Toon posts:

[C#] eigneschappen file field/ input type=file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een file field om een file op te halen, nou ben ik op zoek gegaan om een aantal dingen aan te passen, maar ik heb het (nog) niet kunnen vinden.

Wat wil ik allemaal aanpassen:

1. de knop "browse" lettertype/kleur en de tekst.
2. De bestandstype die geopend mogen worden nu zijn dit 3 mogelijkheden ik
zou alleen *.jpg willen.
3. En de dir waarin deze moet beginnen wanneer er op browse wordt gedrukt wil
ik opgeven.

is dit allemaal mogelijk? Zo ja hoe..

m.vr.gr.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

File Field? Wtf?

Bedoel je een OpenFileDialog? Zo ja:

1. Kan niet, schrijf zelf een dialog.
2. & 3. type "OpenFileDialog" > toets [f1]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als je het over webcontrols hebt dan kan 1 gewoon met stylesheet en de inputFile.value . en 2 en 3 kunnen niet omdat dit geen optie is en standaard html

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Even voor de duidelijkheid: Heb je het over webforms of over winforms?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 17 maart 2003 @ 16:13:
Even voor de duidelijkheid: Heb je het over webforms of over winforms?
Sorry... ik heb het over webforms

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 15:46:
Wat wil ik allemaal aanpassen:

1. de knop "browse" lettertype/kleur en de tekst.
Zou met standaard css moeten kunnen
2. De bestandstype die geopend mogen worden nu zijn dit 3 mogelijkheden ik
zou alleen *.jpg willen.
Kan niet. Eerst uploaden, bestand op de server onderzoeken op content-type / extension en dan een foutmelding geven.
3. En de dir waarin deze moet beginnen wanneer er op browse wordt gedrukt wil
ik opgeven.
Kan niet. Ligt helemaal aan de gebruiker; een website kan neit bepalen waar ik begin met browsen.
[/quote]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

gorgi_19 schreef op 17 March 2003 @ 16:19:
[...]

Zou met standaard css moeten kunnen
nee kan niet met standaard css, css bedient de styles van de input box, en negeert de 'browse' knop.
wat wel mogelijk is, is om de browse knop te verstoppen (bv door een layer te laten overflow, waardoor de knop ge-hide wordt en een extra custom knop te plaatsen: de click op die knop laat je doorleiden naar een click() op het upload-element)
Kan niet. Eerst uploaden, bestand op de server onderzoeken op content-type / extension en dan een foutmelding geven.
kan wel, is een default attribute van fileupload, meen iets van accept=".jpeg"
http://www.w3.org/TR/REC-...ct/forms.html#adef-accept
zoeken op google naar de toegestane attributes (al dan niet proprietair) van de input tag voldoet al.

op deze vraag kan je een beter antwoord verwachten in W&G (/13), sterker nog, daar is hij al een aantal keer behandeld. (search op GoT in /13 dus)
In de FAQ had je dat kunnen lezen (je vraag heeft null-komme-null te maken met C#)

[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 17-03-2003 16:27 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
[quote]RM-rf schreef op 17 March 2003 @ 16:24:
[...]

nee kan niet met standaard css, css bedient de styles van de input box, en negeert de 'browse' knop.
wat wel mogelijk is, is om de browse knop te verstoppen (bv door een layer te laten overflow, waardoor de knop ge-hide wordt en een extra custom knop te plaatsen: de click op die knop laat je doorleiden naar een click() op het upload-element)

[...]

Op welke manier kan dat dan? ik heb het geprobeerd, maar deze actie voort visual studio onderwater uit. Ik kan de code niet vinden die wordt uitgevoerd wanneer er op de browse knop wordt gedrukt.

• gorgi_19

gorgi_19

.

[ Voor 100% gewijzigd door gorgi_19 op 18-03-2003 09:56 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op welke manier kan dat dan? ik heb het geprobeerd, maar deze actie voort visual studio onderwater uit. Ik kan de code niet vinden die wordt uitgevoerd wanneer er op de browse knop wordt gedrukt.
wat visual studio 'onderwater' allemaal uitvoert is jouw probleem om uit te zoeken.

om te beginnen kun je je afvragen wat er precies allemaal serverside gebeurt (de door ASP.NET gegenereerde code) en wat er clientside gebeurt (het renderen van een file-upload veld door de browser van de bezoeker binnen een layout:
ASP vangt click events niet af, dat doet de browser en dus zal je code die dat behandelt in een clientside taal moeten doen (preferabel javascript)).

met ASP.Net/C# hoef je enkel een pagina te genereren die aan de gewenste html-code eisen voldoet, oftewel de file upload in een layer die een overflow:hiddden rechts kent, zodat de 'browse'-knop wegvalt (verstopt wordt) en een extra eigen button daarnaast plaatsen die bij een click() een andere click() op het upload-element simuleert. de extra button is wel te stylen.
dat kan dmv (clientside) javascript (clientside visual basic is evt. ook mogelijk, maar niet crossbrowser), het stylen gaat met CSS.

een goed begrip hiervan is basis-kennis die je nodig zal hebben om jouw wensen uit te voeren en zodra je dit begrijpt begrijp je tevens waarom deze vraag in /13 hoort.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op 18 March 2003 @ 09:49:
[...]

wat visual studio 'onderwater' allemaal uitvoert is jouw probleem om uit te zoeken.

om te beginnen kun je je afvragen wat er precies allemaal serverside gebeurt (de door ASP.NET gegenereerde code) en wat er clientside gebeurt (het renderen van een file-upload veld door de browser van de bezoeker binnen een layout:
ASP vangt click events niet af, dat doet de browser en dus zal je code die dat behandelt in een clientside taal moeten doen (preferabel javascript)).

met ASP.Net/C# hoef je enkel een pagina te genereren die aan de gewenste html-code eisen voldoet, oftewel de file upload in een layer die een overflow:hiddden rechts kent, zodat de 'browse'-knop wegvalt (verstopt wordt) en een extra eigen button daarnaast plaatsen die bij een click() een andere click() op het upload-element simuleert. de extra button is wel te stylen.
dat kan dmv (clientside) javascript (clientside visual basic is evt. ook mogelijk, maar niet crossbrowser), het stylen gaat met CSS.

een goed begrip hiervan is basis-kennis die je nodig zal hebben om jouw wensen uit te voeren en zodra je dit begrijpt begrijp je tevens waarom deze vraag in /13 hoort.
Sorry mijn schuld, ik was een beetje onduidelijk....

ik heb dit: onclick="this.form.bestand.click()" bestand is het input type="file" object. ik heb deze objecten echter op een web user control staan, wat moet ik dan ipv this.form plaatsen?

Ik krijg nu de melding dat this.form.bestand geen object is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 10:03 ]

• gorgi_19

gorgi_19

Normaal gesproken heb je bij een ASP.Net pagina maar 1 form. Je moet kijken naar de HTML-output van een pagina en hier je clientside code op baseren. Desnoods maak je 40 web controls aan; aan de clientside hoor je hier in principe niets van te zien.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

move => W&G

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 18 March 2003 @ 10:05:
Normaal gesproken heb je bij een ASP.Net pagina maar 1 form. Je moet kijken naar de HTML-output van een pagina en hier je clientside code op baseren. Desnoods maak je 40 web controls aan; aan de clientside hoor je hier in principe niets van te zien.
ik heb een index pagina en hierin worden alle web user controles in geopend. De web user control heet invoeren. Wordt het dan index.fileupload,click() ofzo?
Pagina: 1