Tja, dit kan met elke willekeurige geluidskaart met een line-in en/of S/PDIF-in aansluiting met enkel en alleen dat je een piefje aan moet zetten in je drivers, dus wat is je vraag ?
misschien een software vraag? Totalrecorder kan alles in deze dus ...
ZOals Courage al zei.. alle pc's van nu kunnen dat wel zonder problemen.. je moet je alleen afvragen met hoeveel kilobyte per seconde je dingen wilt opslaan of je wil gaan comprimeren naar mp3.. en of 44Khz sampled of 48KHz sampled..
ZOals Courage al zei.. alle pc's van nu kunnen dat wel zonder problemen.. je moet je alleen afvragen met hoeveel kilobyte per seconde je dingen wilt opslaan of je wil gaan comprimeren naar mp3.. en of 44Khz sampled of 48KHz sampled..
Verwijderd
Je hebt niet zo gigantisch veel processorpower nodig. Een pittige harde schijf is echter wel handig, twee in een RAID-opstelling is het veiligste eigenlijk. Denk eens aan het volgende setje:
- Asrock K7VM2 mainboard (geintegreerde graphics, LAN, enz... 60 euro ong.)
- AMD Athlon XP1800+ Boxed processor (snel genoeg.. en goedkoop met 85 euro)
- 512MB SDRAM (met zo'n 50 euro lekker goedkoop en het werkt prima)
- Promise RAID-controller van zo'n 40 euro
- 2x 80GB Western Digital HDD met 8MB Cache (redelijk prijzig dit.. reken op 250 euro voor twee)
- Simpele ATX behuizing, bijv. de Sweex CL4P4, dies nog mooi ook (en goedkoop, 35 euro ofzo)
Waarom wil je eigenlijk 2 EWS 88 MT's erin hangen? Niet genoeg line-in/line-out? Volgens mij kan je ze niet zomaar tegelijkertijd gebruiken...
Verder... nog anderen goede suggesties voor de opbouw?
- 2x 80GB Western Digital HDD met 8MB Cache (redelijk prijzig dit.. reken op 250 euro voor twee)
- Simpele ATX behuizing, bijv. de Sweex CL4P4, dies nog mooi ook (en goedkoop, 35 euro ofzo)
Waarom wil je eigenlijk 2 EWS 88 MT's erin hangen? Niet genoeg line-in/line-out? Volgens mij kan je ze niet zomaar tegelijkertijd gebruiken...
Verwijderd
WTF henkleerssen?!?! Een Epox 8RDA met een 2100+ op 12x195 MHz?!
Jezus, ik draai met een 2700+ 13x210 MHz, alles boven de 210MHz busklok krijg ik een zwart scherm bij het booten!! Weet jij hoe dat kan?
Specs exact trouwens: Epox 8RDA+ mobo, XP2700+ van week 49 als ik me niet vergis, DangerDen vloeistofkoelingssetje erop, 2x Corsair 512MB PC3500, Promise SX4000 RAID-controller en een oude prof. videokaart (Elsa Gloria IIISE)
Jezus, ik draai met een 2700+ 13x210 MHz, alles boven de 210MHz busklok krijg ik een zwart scherm bij het booten!! Weet jij hoe dat kan?
Specs exact trouwens: Epox 8RDA+ mobo, XP2700+ van week 49 als ik me niet vergis, DangerDen vloeistofkoelingssetje erop, 2x Corsair 512MB PC3500, Promise SX4000 RAID-controller en een oude prof. videokaart (Elsa Gloria IIISE)
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 15:58 ]
Raid? Och och.. de schijven van nu .. heb je echt genoeg snelheid aan... dus raid is overdreven...Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 15:53:
Je hebt niet zo gigantisch veel processorpower nodig. Een pittige harde schijf is echter wel handig, twee in een RAID-opstelling is het veiligste eigenlijk. Denk eens aan het volgende setje:
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 15:55:
WTF henkleerssen?!?! Een Epox 8RDA met een 2100+ op 12x195 MHz?!
offtopic:
goede lucht koeling ja.. ik weet niet wat er aan de hand is met de jouwe... btw.. sommige mensen geloven het niet.. die wil ik heus wel eens uitnodigen..
btw...-=Het grote EPoX 8RDA+ topic, Deel 3=-
Al 195*14 geprobeerd?
goede lucht koeling ja.. ik weet niet wat er aan de hand is met de jouwe... btw.. sommige mensen geloven het niet.. die wil ik heus wel eens uitnodigen..
btw...-=Het grote EPoX 8RDA+ topic, Deel 3=-
Al 195*14 geprobeerd?
sterker nog .. afhankelijk van de sample rate .. (Zeg bv 160 Kbit/s 44 Khz) kun je wel schijfjes van 3 jaar geleden gebruiken.. no probs...
Verwijderd
Komop jongens.... om audio met een beetje kwaliteit op te nemen heb je nog genoeg aan een pentium 1 als het moet. Als je geluidskaart maar de mogelijkheid biedt, een beetje grote en snelle schijf en een kind kan de was doen. Om hiervoor een topsysteem te gaan adviseren gaat natuurlijk veels te ver.
Die EWS 88 MT hebben toch 8 inputs? Wrom zou je die niet allemaal tegelijk kunnen gebruiken? Daar is het toch voor gebruikt?
Heerlijk zoveel inputs, lekker al je subgroepen van de mixer naar een apart lijn in, zodat je ze later nog kunt afmixen....Niet genoeg line-in/line-out? Volgens mij kan je ze niet zomaar tegelijkertijd gebruiken.
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
het hangt er vanaf wat je verder nog wilt.. opnemen is niet zo'n ramp...
virtueel mixen met plugins enzo vraagt meer power.. maar raid is echt overdone, tenzij je het als backup wilt gebruiken (dus mirroring) ipv snelheid..
en ik zou ook geen terratec gebruiken, er zijn zat andere (betere) alternatieven
virtueel mixen met plugins enzo vraagt meer power.. maar raid is echt overdone, tenzij je het als backup wilt gebruiken (dus mirroring) ipv snelheid..
en ik zou ook geen terratec gebruiken, er zijn zat andere (betere) alternatieven
Ik wou maar net zeggen! Toen ik m'n eerste pc-tje had speelde ik ook weleens met opnemen vanaf cd, echo en andere rare effecten toevoegen, en dan terugluisteren.Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 16:07:
Komop jongens.... om audio met een beetje kwaliteit op te nemen heb je nog genoeg aan een pentium 1 als het moet.
Alles op een 486 van 100MHz, opnemen in 16 bits stereo /44.1kHz. Zolang de disk maar niet vol is gaat dat prima
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
1800+?! 512MB ram?! das wel erg overkill voor alleen opnemen (wat denk je dat er in een MD recorder aan power zit? en die comprimeert het ook nog (oke scheve vergelijking))Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 15:53:
Zeg ik dat dan? De bottleneck is de harde schijf meer dan wat anders... dat marmalade punk over dat snelle systeem begint.. tja .. staat hier weer los van.. (maar is desalniettemin is de epox of dan die asrock een mooi mobo in combi met die wd 80 JB .. ook voor muziek opnemen)...Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 16:07:
Komop jongens.... om audio met een beetje kwaliteit op te nemen heb je nog genoeg aan een pentium 1 als het moet. Als je geluidskaart maar de mogelijkheid biedt, een beetje grote en snelle schijf en een kind kan de was doen. Om hiervoor een topsysteem te gaan adviseren gaat natuurlijk veels te ver.
[ Voor 4% gewijzigd door henkleerssen op 17-03-2003 16:16 ]
ooh ooh.. dubbel
[ Voor 94% gewijzigd door henkleerssen op 17-03-2003 16:16 ]
offtopic:
sorry maar ik dacht dat je met "komop jongens" ook mij bedoelde .. no offense taken..
sorry maar ik dacht dat je met "komop jongens" ook mij bedoelde .. no offense taken..
wat wil je dan opnemen? Muziek? want er zijn meer oplossingen om 16 kanalen naar je computer te sturen.
Nou, opnemen van twee kanalen simultaan op een Pentium I gaat nog wel, maar als je serieus met multitrack aan de slag wilt... Ik ben nu in Nuendo bezig met een 24-sporen opname met 8 fx sends vol (ja helaas hij heeft er niet meer) en 48KHz/24Bit en dat is toch wel errug zwaar voor mijn Athlon 900MHz/512MB geheugen. Als je een beetje wild aan het editen gaat kom ik toch wel zwaar rekenkracht tekort (8 sporen MPEX timestretchen van één nummer kostte laatst volgens mij meer dan 2 uur).
Om even of de eerste post terug te komen, ik snap die twee terratec kaartjes niet, waarom niet gewoon één met meer inputs/outputs? Da's toch veel stabieler werken lijkt me?
Om even of de eerste post terug te komen, ik snap die twee terratec kaartjes niet, waarom niet gewoon één met meer inputs/outputs? Da's toch veel stabieler werken lijkt me?
edit:
(half offtopic)
Ik heb bijna mijn opnames met de nieuwe spulletjes klaar, dus ik zal binnenkort het homestudio-topic weer ff omhoog schoppen om zoals beloofd wat te laten horen
(half offtopic)
Ik heb bijna mijn opnames met de nieuwe spulletjes klaar, dus ik zal binnenkort het homestudio-topic weer ff omhoog schoppen om zoals beloofd wat te laten horen
[ Voor 14% gewijzigd door TheLemon op 17-03-2003 17:10 ]
goed idee!edit:
(half offtopic)
eeuh ja.. maar de topic poster heeft het niet over 24 sporen opnemen.. gewoon simpel opnemen op 2 kanalen .. lijkt me hier het geval.. en ook .. je hebt het daarna over het editten.. tja.. das weer een heel andere kwestie.... De topicposter heeft nog niet helemaal door wat die er verder mee wil gaan doen (tenminste hij heeft er nog niks over gezegd).. dus editten .. tja das .. hoe meer cpu power ( en whatever meer) , hoe sneller.TheLemon schreef op 17 maart 2003 @ 17:08:
Nou, opnemen van twee kanalen simultaan op een Pentium I gaat nog wel, maar als je serieus met multitrack aan de slag wilt... Ik ben nu in Nuendo bezig met een 24-sporen opname met 8 fx sends vol (ja helaas hij heeft er niet meer) en 48KHz/24Bit en dat is toch wel errug zwaar voor mijn Athlon 900MHz/512MB geheugen. Als je een beetje wild aan het editen gaat kom ik toch wel zwaar rekenkracht tekort (8 sporen MPEX timestretchen van één nummer kostte laatst volgens mij meer dan 2 uur).
edit:
(half offtopic)
nou als hij het heeft over harddiskrecorder, dan bedoelen de meeste mensen troch wel multitrack en zeker als hij twee geluidskaarten simultaan wil draaien lijkt me
jaja het gaat inderdaad om multitrack opnames van 16 audiokanalen.
ik wil een gehele nieuwe pc gaan aanschaffen en heb daarvoor wat adviezen nodig.
ook andere geluidskaarten met 16 inputs/outputs zijn als advies welkom
ik wil een gehele nieuwe pc gaan aanschaffen en heb daarvoor wat adviezen nodig.
ook andere geluidskaarten met 16 inputs/outputs zijn als advies welkom
je kan een digitale mixer met een digitale i/o soundkaart kopen, dan kan je die mixer ook gebruiken als controller, mischien wel wat aan de prijzige kant maar dan heb je ook wat
Wat is je budget voor het totaal ongeveer, ik heb zelf een kaart van RME, met 8 analoge inputs erbij (is nog uitbreidbaar naar 16, maar dat kost weer €175,- ofzo extra). Die bevalt erg goed (heb verder geen praktijkervaring met andere kaarten ofzo), maar is niet de goedkoopste. Die HDSP9652 van mij was dacht ik meer dan €500,- en dan nog zonder analoge in-/outputs.
Maar ja, als je dan een digitale mixer met twee ADATin-/outs hebt, dan heb je wel de perfecte combi.
Maar ja, als je dan een digitale mixer met twee ADATin-/outs hebt, dan heb je wel de perfecte combi.
het totale bedrag wat ik dacht uit te geven was zo'n 1500 tot 2000 euro
zou dat kunnen compleet met pc en dergelijke??
zou dat kunnen compleet met pc en dergelijke??
Hmmm, als je nog geen mixer hebt ook ga je dat niet in één keer redden denk ik.
PC reken op zo'n €1000-1500 (weet niet of je al wat hebt, bijv. monitor), mixer voor 16 kanaals opnames afhankelijk van kwaliteit €500-1500 en dan nog een goede geluidskaart kan je ook zo gek maken als je zelf wilt, maar ik denk toch minimaal een paar honderd euro voor 16 analoge inputs.
PC reken op zo'n €1000-1500 (weet niet of je al wat hebt, bijv. monitor), mixer voor 16 kanaals opnames afhankelijk van kwaliteit €500-1500 en dan nog een goede geluidskaart kan je ook zo gek maken als je zelf wilt, maar ik denk toch minimaal een paar honderd euro voor 16 analoge inputs.
ik heb al een 16 kanaals analoge mixer van goede kwaliteit dus dat is geen probleem
zou je eens een systeem opzet kunnen plaatsen met bijbehorende prijzen?????
bij voorbaat grote dank
zou je eens een systeem opzet kunnen plaatsen met bijbehorende prijzen?????
bij voorbaat grote dank
niet prijzen..
zorg voor een pentium.. (lijkt mij beter met de stabiliteit icm met chipsets)
pentium 2,4 GHz (ook niet zo duur, en al best behoorlijk!)
512 mb ram minimaal! (een must)
intel i845 / i850 chipset
een tft monitor optioneel..die stoort wat minder op het moederbord.
een geluidskaart moet je maar ff de search voor gebruiken
evt een dual-head(matrox g450 ofzo) opstelling is vaak erg lekker om mee te werken.
buiten de geluidskaart is een degelijk systeem (met crt monitor) voor een 8 a 1200 euro te realiseren..
zorg voor een pentium.. (lijkt mij beter met de stabiliteit icm met chipsets)
pentium 2,4 GHz (ook niet zo duur, en al best behoorlijk!)
512 mb ram minimaal! (een must)
intel i845 / i850 chipset
een tft monitor optioneel..die stoort wat minder op het moederbord.
een geluidskaart moet je maar ff de search voor gebruiken
evt een dual-head(matrox g450 ofzo) opstelling is vaak erg lekker om mee te werken.
buiten de geluidskaart is een degelijk systeem (met crt monitor) voor een 8 a 1200 euro te realiseren..
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Tft is inderdaad handiger voor muziek, is wat draagbaarder, als je op locatie moet opnemen plus dat het ook geen storing op bijv. gitaarelementen of microfoons geeft. (wat crt dus heel erg doet). Minimaal twee schermen is voor het editen/mixen enorm fijn, ik kan met multitrack met gemak vier grote schermen vol krijgen als ik ze had
heeft zo'n bami rack niet iets van 16 ins en outs? ...
misschien het idee om je eerst eens wat te orienteren voordat je hier vraagt of wij het voor je willen doen....Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 18:07:
en heeft er iemand een idee voor een geluidskaart??
dr zijn talloze magazines met goeie info alsmede goeie threads op dit forum...
idd..djazete schreef op 20 March 2003 @ 23:41:
[...]
misschien het idee om je eerst eens wat te orienteren voordat je hier vraagt of wij het voor je willen doen....
dr zijn talloze magazines met goeie info alsmede goeie threads op dit forum...
tja..weinig op aan te vullen
use the search
anders kan je nog kijken op sound on sound
www.sospubs.co.uk
btw.. ik raad je aan geen NTFS systeem te gebruiken (NT layer) als je niet met die computer aangesloten staat op een netwerk of veel met schijfjes wisselt.
In de winkelVerwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 18:06:
maar wie heeft ervaring me dergelijke geluidskaarten, en waar zou ik ze kunne kopen?
wat voor muziek maak je... hoeveel sub uitgangen op je mengtafel heb je..wat heb je nog meer voor randapperatuur.
als we je een advies moeten geven (ook om even orde te stellen van welke kwaliteit kaart we hier moeten kijken) .. moeten we wel wat meer weten
als we je een advies moeten geven (ook om even orde te stellen van welke kwaliteit kaart we hier moeten kijken) .. moeten we wel wat meer weten
Waarom niet, je kan op je hd toch rustig met NTFS werken?Gitaarwerk schreef op 21 maart 2003 @ 17:56:
btw.. ik raad je aan geen NTFS systeem te gebruiken (NT layer) als je niet met die computer aangesloten staat op een netwerk of veel met schijfjes wisselt.
ntfs heeft een beveiliging tegen software die direct toegang vraagt van/tot hardware(zogenaamde NT layer). Dit is namelijk een stuk sneller dan alles via software te laten gaan om te controleren of alles goed is wat ie doet. Dat scheelt dus best wat in performance.. Dus echt nonsens is het niet.TheLemon schreef op 22 March 2003 @ 09:56:
[...]
Waarom niet, je kan op je hd toch rustig met NTFS werken?
[ Voor 3% gewijzigd door gitaarwerk op 22-03-2003 17:40 ]
ik maak zelf geen muziek, ik maak echter vaak opnames van allerlei bands, veel met blazers en uitgebreide orkesten.
de kwaliteit moet gewoon heel goed zijn, omdat ik Cd wil gaan produceren
ik heb zelf een mengtafel met 16 kanalen, die zeer geschikt is voor recording. heeft direct outs per kanaal en 4 subgroepen
weet je zo genoeg???
de kwaliteit moet gewoon heel goed zijn, omdat ik Cd wil gaan produceren
ik heb zelf een mengtafel met 16 kanalen, die zeer geschikt is voor recording. heeft direct outs per kanaal en 4 subgroepen
weet je zo genoeg???
Kwaliteit moet heel goed zijn, dan zul je (naar mijn maatstaven van heel goed tenminste) toch wat meer geld uit moeten trekken denk ik. Zoals ik al eerder zei, die geluidskaart van mij kost inclusief 16 analoge inputs (en analoge outputs) tegen de €1000,-
Betere en snellere pc ga je absoluut niet horen, maar het is wel lekker als het editen een beetje snel gaat.
Betere en snellere pc ga je absoluut niet horen, maar het is wel lekker als het editen een beetje snel gaat.
Verwijderd
Draai al jaren ntfs op 2 daw's die makkelijk 150 audio tracks te gelijk afdraaien zonder tikjes/pops/clicksGitaarwerk schreef op 22 maart 2003 @ 17:40:
[...]
ntfs heeft een beveiliging tegen software die direct toegang vraagt van/tot hardware(zogenaamde NT layer). Dit is namelijk een stuk sneller dan alles via software te laten gaan om te controleren of alles goed is wat ie doet. Dat scheelt dus best wat in performance.. Dus echt nonsens is het niet.
Lees maar eens wat artikele op sound-on-sound over hoe weinig het eigenlijk uit maakt met nieuwe snelle pc's.
Wat voor kaart gebruik jij dan TheLemon????
ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een kaart met voldoende in/outputs maar heb deze nog niet gevonden
vertel eens
ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een kaart met voldoende in/outputs maar heb deze nog niet gevonden
vertel eens
hmmz.. tja.. wanneer ga ik nou eens wat hebben aan die klote lessen van win2kVerwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 20:47:
[...]
Lees maar eens wat artikele op sound-on-sound over hoe weinig het eigenlijk uit maakt met nieuwe snelle pc's.
nee maar serieus.. dat leek me wel verstandig, maar het blijkt dus weer geen fuck uit te maken..
anyway.. motu heeft mooie interfaces liggen,.. steinberg ook wel flink aardige
HDSP9652 van RME met 1 AEB-8O en 1 AEB-8I, jij hebt 2 maal de AEB-8I nodig voor je 16 analog inputs. Die AEB-8O had ik alleen nodig omdat ik geen versterker of mixer had met een digitale input en de HDSP standaard geen analoge outputs heeft.Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 22:15:
Wat voor kaart gebruik jij dan TheLemon????
vertel eens
Verwijderd
Gebruik zelf ook rme hardware, zeer tevreden overTheLemon schreef op 23 March 2003 @ 22:41:
[...]
HDSP9652 van RME met 1 AEB-8O en 1 AEB-8I, jij hebt 2 maal de AEB-8I nodig voor je 16 analog inputs. Die AEB-8O had ik alleen nodig omdat ik geen versterker of mixer had met een digitale input en de HDSP standaard geen analoge outputs heeft.
ik heb alleen een tip voor je hardeschijf.
Ik vraag me af waarom iedereen WDC's met 8MB cache aanraden. Ok ze zijn wel snel, maar de maxtor's plus9 met 8mb cache zijn iets sneller en iets stiller.
Geldt ook voor de ibm GXP-180's, die zijn NOG stiller en sneller (maar of ze betrouwbaarder zijn...)
dus ik zou als hardeschijf i.i.g. een Maxtor nemen. Maxtor was altijd al de hardeschijf voor audio/video (av hd's)
Ik vraag me af waarom iedereen WDC's met 8MB cache aanraden. Ok ze zijn wel snel, maar de maxtor's plus9 met 8mb cache zijn iets sneller en iets stiller.
Geldt ook voor de ibm GXP-180's, die zijn NOG stiller en sneller (maar of ze betrouwbaarder zijn...)
dus ik zou als hardeschijf i.i.g. een Maxtor nemen. Maxtor was altijd al de hardeschijf voor audio/video (av hd's)
Ik wil niet vervelend zijn, maar terratec maakt toch echt topproducten... in ieder geval beter dan creative (bijvoorbeeld ruis/signaal).djazete schreef op 17 March 2003 @ 16:11:
het hangt er vanaf wat je verder nog wilt.. opnemen is niet zo'n ramp...
En kom niet aan met drivers, want dat is inmiddels ook een achterhaald argument.
Overigens raad ik je wat (recording/bewerking) software betreft Cool Edit Pro 2.0 aan. Perfect programma, ontelbare mogelijkheden.
[ Voor 11% gewijzigd door Buggle op 24-03-2003 14:26 ]
terratec heeft een stuk mindere AD/DA convertoren en de aansluitingen die gebruikt worden zijn ook niet de meest professionele in geval van deze zaak 
het is zeker geen rot merk, en zeker beter als creative, maar ik vind terratec meer voor de beginnende "homestudio" en niet dit soort dingen (zeker geen orkesten)
het is zeker geen rot merk, en zeker beter als creative, maar ik vind terratec meer voor de beginnende "homestudio" en niet dit soort dingen (zeker geen orkesten)
Verwijderd
Ik ben het zeker eens met gitaarwerk.
En verder wouk even zeggen dat het ook interessant is om voor raid te gaan. Ik heb zelf 2x40gb maxtors udma133 liquid in raid 0 staan. Gebruik een 80 gb wd 8mb als backup
.
Ik moet de dag nog zien komen dat me hdd het opgeeft in cubase sx. Zoals ik al eerder zei. 150 audio tracks van 24bit 44.1khz doet me pc met gemak
De disk meter geeft nog niet eens 5% aan in SX.
En verder wouk even zeggen dat het ook interessant is om voor raid te gaan. Ik heb zelf 2x40gb maxtors udma133 liquid in raid 0 staan. Gebruik een 80 gb wd 8mb als backup
Ik moet de dag nog zien komen dat me hdd het opgeeft in cubase sx. Zoals ik al eerder zei. 150 audio tracks van 24bit 44.1khz doet me pc met gemak
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 14:52 ]
Voor software kan ik misschien nog een tip/ervaring geven. Ik heb zelf een CD gemixed en gemastered met Samplitude 2496 van Sek'd (maken ook prof geluidskaarten). Werkte echt perfect en heel intuitief!! Ook Nuendo (van Steinberg) eventjes geprobeerd, maar werkte toch niet zo fijn als Samplitude, en was ook zwaarder voor mijn systeem!
Sek'd ik hoor er veel over, nooit gehoord jammer genoeg.
Samplitude schrik niet was van magix als ik het goed had (prof versie van music maker studio
) Samplitude heeft goeie interface, in een opslag gezien, verder niet echt mee gewerkt..
ik zit aan de ene kant trouwends te denken om een dual-proc met raid te nemen aant eind van het jaar voor de pc. Ik zit nu met een ESI waveterminal, niets mis mee, maar ik denk dat ik wat beters wil gaan.. maar ik ga me er pas aan storen denk ik als ik wat meer ermee doe
vergeet niet met recording dat zowieso afmixen behoorlijk irritant is.. (vind ik persoonlijk dan) al die kleine knopjes.. en niet dingen tegelijk doen.. losse venstertjes (in cubase en nuendo) dat is mijn enige afzien op pc .. maar de sync opties met recording en midi is ideaal..
even weer on topic
topicstarter :
rme / motu / steinberg / en nog wat zooi zijn de richting waarin je moet zoeken
suc6 !
Samplitude schrik niet was van magix als ik het goed had (prof versie van music maker studio
ik zit aan de ene kant trouwends te denken om een dual-proc met raid te nemen aant eind van het jaar voor de pc. Ik zit nu met een ESI waveterminal, niets mis mee, maar ik denk dat ik wat beters wil gaan.. maar ik ga me er pas aan storen denk ik als ik wat meer ermee doe
vergeet niet met recording dat zowieso afmixen behoorlijk irritant is.. (vind ik persoonlijk dan) al die kleine knopjes.. en niet dingen tegelijk doen.. losse venstertjes (in cubase en nuendo) dat is mijn enige afzien op pc .. maar de sync opties met recording en midi is ideaal..
even weer on topic
topicstarter :
rme / motu / steinberg / en nog wat zooi zijn de richting waarin je moet zoeken
suc6 !
Samplitude was er volgens mij al voor Magix music maker, ik heb een versie van samplitude al geprobeerd in 1997 en dat was zeker niet versie 1.0
heeft er iemand een adresje waar goede geluidskaarten te koop zijn
of in ieder geval de types die geschikt zijn?
Verwijderd
peter verspuy rotterdamVerwijderd schreef op 26 March 2003 @ 20:06:
heeft er iemand een adresje waar goede geluidskaarten te koop zijn
Verwijderd
ik zou eens bij Feedback naar de audiotrack kaarten kijken
ik was hetzelfde van plan maar dan met een ouwe dual celeron met BeOS 5 als besturingssysteem
ik was hetzelfde van plan maar dan met een ouwe dual celeron met BeOS 5 als besturingssysteem
En als je daar dan gekeken hebt, koop je hem bij Musicstore Köln, Thomann, of Musik Produktiv, dat vindt je portomonnee ook leuk
is het zo dat het op BeOs draait al die kaarten etc ? (audiotrak/ESI) lijkt me wel intressant.. aangezien het stukje stabieler is dan Win
Verwijderd
BeosGitaarwerk schreef op 27 March 2003 @ 14:06:
is het zo dat het op BeOs draait al die kaarten etc ? (audiotrak/ESI) lijkt me wel intressant.. aangezien het stukje stabieler is dan Win
Let me know !!!
dat vroeg ik mij dus ook afVerwijderd schreef op 27 March 2003 @ 14:36:
[...]
Beosbestaat er al leuke multitrack software voor beos dan ??
Let me know !!!
Nuendo zou er komen voor BeOS, helaas nix geworden. Zou perfect geweest zijn!!!!
Verwijderd
Je hebt wel het agnula project voor linux
,, aangepast os (linux) voor de muzikant, er zijn all freeware multitrackers voor
. Eens kijken of ik strax alle links kan vinden. Moet heel wat beloven !!!
En nu ga ik maar eens verder me studio opnieuw bekabelen, had een vette hum hier en daar. Is nu gelukkig weg (gebalanceerde kabels nu van de rme kaart naar de mixer).
En nu ga ik maar eens verder me studio opnieuw bekabelen, had een vette hum hier en daar. Is nu gelukkig weg (gebalanceerde kabels nu van de rme kaart naar de mixer).
ik moet men hele studio eens gaan verbouwen, maar ik heb er zo weinig tijd voor...
eerst moet gitaarwerk af zijn (mijn site)
eerst moet gitaarwerk af zijn (mijn site)
Verwijderd
offtopic:
Ja ziet er leuk uit alleen het menu werkt niet ? ik moet zelf mijn site ook nog afmaken. Is meer werk dan ik dacht
Ja ziet er leuk uit alleen het menu werkt niet ? ik moet zelf mijn site ook nog afmaken. Is meer werk dan ik dacht
Voor voor muziek maken onder linux kijk hier : http://www.agnula.org/
Ik zal eens kijken of ik alle links voor de verkrijgbare software hiervoor (gratis) kan vinden. Er komen ook vele freeware plugins voor dit systeem.
edit:
de site is down momenteel of mijn hccnet is weer brak
de site is down momenteel of mijn hccnet is weer brak
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 15:11 ]
Verwijderd
advies voor geluidskaart:
ik heb een wave terminal 192M geluidskaart en ben daar heel tevreden mee. De analoge-to-digital processor die daar in zit geeft echt mooi geluid. 4in/8out heeft die standaard. als je midi nodig hebt kan je voor de kaart een midi-addon kaartje kopen. dan heb je in totaal 4in/8out/16midi kanalen.
site:
http://www.esi-pro.com/
je kan ook een m-audio geluidskaartje halen (midiman delta serie). Die schijnen ook best goed te zijn.
site:
http://www.m-audio.net/
Ik ben voor de waveterminal gegaan en nog steeds gelukkig
ik heb een wave terminal 192M geluidskaart en ben daar heel tevreden mee. De analoge-to-digital processor die daar in zit geeft echt mooi geluid. 4in/8out heeft die standaard. als je midi nodig hebt kan je voor de kaart een midi-addon kaartje kopen. dan heb je in totaal 4in/8out/16midi kanalen.
site:
http://www.esi-pro.com/
je kan ook een m-audio geluidskaartje halen (midiman delta serie). Die schijnen ook best goed te zijn.
site:
http://www.m-audio.net/
Ik ben voor de waveterminal gegaan en nog steeds gelukkig
Verwijderd
Die kaart kaart heeft een behoorlijk slechte kanaal scheiding en een sterk aflopend frequentie curve na 16khz geloof ik
Niezo best dus voor pro gebruik 
Lees de review na in sound-on-sound of op hun website
M-audio zijn goede kaarten mits je er een neemt met gebalanceerde in/outs aan tulpjes heeft niemand wat.
edit:
ik heb de kaart zelf ook gehoort en was niet echt onder de indruk, kijk ook eens naar rme kaarten/breakouts. Wij zijn hier zeer over te spreken, lynx maakt ook goede kaarten wel zeer duur , maar pro audio is nu eenmaal duur
ik heb de kaart zelf ook gehoort en was niet echt onder de indruk, kijk ook eens naar rme kaarten/breakouts. Wij zijn hier zeer over te spreken, lynx maakt ook goede kaarten wel zeer duur , maar pro audio is nu eenmaal duur
Lees de review na in sound-on-sound of op hun website
M-audio zijn goede kaarten mits je er een neemt met gebalanceerde in/outs aan tulpjes heeft niemand wat.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 15:58 ]
idd
hehe.. ik ben opzich over het algemeen wel tevree met mijn waveterminal.. als ik meer nodig heb, dan koop ik wel een betere..
hehe.. ik ben opzich over het algemeen wel tevree met mijn waveterminal.. als ik meer nodig heb, dan koop ik wel een betere..
offtopic:
De site doet et hoor:)
over mijn site..weet niet welk adres je hebt bekeken, maar de "oude" die je nu ziet, doet et van geen meter meer, mijn nieuwe layout staast achter de schermen.. maar staat wel online
De site doet et hoor:)
over mijn site..weet niet welk adres je hebt bekeken, maar de "oude" die je nu ziet, doet et van geen meter meer, mijn nieuwe layout staast achter de schermen.. maar staat wel online
Wat je ook kan overwegen is hééél veel RAM, daar een RAM disk op en de software die laten gebruiken als temp drive. Zelf doe nogal veel met Cool Edit en het spaart veel tijd en disk I/O als je gaat ruis filteren etc. Alles gaat dan in RAM en samen met een krachtige CPU gaan bewerkingen dan supersnel.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Alleen als je PC crashed ben je wel alles kwijt
moet je em ook niet het raam uit gooien, daar schiet je ook neits mee op
hehe.. kidding..
tja.. dan moet je een andere vorm van redundancy moeten kiezen
Nee hoor, want het gaat zoals je kan lezen om zijn temp-dir, dus swap-ruimte.
Je moet natuurlijk af en toe eens tussentijds saven op de HDD. De RAM-disk wordt gebruikt als temp drive. Dan heb je niet al de disk I/O tijdens een bewerking. Als je dan klaar bent met je bewerking, saven. Overigens: als je de temp drive op de HDD staat ipv in een RAM disk kan het net zo goed zijn dat alles foetsie is, niet alle programma's kunnen recoveren.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd
Das gewoon vette onzin en veelste veel risico's , leg maar eens aan je klanten uit waar die perfecte take nu is gebleven 
Raid-0 met 2 of 4 schijven is meer als voldoende voor audio editing/recording. Als je dan ook nog bijv een halion string edition of the grand wil gebruiken heb je wel HEEL ERG VEEL ram nodig als je een ramdisk daar naast wil, is raid toch goekoper en veiliger en bijna even snel
(gebruik wel een large hdd als backup
)
reken maar uit, cubase sx bijv. minimaal 512 voor goed te werken (inclusief wat plugins. Pleur er maar 512 mb bij als je een sampler en the grand wil gebruiken. Heb je ook nog zin om string edtion te gebruiken heb je nog een keer 512mb ram nodig. Uiteraard ga ik van de situatie uit als je deze allemaal met lage latency wilt spelen + ongeveer 72 audio tracks afdraaien. Je zou het met minder ram kunnen doen maar dan zakt je track count aardig af.
Raid-0 met 2 of 4 schijven is meer als voldoende voor audio editing/recording. Als je dan ook nog bijv een halion string edition of the grand wil gebruiken heb je wel HEEL ERG VEEL ram nodig als je een ramdisk daar naast wil, is raid toch goekoper en veiliger en bijna even snel
reken maar uit, cubase sx bijv. minimaal 512 voor goed te werken (inclusief wat plugins. Pleur er maar 512 mb bij als je een sampler en the grand wil gebruiken. Heb je ook nog zin om string edtion te gebruiken heb je nog een keer 512mb ram nodig. Uiteraard ga ik van de situatie uit als je deze allemaal met lage latency wilt spelen + ongeveer 72 audio tracks afdraaien. Je zou het met minder ram kunnen doen maar dan zakt je track count aardig af.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 16:57 ]
Trouwens, XenoDaSouljah, wat voor muziek maak je waar je 150 tracks voor nodig hebt?
En heb je enig idee waarom mijn pc (Athlon 900 met 512 MB, RME kaart) met ongeveer 24 tracks (48KHz, 24bit) in Nuendo tijdens het afspelen op cpu-load van boven de 90% continu gaat? (Ik heb wel een paar Gig aan wav's in mijn pool staan nog, maar die doen niet in het project actief mee) Is Nuendo gewoon niet zo netjes of moet ik toch echt aan een nieuwe pc....
En heb je enig idee waarom mijn pc (Athlon 900 met 512 MB, RME kaart) met ongeveer 24 tracks (48KHz, 24bit) in Nuendo tijdens het afspelen op cpu-load van boven de 90% continu gaat? (Ik heb wel een paar Gig aan wav's in mijn pool staan nog, maar die doen niet in het project actief mee) Is Nuendo gewoon niet zo netjes of moet ik toch echt aan een nieuwe pc....
Verwijderd
Nou Nuendo is nou niet bepaald een lievertje voor je cpuTheLemon schreef op 27 March 2003 @ 16:48:
Trouwens, XenoDaSouljah, wat voor muziek maak je waar je 150 tracks voor nodig hebt?
edit:
sjek mijn specs onderaan, ik merk nog steeds dat iedere keer de cpu de limiet is en me hdd nooit , zoals meerdere users ondervonden hebben
sjek mijn specs onderaan, ik merk nog steeds dat iedere keer de cpu de limiet is en me hdd nooit , zoals meerdere users ondervonden hebben
Nou 150 tracks zijn zo gevuld hoor, ze spelen wel niet welles waar allemaal tegelijk, alhoewel hier en daar wel. We zijn met een Gladiator project bezig afgeleid van de gelijknamige film. Waar hiphop mc's strijden in een arena (colliseum). Iedere mc's wilt dubbings uitvoeren adlibs toevoegen, crowd noise toevoegen en dan tikken de kanalen hard aan(PIII/Athlon 1 GHz or faster recommended) Van steinberg website
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 17:06 ]
Ok, klinkt leuk. Ik doe vooralsnog alleen traditionele pop/rock en dan tikt het niet zo hard aan. Maar hoe krijg jij die reverb returns op een kanaal dan? Of werk je niet met Nuendo?
btw: is die mixer op je site van jou?
btw: is die mixer op je site van jou?
Verwijderd
Ik werk uitsluitend met externe reverbs en GEEN plugins, omdat ik de kwaliteit nog steeds niet goed genoeg vind. Ik gebruik een lexicon galm en een digitech. Ik neem deze dan via de mixer naar mijn soundcard opTheLemon schreef op 27 March 2003 @ 17:05:
Ok, klinkt leuk. Ik doe vooralsnog alleen traditionele pop/rock en dan tikt het niet zo hard aan. Maar hoe krijg jij die reverb returns op een kanaal dan? Of werk je niet met Nuendo?
Neebtw: is die mixer op je site van jou?
Heb er alleen mee mogen werken, maar het is wel de bedoeling dat ik er zo een krijg
Verwijderd
heej ik zou als ik jou was in plaats van 2 ews 88 kaarten
een gaan kijken naar de kaarten van hoontech
www.st-audio.com
alles netjes in 19" behuizing en met xlr aansluitingen en je koopt een basis en je kunt uitbreiden tot 96 kanalen
verder kun je patchen via de computer
een gaan kijken naar de kaarten van hoontech
www.st-audio.com
alles netjes in 19" behuizing en met xlr aansluitingen en je koopt een basis en je kunt uitbreiden tot 96 kanalen
verder kun je patchen via de computer
Verwijderd
de link moet zijn http://www.staudio.com/ 
kijk ook eens naar deze kaart : http://www.rme-audio.de/english/digi96/digi96ps.htm
specs:
Supported sample frequencies: 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 64 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz
All settings changeable in realtime, all output options even in playback mode
Separate record- and playback circuits; complete master mode
Enhanced Full Duplex: Different sample rates at input and output possible
Mixed Mode: ADAT® in - SPDIF out and vice versa at full synchronization
AutoSync: Automatic and intelligent master/slave clock control
Unsurpassed Bitclock PLL (audio synchronization) in ADAT® mode
Optional Word Clock Module (WCM) provides word clock input and output
TMS (Track Marker Support): Supports CD/DAT start-IDs and the read out of CD subcode
Comes with DIGICheck: the ultimate measurement, analysis and test tool
Unique status windows for record and playback, showing mode and sample rate
Zero Latency Monitoring: Hardware bypass per track, controlled by Punch-in/out
AutoSelect searches automatically for an input with valid signal
Combined Channel Interleave/Multi Device driver compatible to almost all recording programs
Complete interrupt-sharing
Windows driver with Pentium® optimization (quad times memory transfer)
High bus transfer rate (up to 130 MByte/s)
Digital inputs and outputs ground-free transformer coupled
Super low jitter design: < 1 ns in PLL mode (44.1 kHz, optical in)
32 bit memory transfer and 128 kB fast SRAM guarantee very low system load
Analog input +4 dBu/-10 dBV configurable
Superior analog 24 bit/96 kHz input. Dynamic range 109 dBA
Flexible superior analog 24 bit/96 kHz monitor output. Dynamic range 112 dBA
Low impedance output (75 ohm) ready for headphones, stepless output level through software faders
Speaker Protection minimizes noise during power on/off
Analog output routable to ADAT® tracks
Digital I/O: optical (TOSLINK), coaxial (phono), internal (CD-ROM/Sync-I/O)
Formats SPDIF (Consumer, Professional), ADAT®
zijn verschillende expensions boards voor verkrijgbaar zie hier : http://www.rme-audio.de/english/aeb/index.htm
kijk ook eens naar deze kaart : http://www.rme-audio.de/english/digi96/digi96ps.htm
specs:
Supported sample frequencies: 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 64 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz
All settings changeable in realtime, all output options even in playback mode
Separate record- and playback circuits; complete master mode
Enhanced Full Duplex: Different sample rates at input and output possible
Mixed Mode: ADAT® in - SPDIF out and vice versa at full synchronization
AutoSync: Automatic and intelligent master/slave clock control
Unsurpassed Bitclock PLL (audio synchronization) in ADAT® mode
Optional Word Clock Module (WCM) provides word clock input and output
TMS (Track Marker Support): Supports CD/DAT start-IDs and the read out of CD subcode
Comes with DIGICheck: the ultimate measurement, analysis and test tool
Unique status windows for record and playback, showing mode and sample rate
Zero Latency Monitoring: Hardware bypass per track, controlled by Punch-in/out
AutoSelect searches automatically for an input with valid signal
Combined Channel Interleave/Multi Device driver compatible to almost all recording programs
Complete interrupt-sharing
Windows driver with Pentium® optimization (quad times memory transfer)
High bus transfer rate (up to 130 MByte/s)
Digital inputs and outputs ground-free transformer coupled
Super low jitter design: < 1 ns in PLL mode (44.1 kHz, optical in)
32 bit memory transfer and 128 kB fast SRAM guarantee very low system load
Analog input +4 dBu/-10 dBV configurable
Superior analog 24 bit/96 kHz input. Dynamic range 109 dBA
Flexible superior analog 24 bit/96 kHz monitor output. Dynamic range 112 dBA
Low impedance output (75 ohm) ready for headphones, stepless output level through software faders
Speaker Protection minimizes noise during power on/off
Analog output routable to ADAT® tracks
Digital I/O: optical (TOSLINK), coaxial (phono), internal (CD-ROM/Sync-I/O)
Formats SPDIF (Consumer, Professional), ADAT®
zijn verschillende expensions boards voor verkrijgbaar zie hier : http://www.rme-audio.de/english/aeb/index.htm
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 17:18 ]
Ja, externe apparatuur lijkt mij uiteindelijk ook het lekkerst. Ik vind de twee grootste voordelen van de pc de edit-mogelijkheden en de (relatief) lage prijs.
Ik zou uiteindelijk een externe HD-recorder willen hebben (om buitenshuis te kunnen opnemen) met een digitale mixer, digitale fx-apparatuur en dan alle files op de pc zetten voor het bewerken.
Ik zou uiteindelijk een externe HD-recorder willen hebben (om buitenshuis te kunnen opnemen) met een digitale mixer, digitale fx-apparatuur en dan alle files op de pc zetten voor het bewerken.
Verwijderd
Do i hear somebody say laptopTheLemon schreef op 27 March 2003 @ 17:18:
Mwa, kweenie, ik heb iets tegen die dingen, bovendien heb ik de RME die een aantal slots achterin in beslag neemt (vier nu met de analog expansion boards) , dan zou ik de Digiface PCMCIA moeten kopen.
En in je pc kan je nog een flinke raid-config bouwen en een beetje uitbreiden af en toe, met een laptop is dat lastiger.
En in je pc kan je nog een flinke raid-config bouwen en een beetje uitbreiden af en toe, met een laptop is dat lastiger.
ik ben zelf nu grotendeels weer terug op externe apparatuur aant gaan.. werkt gewoon beter.. maar ik wil wel volledige controle hebben met midi
wil de pc dus puur voor recording/editing/controle gebruiken.
En bijvoorbeeld een piano plugin als steinberg "the grand" .. tja..daar gan geen module denk ik aan tippen voor zo een prijsje
wil de pc dus puur voor recording/editing/controle gebruiken.
En bijvoorbeeld een piano plugin als steinberg "the grand" .. tja..daar gan geen module denk ik aan tippen voor zo een prijsje
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 22:25:
idd ja, ik vind the grand erg lekker klinken voor die prijs
offtopic:
Ik zie dat je Veronica Zemanova ontdekt hebt
wel geen onderwerp voor deze topic, maar ik denk ik support je even wb. je usericon 
Ik zie dat je Veronica Zemanova ontdekt hebt
Buggle schreef op 30 maart 2003 @ 21:16:
[...]
offtopic:
Ik zie dat je Veronica Zemanova ontdekt hebtwel geen onderwerp voor deze topic, maar ik denk ik support je even wb. je usericon
offtopic:
dit soort icons mogen we vaker zien
dit soort icons mogen we vaker zien
Verwijderd
offtopic:
ben blij dat die zo goed in de smaak valt
, ben verplan er een hele zooi te maken
(van mevrouwtje zemanova)
ben blij dat die zo goed in de smaak valt
Heb geen ervaring met recording (maar wel interesse)
inmiddels schijnen er wat niewe kaarten uit te zijn met de nieuwe VIA ENVY24HT chipset. Volgens mij hebben zowel M-Audio als Hoontech al zo'n kaart uitgebracht (zijn er inmiddels vast wel meer).
de chipset maakt het mogelijk om te kunnen opnemen met 24 bits 192 KHz, ik weet niet met hoeveel kanalen. Het zou je in ieder geval genoeg "headroom" geven.
M-audio heeft een importeur of dealer ergens in Berschenhoek of Berkel
Indien je analoge signalen wilt converteren naar digitaal en wilt upsamplen (bijvoorbeeld om een DVD formaat te creeren) dan kun je maar beter voor een zwaar systeem gaan. Zeker als je programma's als "Discwelder steel" wilt gebruiken.
Doe een search in het forum van http://www.audioasylum.com in de HIGH-REZ of DVD-A of DIGITAL subgroups.
Alhoewel het vaak over de benefits van afspeel apparatuur gaat is het soms er informatief. er zijn redelijk wat post over het opnemen op high rez formaten.
inmiddels schijnen er wat niewe kaarten uit te zijn met de nieuwe VIA ENVY24HT chipset. Volgens mij hebben zowel M-Audio als Hoontech al zo'n kaart uitgebracht (zijn er inmiddels vast wel meer).
de chipset maakt het mogelijk om te kunnen opnemen met 24 bits 192 KHz, ik weet niet met hoeveel kanalen. Het zou je in ieder geval genoeg "headroom" geven.
M-audio heeft een importeur of dealer ergens in Berschenhoek of Berkel
Indien je analoge signalen wilt converteren naar digitaal en wilt upsamplen (bijvoorbeeld om een DVD formaat te creeren) dan kun je maar beter voor een zwaar systeem gaan. Zeker als je programma's als "Discwelder steel" wilt gebruiken.
Doe een search in het forum van http://www.audioasylum.com in de HIGH-REZ of DVD-A of DIGITAL subgroups.
Alhoewel het vaak over de benefits van afspeel apparatuur gaat is het soms er informatief. er zijn redelijk wat post over het opnemen op high rez formaten.
surround authoring is geen werkje voor hobbyisten denk ik...
zowieso is het als normaal audioset al slecht te doen om een goeie instelling te maken..
laat staan studio... kost trouwends ook klauwen met geld...
zowieso is het als normaal audioset al slecht te doen om een goeie instelling te maken..
laat staan studio... kost trouwends ook klauwen met geld...
scsi hoeft tegenwoordig niet echt meer.. wist je dat fostex ook een groot aantal modellen gewoon heeft met IDE erin
Verwijderd
Sorry voor kicken van het topic,
Maar ik was op zoek naar een antwoord op een vraag van me en kon het nergens vinden. Dit leek me het meest geschikte topic.
Het is voor een low budget 4-channel demo opname setup voor m'n band.
Ik wil dus 2 keer een soundblaster live installeren, kan dat 2 indentieke kaarten naast elkaar installeren? Of heeft een PC daar problemen mee? Twee verschillende kaarten installeren lukt me wel.
Maar ik was op zoek naar een antwoord op een vraag van me en kon het nergens vinden. Dit leek me het meest geschikte topic.
Ik wil dus 2 keer een soundblaster live installeren, kan dat 2 indentieke kaarten naast elkaar installeren? Of heeft een PC daar problemen mee? Twee verschillende kaarten installeren lukt me wel.
ik ben zelf ook bezig een systeem op te bouwen voor geluidrecording. bij gaat het puur om het omzetten van LP (ja ze bestaan nog) naar een redelijke kwaliteit mp3. kan dit met windows media player of raden jullie andere software aan?
systeem = celeron 333@375 128Mb ram, redelijke harddisk, soundblaster live 5.1 gold,
systeem = celeron 333@375 128Mb ram, redelijke harddisk, soundblaster live 5.1 gold,
Dit kan alleen als de driver het ondersteun, helaas voor jou doet de driver dit nietVerwijderd schreef op 24 August 2003 @ 22:54:
Sorry voor kicken van het topic,
Opnemen met cooledit/soundforge naar .wav en later omzetten met winlame naar mp3 in de gewenste bitrate.olof schreef op 24 August 2003 @ 23:05:
ik ben zelf ook bezig een systeem op te bouwen voor geluidrecording. bij gaat het puur om het omzetten van LP (ja ze bestaan nog) naar een redelijke kwaliteit mp3. kan dit met windows media player of raden jullie andere software aan?
2x identieke kaart gaat prima hoor, ik heb twee identieke sb128 pci's ooit gedaan en een onboard ac'97, had ik 6 inputs tegelijk. Je moet wel software hebben die het aankan.
Verwijderd
Zeg, thelemon, had je ook 2 identieke sb128 drivers geinstalleerd? Jadjong beweert dat het niet kan?
Ik raak enigszins verward.
Ik raak enigszins verward.
Ja hoor, dat klopt. Windows 2000 toen, niks gedaan, gewoon default drivers van Windows, probeer het gewoon eerst ff.
Verwijderd
Ja dat kan, met de kX driversRopStop schreef op 24 August 2003 @ 22:54:
...
http://kxproject.spb.ru/index.php?language=enQ. Does the kX driver support multiple soundcards? How many?
A. Multiple soundcards are indeed supported by the kX driver. In theory, an unlimited number of soundcards could be used at once, but in reality you're likely to be limited by the number of PCI slots in your machine. Any combination of EMU10k1 and/or EMU10k2-based cards can be used with the kX driver (together with soundcards by other manufacturers, running their own drivers).
Tip aan Recordingman: als je voor CD producties een grote band op wilt gaan nemen, dan moet je niet voor de huis-tuin-keuken kaart gaan.
De Wamiracks van ESI-Pro zijn erg goed (vanaf €469,=), maar ook de Delta serie van Midiman (bijv. de Delta 66, € 349,=). En hoe meer inputs, hoe duurder natuurlijk.
Je moet je daarbij ook afvragen of je nog andere functies nodig hebt, naast de analoge inputs. Er zijn koppelingen mogelijk met MIDI, SMPTE, ADAT en allerlei exotische en minder exotische digitale geluidsformaten.
Voor de PC is het belangrijk dat je veel harddisc ruimte hebt en veel geheugen. De snelheid van de harddisc is niet zo ontzettend belangrijk, maar ik kan je vertellen dat de SATA-raid van 2x 120GB (met 8MB cache) het erg goed doet bij mij
Zware applicaties om op te nemen (dus met plug-ins enzo), vinden het prettig als je zo'n 2GB geheugen in de computer hebt. Werkt soepeltjes. Een vlotte processor helpt daar ook erg bij.
Kies zonder meer voor Intel CPU met een Intel 84x of 85x chipset op het moederbord: andere chipsets (VIA of SiS bijv.) zijn er berucht op dat ze met de duurdere audiokaarten problemen veroorzaken.
Wil je minder geld uitgeven, kijk dan 's naar de Audiophile 2496 (Midiman) of de Waveterminal 192L (Esi-Pro).
Terratec is niet echt een merk dat door de profi's gebruikt wordt...
De Wamiracks van ESI-Pro zijn erg goed (vanaf €469,=), maar ook de Delta serie van Midiman (bijv. de Delta 66, € 349,=). En hoe meer inputs, hoe duurder natuurlijk.
Je moet je daarbij ook afvragen of je nog andere functies nodig hebt, naast de analoge inputs. Er zijn koppelingen mogelijk met MIDI, SMPTE, ADAT en allerlei exotische en minder exotische digitale geluidsformaten.
Voor de PC is het belangrijk dat je veel harddisc ruimte hebt en veel geheugen. De snelheid van de harddisc is niet zo ontzettend belangrijk, maar ik kan je vertellen dat de SATA-raid van 2x 120GB (met 8MB cache) het erg goed doet bij mij
Zware applicaties om op te nemen (dus met plug-ins enzo), vinden het prettig als je zo'n 2GB geheugen in de computer hebt. Werkt soepeltjes. Een vlotte processor helpt daar ook erg bij.
Kies zonder meer voor Intel CPU met een Intel 84x of 85x chipset op het moederbord: andere chipsets (VIA of SiS bijv.) zijn er berucht op dat ze met de duurdere audiokaarten problemen veroorzaken.
Wil je minder geld uitgeven, kijk dan 's naar de Audiophile 2496 (Midiman) of de Waveterminal 192L (Esi-Pro).
Terratec is niet echt een merk dat door de profi's gebruikt wordt...
[Hier had mijn handtekening kunnen staan]