Swedish Chef

Ik zou niet willen zeggen dat IA's verboden zijn, maar eerder dat we liever geen topics meer zien die alleen maar over een IA gaan. Stel dat een discussie uitloopt in het voorstel om een IA te starten, dan is het enige verschil dat de discussie mbt de IA voortaan op LauPro kan lopen, en GoT dus vrij blijft van de IA topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

En met welk doel 'verbieden' jullie die topics dan? Als T.net er verder niks mee te maken heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Omdat wij wel met de afwikkelingen geconfronteerd worden indien er een actie misgaat. Je wil niet weten hoeveel tijd DaBit al kwijt is aan die actie die hierboven ook al genoemd is. Nou is het wel zo dat de IA's niet continue misgaan, maar men is blijkbaar niet meer bereid om die tijd er nog in te steken als er wel iets misgaat. En gezien het feit dat de complete crew bestaat uit vrijwilligers, ben ik van mening dat je niet kunt verwachten dat mensen die tijd er ook in steken :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Jupiler schreef op 19 March 2003 @ 16:51:
En met welk doel 'verbieden' jullie die topics dan? Als T.net er verder niks mee te maken heeft..
T.net heeft er danwel niks inhoudelijk mee te maken, maar dat betekent niet dat er geen actie moet genomen door de moderators. Deze moeten in eerste instantie het topic in de gaten houden en ten 2e wordt er wel gelijk naar een mod gekeken als er iets mis gaat. Zo is het, zo gaat het en zal ook altijd zo blijven.

GoT heeft besloten zich 100% er niet meer mee te willen bemoeien, dit zal (denk ik) best een moeilijke beslissing zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Dan voel ik me nog steeds onterecht behandeld :+ In mijn actie kan er absoluut niks misgaan, en toch word ik hier de dupe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:52

AcouSE

Swedish Chef

Jupiler schreef op 19 March 2003 @ 17:47:
Dan voel ik me nog steeds onterecht behandeld :+ In mijn actie kan er absoluut niks misgaan, en toch word ik hier de dupe van.
Oh nee? Wat dan als de vrachtwagen met jou spullen 's nachts gejat wordt of in brand vliegt? ... Dan kan de crew hiero weer je topic weer van al het boze geblaat ontdoen. En dat is nou net waar ik zo moe van wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik haal alle zaken in een bouwmarkt die 150m verderop ligt, dus er kan absoluut niets gejat worden ofzo.
Ik vind het erg spijtig dat m'n (volgens velen goede) actie amper bekendheid krijgt op deze manier, en dat allemaal door de grote inkoopacties waar met duizenden euro's gespeeld wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door Steve op 19-03-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:17
Helaas helaas, het kan niet vaak genoeg gezegd worden, de goeden zijn hier de dupe van de kwaden. Maar de "kwaden" hebben het dermat bont gemaakt dat wij er gewoon helemaal mee stoppen. We hebben een vinger gegeven, sommigen vonden het nodig om gelijk maar de torso erbij te pakken.

Als jij een leuke actie hebt, en je zet dit op laupro oid, en je maakt reclame in je sig -> geen probleem. Wat we niet meer willen is een veelheid aan klachten bij mod(s) over IA(s) en de afhandeling(en). Wij zijn NIET de consumentenbond, we hebben het druk zat met GoT leuk te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
zeef schreef op 19 March 2003 @ 21:59:
Helaas helaas, het kan niet vaak genoeg gezegd worden, de goeden zijn hier de dupe van de kwaden. Maar de "kwaden" hebben het dermat bont gemaakt dat wij er gewoon helemaal mee stoppen. We hebben een vinger gegeven, sommigen vonden het nodig om gelijk maar de torso erbij te pakken.

Als jij een leuke actie hebt, en je zet dit op laupro oid, en je maakt reclame in je sig -> geen probleem. Wat we niet meer willen is een veelheid aan klachten bij mod(s) over IA(s) en de afhandeling(en). Wij zijn NIET de consumentenbond, we hebben het druk zat met GoT leuk te houden. :)
Kijk dat het nu gewoon veel te druk is snap ik best, maar er kan toch wel 1 IA lopen? Dan is het voor de Mod's goed te doen en te volgen en kunnen wij er van blijven genieten. Nu word er voor elk schroefje een IA gestart maar eens per jaar ofzo een IA voor LCD's kan toch best :) Zo kunnen de users die deze echt willen een LCD kopen en als je een maximum waarde vaststeld ontgroeid het ook nix. Dit is iig een betere oplossing als helemaal nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 19:21

rammes

koekebakker 1e klas

Kaj. schreef op 17 maart 2003 @ 16:21:
Er zijn een hele hoop redenen om te stoppen met de Inkoopacties op GoT.
De voornaamste reden is al het gedoe eromheen; alle moeite die gedaan is om een aantal IA's weer recht te breien; de lastige controle op de aanwezigheid van winkels; al het geneuzel omwille van jaloerse gebruikers die andermans IA de grond in willen boren...
En natuurlijk de omvang van de IA's; 30.000 euro is niet leuk meer.

We hebben ontzettend lang gediscussieerd over dit besluit, want we beseffen wel degelijk dat het een prachtige service naar onze gebruikers is.
Helaas, zoals wel vaker gebeurt, hebben een aantal mensen het verknald voor de rest.
30k? no way... serieus? welke dan
?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Eskimootje schreef op 19 March 2003 @ 22:33:
[...]

Kijk dat het nu gewoon veel te druk is snap ik best, maar er kan toch wel 1 IA lopen? Dan is het voor de Mod's goed te doen en te volgen en kunnen wij er van blijven genieten. Nu word er voor elk schroefje een IA gestart maar eens per jaar ofzo een IA voor LCD's kan toch best :) Zo kunnen de users die deze echt willen een LCD kopen en als je een maximum waarde vaststeld ontgroeid het ook nix. Dit is iig een betere oplossing als helemaal nix.

NU EFFE NIET !!!111 :+

Nee dus. Want als we jouw IA wel toelaten, dan moeten we de andere "interessante" IA's ook toelaten. En de crew heeft geen zin om de hele handel te gaan monitoren. Echt toen het low key was, waas er geen probleem. Op een gegeven moment liep het de spuigaten uit, klachten alom. Toen hebben we al geprobeerd in te dammen. Dat heeft inzoverre geleid tot een inperking, alleen de bedragen werden op een gegeven moment echt debiel hoog.

Ik begrijp dat we hier echt veel goedwillenden mee treffen, maar het is nu eenmaal niet anders. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen; dit besluit is het resultaat van een maandenlange discussie. Het is alleen iets eerder van kracht geworden dankzij de recente ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 07:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jammer, maar best wel begrijpelijk. Als ik die ontzettend uitpuilende topics zie die eigenlijk alleen maar vol staan met gevloek op de organisator, dan zou ik het er ook uit trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 17:24

Mx-KAEY

Mx-KÆY

jammer jammer jammer...

dat waren nou een van de leukste dingen op dit forum...

elke keer zat ik te kijken of er een animocheck was man...

jammer jammer jammer

ik hoop dat jullie er goed over na denken en zien wat de leden willen... en dat er toch nog een gulden middenweg komt ofzow!

-- Mx-Generætion --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12199

Mx-KAEY schreef op 20 March 2003 @ 08:07:

ik hoop dat jullie er goed over na denken en zien wat de leden willen... en dat er toch nog een gulden middenweg komt ofzow!
Ik vind het erg jammer maar een erg wijs besluit.

Je kunt niet altijd rekening houden met wat de leden willen.
Zoals je in dit topic kunt lezen is er al 2 maanden overleg.
Een gulden middenweg is er in mijn ogen al, namelijk laupro.nl/ia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Idee: Animochecks wel toestaan, inkoopacties niet.

Dan zijn de GoT modjes t.a.t. vrij van blaam / werk als er iets mis gaat. Een animocheck op GoT loopt uiteindelijk uit op een IA? --> IA start op Laupro, Animocheck op slot met link naar laupro, modjes blij, usertjes blij. En iedereen leeft nog lang en gelukkig :D
Problemen? Discussie start op Laupro, en de GoT modjes blijven buiten schot.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Laatst online: 24-06 20:32
Ghehe, ik denk dat Laupro dan ook wel een aantal mods moet gaan aanstellen (voor zover die er nog niet zijn) om alle IA's te kunnen volgen.
Ik veronderstel dat het nu door 1 persoon gerund wordt en als er een forum bij komt wat ook beheer nodig heeft lijkt het me dat vrij moeilijk omdat Laurens hierboven ergens zegt dat hij nu al tijd tekort heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 07:38

rimpeldinky

nani?

laurens heeft al problemen, de logs ea worden steeds groter, mischien een idee om een servertje van tweakers ter beschikking stellen voor laurens nu daar het forum ook nog eens bijkomt?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Mx-KAEY schreef op 20 March 2003 @ 08:07:
jammer jammer jammer...

dat waren nou een van de leukste dingen op dit forum...

elke keer zat ik te kijken of er een animocheck was man...

jammer jammer jammer

Dat hebben we gedaan. En we zijn echt niet tot dit besluit gekomen van de een op de andere dag. We begrijpen dat het een teleurstelling is voor een aantal leden. Alleen vragen we of jullie ook begrip kunnen opbrengen voor onze beslissing. Enkel vanwege de ellende die het tot nu toe opgeleverd heeft is besloten om te stoppen met elke vorm van IA. Dus ook met animo checks e.d.

Tweakers.net heeft altijd aangegeven geen partij te willen zijn bij [IA]'s.

Toch is het te vaak voorgekomen dat leden bij ons kwamen klagen over een [IA]. Dan moet er weer mankracht worden ingezet om de boel uit te zoeken, iets waarvan we van begin af aan gezegd hebben dat we dat niet wilden. Plus de omvang van de [IA]'s. Het is niet meer bij te houden met acties waar bij het niet om een maar om tientallen en soms wel honderden artikelen tegelijk gaat. Als laatste, maar niet als minste is het voor ons niet meer duidelijk inhoeverre het een hobbyist is die zijn mede hobbyisten laat mee profiteren of dat er gewoon een commercieel verkoopkanaal achter zit.

Recapitulerend :

Geen [IA]'s, [Animocheck], topics over [IA]'s, server ruimte van Tweakers.net.

Wel in je sig een link naar actie site.

[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 20-03-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Laatst online: 24-06 20:32
rimpeldinky schreef op 20 March 2003 @ 15:35:
laurens heeft al problemen, de logs ea worden steeds groter, mischien een idee om een servertje van tweakers ter beschikking stellen voor laurens nu daar het forum ook nog eens bijkomt?
Als T.net niet meer meewerkt aan welke vorm van IA dan lijkt het me vrij duidelijk dat ze er ook niet aan gaan beginnen om serverruimte af te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2551

Kaj. & Ko. kunnen natuurlijk niet ieder mogelijk probleem ondervangen met nieuwe regels en afspraken, als vervolgens blijkt dat sommige IA's alsnog uit de handlopen of op voorhand al niet kloppen. Er zaten leuke IA's tussen, maar GoT zal inmiddels te groot zijn omdat nog enigzins volgens de 'voor-elkaar-met-elkaar' gedachten te doen. Begrijpelijk besluit om er een punt achter te zetten, en indrukwekkend dat ze het zo lang hebben volgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die cijfers zijn idd niet echte cijfers.
Het was een slechte post van me geheel te wijten aan het niet voor het posten nogmaals doornemen van de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:53
voor diegenen die het niet geloven, ik kan ff geen IA vinden van €30K, maar wel eentje van bijna €15K aan ledjes van €0.20 p/s (heb ik ook besteld)

http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=124&p=d
onderaan staat de totaalprijs

edit:
misschien wel de URL erbijzetten
|:(

[ Voor 24% gewijzigd door OnTracK op 21-03-2003 14:19 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:18
Tja.... 't was te verwachten een beetje: Hoe meer users, hoe grotere acties, hoe meer kans dat er gewoon "rotte appels" tussen zitten...

Ik zelf heb ooit OOK een IA gedaan... en deze is ook misgelopen.
(Soyo Barebones)... Hele orderlijst enz gemaakt, deal met leverancier, geld laten overmaken, en toen had leverancier er geen vertrouwen in, en had ie achter onze rug om de kasten al verkocht |:(
Toen geld allemaal open terugboeken, 2 dagen bezig geweest :(
Als ik 't een beetje globaal schat, heeft t me gewoon geld gekost, maar goed, dat is het risico, en dat maakt ook niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73794

Spam weggehaald

[ Voor 130% gewijzigd door JvS op 27-03-2003 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef

Ahum, dit is dus niet de bedoeling. Een link in je sig is prima, maar we willen geen actieve benadering van het fenomeen [IA] meer op GoT.

[ Voor 50% gewijzigd door JvS op 27-03-2003 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61422

Jupiler schreef op 18 March 2003 @ 22:44:
[...]

Echt wel ;)

De eerste ronde van de actie is al doorgegaan, met (door de geringe bekendheid) slechts 2 deelnemers, zij kunnen het dus bevestigen. Overigens heb ik zelf een 10-tal euro verlies geleden omdat er slechts 2 deelnemers waren.
Yup, ik ben een van de 2...en dankzij deze IA heb ik mijn wc weer lekker aan het draaien *D *D

Persoonlijk vind ik dat jullie van de ene kant wel gelijk hebben...IA's van tienduizenden euro's is gwoon absurd....

Maar bijvoorbeeld IA's zoals die van Tha_Mafkees of Imhotep vind ik tot wel nog mogen doorgaan....maarja....wie ben ik he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 14:52

Odin

¯¯¯¯¯

Ik vind het een wijs besluit en kan het volledig begrijpen.

Het is voor mij niet zon probleem om het Laupro forum te gebruiken voor de inkoopacties, Laupro was toch al veel gebruikt voor het neerzetten van de info en producten van een IA, dus het forum checken is dan geen probleem lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61422

Odin schreef op 27 March 2003 @ 15:28:
Ik vind het een wijs besluit en kan het volledig begrijpen.

Het is voor mij niet zon probleem om het Laupro forum te gebruiken voor de inkoopacties, Laupro was toch al veel gebruikt voor het neerzetten van de info en producten van een IA, dus het forum checken is dan geen probleem lijkt mij.
Yup, ik check 3 dingen...Tweakers.net frontpage, GoT, en laupro...ik loop nooit een IA mis :P

Ennuh zeef, ik begrijp het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Jammer hoor. De gemiddelde tweaker is een zuinige nerd met weinig financiele middelen... Ik vond die IA's bij uitstek iets voor GoT.

De crew heeft kennelijk haar redenen, toch vind ik dat men er naar blijft streven om nergens meer te hoeven modereren. Als iets bovengemiddelde aandacht vraagt, of iets levert iets meer problemen op dan iets anders, staat dat het voortbestaan van dat 'iets' meteen al op de tocht. Er is een leger mods en ze mogen best wat doen (moet natuurlijk geen dagtaak worden, dat begrijp ik wel).

Men maakt zich ook niet echt geloofwaardig door het komen en gaan van offtopic fora. Ik denk aan het Tweakers over Tweakers Onzinforum en de sluiting daarvan, het Off-Topic forum, de GoT-kroeg en alle Huiskamersversies die de afgelopen tijd de revue gepasseerd zijn. Maar ik heb er vertrouwen in dat we over een tijdje een uitgekristalliseerd, doordacht (en doortrapt :P) beleid hebben.

Succes.

Maar jammer van de IA's, zorg er echter wel voor dat ze voldoende aandacht krijgen (sticky's!)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14400

Ik denk dat veel users niet inzien hoeveel tijd en inspanning er in GoT zit. Er zijn meer mods bezig op dit forum dan in een gemiddeld bedrijf, en qua inspanning zal er evenveel tijd in zitten als elk ander normaal bedrijf, en ONBETAALD mensen!!

Ik zou de redenen van de crew gewoon voor lief nemen, er een tijdje niet over na denken en gewoon doorgaan met GoT zoals het nu is, meer dan genoeg voer voor de Tweaker in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Je tekent voor wat modden hier en daar. Dingen in goede banen leiden, topics sluiten, etc. Niet alleen voor een status achter je username.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13874

[nohtml]
Captain Pervert schreef op 28 March 2003 @ 19:14:
De crew heeft kennelijk haar redenen, toch vind ik dat men er naar blijft streven om nergens meer te hoeven modereren. Als iets bovengemiddelde aandacht vraagt, of iets levert iets meer problemen op dan iets anders, staat dat het voortbestaan van dat 'iets' meteen al op de tocht. Er is een leger mods en ze mogen best wat doen (moet natuurlijk geen dagtaak worden, dat begrijp ik wel).
Ja wij voeren echt geen ene flikker uit. Waarom denk je dat we tegenwoordig met zoveel zijn. Niemand doet meer wat (de moderne mens he :+), vandaar dat we de "forces" maar uit blijven breiden om toch eea te compenseren.

Get real a.u.b. :/
IA's hebben een hoop gezeik opgeleverd in het verleden. T.net is er eigenlijk op geen enkele manier aan verbonden. Als er echter iets mis gaat dan is T.net en de betreffende moderators wel meteen het mikpunt van kritiek etc. Is echt goed voor de naam ook. Daarnaast zijn moderators ook erg blij dat door het toedoen van mensen/oorzaken die buiten hun "macht" liggen, zaken op orde kunnen brengen, aangezien men dat toch als een verantwoordelijkheid acht van het moderator zijn (de dingen die in je forum voorvallen, zo veel mogelijk in goede banen leiden).

Besluit ik bovenstaande verhaaltje met de opmerking, dat het me steeds meer op begint te vallen, dat je in LA komt om zuiver en alleen te schoppen. Werk daar a.u.b. eens een keer aan.
Men maakt zich ook niet echt geloofwaardig door het komen en gaan van offtopic fora. Ik denk aan het Tweakers over Tweakers Onzinforum en de sluiting daarvan, het Off-Topic forum, de GoT-kroeg en alle Huiskamersversies die de afgelopen tijd de revue gepasseerd zijn.
Joy, moet ik hier ook nog serieus op in gaan of niet? Kwestie van behoeftes aanvoelen een daarop inspelen.
Maar ik heb er vertrouwen in dat we over een tijdje een uitgekristalliseerd, doordacht (en doortrapt :P) beleid hebben.
Goh laat ik nou toch bijna denken dat daar een flame staat. Maar goed ik zal er wel weer langskijken. 8)7
Captain Pervert schreef op 28 March 2003 @ 21:40:
Je tekent voor wat modden hier en daar. Dingen in goede banen leiden, topics sluiten, etc. Niet alleen voor een status achter je username.
OH. Damn, doen we toch iets verkeerd jah. Ik ga meteen voorstellen om jou maar admin te laten maken van dit zooitje ongeregeld dat uit 100 man (erg ruwe schatting :P) bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Jammer hoor. De gemiddelde tweaker is een zuinige nerd met weinig financiele middelen... Ik vond die IA's bij uitstek iets voor GoT.

*knip*

Succes.

Maar jammer van de IA's, zorg er echter wel voor dat ze voldoende aandacht krijgen (sticky's!)

Tsja, Nelske heeft de rest al verwoord, dan doe ik het laatste maar :

NEE ! Er komen geen (sticky) topics op GoT. We willen niets maar dan ook niets meer te maken hebben met IA's. Dat is heel jammer, en erg vervelend, maar een deel van je collega tweakers heeft het door dubieuze praktijken en het stelselmatig schenden van afspraken voor de rest verpest.

Daarnaast nog even dit : IA's zijn NIET weg, ze staan gewoon op Laupro's site. Dus je zo dierbare voordeeltjes zijn er nog steeds. Alleen het gemisbruik van GoT als advertentieplaats is weg, en wij zijn af van de vele klachten e.d. rond IA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Captain Pervert schreef op 28 March 2003 @ 21:40:

Inderdaad. Maar dat betekent niet dat wij ook nog eens de rotzooi van anderen op moeten gaan ruimen. Er is een verschil tussen het forum schoon houden en proberen een bijna onaflatende stroom rotzooi tegen te moeten houden. Het houdt ergens op he. :)
Als daardoor een besluit genomen moet worden wat een deel van de bezoekers tegen de haren instrijkt; tja... Maar zoals bekend gaan we met dit soort zaken niet over één nacht ijs, en het trol-gedrag wat je hier aan de dag legt is m.i. dan ook zwaar ongefundeerd en onnodig.

Ik zou het erg leuk vinden als je eens wat inhoudelijker zou posten dan wat loze trollen; op deze manier kom je er namelijk rap achter wat een administrator nog meer kan doen dan "geilen op zijn status".
En da's geen dreigement, maar een belofte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54991

Nu moet ik als ia-organisator wat woorden kwijt, heb me geprobeerd stil te houden.
Ik heb gezien hoe vlug mijn topic werd vervuilt, ik zag zelfs dat mensen moeite hadden met wachten waardoor er vlugger offtopic werd gepost.
Ze zetten zowel de organistoren als de modjes onder druk, en dat is iets wat ik niet kan waarderen.
Als het zelfs zover mag komen dat ik dreigmailtjes mag ontvangen dan heb ik er echt genoeg van gehad.
Nu moet ik dus bekennen dat ik een wat grotere ia had van 15k E, dit was totaal mijn bedoeling niet!
Mijn ia is alleen van de grond gekomen omdat er enkele users waren die mij erop attandeeerde dat sommige spullen wat moeilijk of niet te krijgen waren, waarvoor ik een 2e ia opzette.
Waarom is de mijne zo vlug opgelopen?
Ik had wat exclusievere spullen zoals 3 colour ccfl's, nibblers, ccfl's met sound sensors, glowstrings, neon straps, badge verlichting doe het zelf kitje, fan filters, digidoc koons, mem coolers en voedingen met led fans.
Ik had, omdat mensen die graag mee wilden bestellen, ook gewone led fans enzo toegevoegd.
Maar nu, ipv dat ze alleen bestellen wat ze niet aan kunnen komen, of waar je normaal (te) veel voor betalen moet, bestellen ze in een keer nieuwe accesoires waarmee je onderhand 2 kasten als hoer bak kan verlichten cq versieren (nofi), maar dat was heel de bedoeling niet!
Dit heb ik altijd duidelijk gehouden, maar toch snappen mensen dat schijnbaar niet.
Ik organiseer een ia voor ontspanning, als mag dat gek klinken, maar het word een hell!
Ik kan onderhand voor 5 verschillende formaten dozen zorgen, mag dreigmailtjes ontvangen, kan slechte reacties rapporteren aan modjes, mag nog van alles uitzoeken, enz, enz.
LauPro is totaal niet aangepast aan zulke ia's, je weet niet eens wat voor werk het is voor een orginisator omdat uit te zoeken.

Welnu, voorheen waren ia's leuk, niemand *mocht* meer bestellen als 100E, acties *mochten* niet hoger zijn als 1000E, en ik had toen een wat grotere actie met 4E.
Waarom kon dit? Omdat ik alleen blue led fans deed die toen nog absoluut nergens in Europa waren aan te komen, of je moest er 50E per stuk voor over hebben, en dan kon je uit 3 winkels kiezen in heel Europa ofzo...
Ik mag veronderstellen dat het goed uit de hand gelopen is, maar hoe is dit gebeurd?
Het is toch niet zo dat de users ineens ia's mogen houden van 15-30E? eens in het jaar zo'n aktie kan ik me voorstellen dat zoiets goed mogelijk is, maar dan ook echt met spullen die niet aan zijn te komen (en nee, kasten vallen daar niet onder, en led fans ook niet zo zeer)

Bovendien kan ik me voorstellen dat mensen hier flink aan verdienen met zulke acties, en er een vette nieuwe pc van bouwen kunnen, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?!

Ik reken tenminste nette, goedkope prijzen, ik ben een hoop geld kwijt aan verzend kosten uit Amerika, en aan douane kosten, ik krijg voor de huidige ia nu al een toeslag van bijna 500E aan OVERGEWICHT (!!!) van de douane, ik moet grote hoeveelheden tape en stiften kopen, en er is no-way dat ik er geld aan overhoud, maybe 200E ofzo, wat 1E is per user, wat ik redelijk vind, en als extra zakcentje zie.

Welnu, Ik zet me nog steeds in voor ia's, ik heb er zelfs nog toekomstplannen voor, als is het niet zeker meer als orginisator.

Maar nu, en dat heb ik nergens in het topic terug kunnen vinden, hoe is het ooit mogelijk geworden dat er ia's ontstonden van 10-30k E?
Ik weet dat de mijne daar onder valt, en dat is jammerlijk genoeg zo uitgevallen, want dat was niet de bedoeling, maar je maakt mij niet wijs dat sommige ia's echt zo groot hoeven te zijn.

En dan ff met dat overtreffen, en vijandigheid onder orginisatoren, ik heb op 2 momenten 2 maal de grootste ia ooit gehad, en ik heb nog een gevoel van die moet ik overtreffen, nog vijandelijkheid, dus wat mag dat dan weer zijn?. In mijn geval is het echt zo dat de users de ia zo groot hebben gemaakt en niet ik.
Is hier wat voor te voelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Misschien valt dit op een andere manier op te lossen dan compleet verbieden.. Een limiet op het bedrag zetten :)

Bv. max 150 euro per user en max 2000 euro per IA. Zo zal er ook minder snel gezeurd worden omdat mensen er veel geld in hebben zitten, en wordt er ook geen risico genomen met erg hoge bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Allereerst wil ik even wat bedragen geven. Momenteel zit er tegen de 120.000 Euro in de inkoopacties, er zijn ongeveer 120 inkoopacties dus dat geeft aan dat er gemiddeld 1000 Euro omgaat in een inkoopactie (wel meer, want een aantal ia's zijn mislukt).

Maarja, dat klopt niet helemaal omdat er een inkoopactie is geweest van 35.000 Euro (ik kan hem even niet vinden). Dan ga je twijfelen aan het begrip 'inkoopactie'. Wat ik de laatste tijd veel zie is dat er bedrijven zijn die hier een slaatje uitslaan (wat ik helemaal niet erg vind overigens), ik snap daarom ook waarom GoT/Tweakers.net geen inkoopacties meer wil.

Het is dus wel duidelijk dat inkoopacties niet meer op GoT passen maar ik heb mijn succes altijd nog wel te danken aan GoT, hier ben ik ze dan ook dankbaar voor :>. Ik heb dit topic niet zo ontzettend goed gelezen maar ik wil het volgende toch even zeggen:
Zorg ervoor dat de inkoopacties hier nog wel mogen worden begonnen (maar dus geen animochecks maar nog nét die fase ervoor) zodat mensen ervaringen kunnen uitwisselen en eventueel een inkoopacties organiseren (waarna het topic dicht gaat oid). GoT gebruiken voor de afhandeling van inkoopacties word dan verboden.
Dit is omdat - naar mijn mening - er anders een te grillige sfeer op GoT gaat ontstaan, want als iemand een leuk product heeft gevonden en hij wil dat laten zien aan GoT dan moet zo'n topic toch gewoon kunnen? (maar dan echt puur die eerste fase).

Overigens is het forum wat ik nu aanbied nog iets te beperkt en zal snel meer functionalitijd krijgen (o.a. meerdere pagina's :X). En voor de mensen die het leuk vinden om te weten: ik ga binnenkort naar een andere server toe (in eigen beheer) en dan zijn alle problemen waar ik nu mee te kampen heb voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Jupiler schreef op 29 maart 2003 @ 22:50:
Misschien valt dit op een andere manier op te lossen dan compleet verbieden.. Een limiet op het bedrag zetten :)
...
Was er niet een policy hiervoor? Kan het niet meer terug vinden in de FAQ, maar ik meen te herrinderen dat er een maximum was ingesteld.

Persoonlijk heb ik nog nooit meegedaan met een IA, maar ik heb een aantal wel gevolgd, wel doen niet doen, goed, nooit gedaan dus. Er zijn een hoop IA's geweest die normaal verliepen maar ook een hoop waarvan de honden geen brood lusten- voornamelijk door deelnemers die al dan niet terecht liepen te blazen en te blèren. Dit gaf de modjes weer extra werk om e.a. weer recht te trekken terwijl duidelijk was dat GoT geen stellingname nam in inkoopaktie's.

Ik vind het erg jammer dat er nu een eind aan is gekomen, maar wel begrijpelijk- GoT is geen webwinkel en een inkoopaktie valt niet onder de doelstelling van GoT.
Jammer, maar helaas.
En om nu te zeggen dat het downhill gaat met GoT vind ik persoonlijk belachelijk, een ieder die de MOEITE neemt om de vele FAQ's door te lezen weet genoeg om leuk en gezellig te GoTTen- dat iets ontstaat uit een initiatief van een mede GoTTer is geweldig, maar staat gewoon los van de regels van GoT. Het is was geen recht om een IA te starten, slechts een voortborduring van een leuk idee welke uit de hand gelopen is.

Hulde aan de modjes die zich toch in het wespennest van de IA hebben gestoken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online

Grappig, aan de ene kant is de crew de boze slotjesgooier, maar aan de andere kant willen we dat dus niet zodat we lekker niks kunnen gaan doen :?

Mkay :D

Het blijft vrijwilligerswerk he? En wat moet je dan? Een crew van 500? Dat werkt natuurlijk niet :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Grrrrrene schreef op 30 maart 2003 @ 14:29:

[...]

Grappig, aan de ene kant is de crew de boze slotjesgooier, maar aan de andere kant willen we dat dus niet zodat we lekker niks kunnen gaan doen :?

Mkay :D

Het blijft vrijwilligerswerk he? En wat moet je dan? Een crew van 500? Dat werkt natuurlijk niet :)
Zal ik dan maar helpen met de crew? :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Allereerst:

Ik ben het er helemaal mee eens

Waarom ik het er mee eens ben is simpel, 1 topic over een inkoopactie werkt gewoon niet, iemand vraagt iets over de afhandeling, iemand wil kwijt dat hij meedoet, iemand anders wil eerder bestellen, een ander later betalen... enz. enz.
Op laupro is ook een actie bezig over een netwerkkaart (4 Poorts), kijk daar eens in het forum.

Het zal je opvallen dat je snel je informatie kan vinden, onduidelijkheid wordt snel opgelost, eigenlijk een prima situatie.

Vergelijk deze met de 30K van PC Cooling, *IEDEREEN* zit daar te blaten over niks, te zeveren over levering, betaling, twijfels welke keuze. Honderden posts, waarvan 99,5% gewoon niet interessant meer is na 1 dag.
Op laupro heb je daar minder last van, nutteloze vragen staan niet tussen belangrijke mededelingen.

Alleen moet er soms een beetje ruimte zijn voor een idee, maar goed, dat zal snel zijn weg wel vinden. IA's zijn imo idd een vervuiling van dit forum.

* TheGhostInc wil zoiezo nog even bedanken voor de hulp bij PCCooling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Onderhand zijn we er wel uit ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.