op mijn host hebben ze dus een nieuwe versie van php gegooid en nou werkt mijn loginscript niet meer...
nou staat is dus een stukje van m'n script
en dan staat er dus ook van dat wanneer numrows niet 1 is dattie dan een error geeft. Nou log ik dus in met de username / passwd die in de database staan en dan geeftie de error.
heb de md5 van het paswoord ge-echoot (die komt overeen met die uit de dbase) en daarna de numrows ge-echoed en die geeft 0...
m.a.w. hij kijkt dus in de database hoeveel users hij kan vinden met de naam piet en het paswoord piet (die staat in de database!) en hij retourneert dat hij er 0 vind...
wat is het probleem en wat kan ik eraan doen?
zoals je leest ben ik zelf al op onderzoek gedaan en heb ik de fout gelokaliseerd maar kan op de php site niet vinden wat er mis is
nou staat is dus een stukje van m'n script
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $md5pass = md5($password); $query = "SELECT * FROM users WHERE username='" . $username . "' AND password='" . $md5pass . "'"; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); $numrows = mysql_num_rows($result); if($numrows == "1"){ $output .= "Je bent met succes ingelogt.<BR>\n Je wordt nu doorverwezen naar de hoofdpagina\n"; |
en dan staat er dus ook van dat wanneer numrows niet 1 is dattie dan een error geeft. Nou log ik dus in met de username / passwd die in de database staan en dan geeftie de error.
heb de md5 van het paswoord ge-echoot (die komt overeen met die uit de dbase) en daarna de numrows ge-echoed en die geeft 0...
m.a.w. hij kijkt dus in de database hoeveel users hij kan vinden met de naam piet en het paswoord piet (die staat in de database!) en hij retourneert dat hij er 0 vind...
wat is het probleem en wat kan ik eraan doen?
zoals je leest ben ik zelf al op onderzoek gedaan en heb ik de fout gelokaliseerd maar kan op de php site niet vinden wat er mis is
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 15:48 . Reden: meer duidelijkheid ]