Ik ben dus Bzig voor stage met een klein databeestje om eenvoudig computeronderdelen in te kunnen voeren.
Het zit dus zo inelkaar dat ik dmv. pulldown-menuutjes de locatie van, het soort (videokaart, monitor, printer enz.) en het type (bv. Sb Live! 1024, Compaq V700 enz.) kan selecteren.
Nu ben ik het dus zo aan het maken dat wat je bij het soort onderdeel selecteert (pulldown1) doorwerkt in pulldown2 en je dus alleen de type onderdelen te zien krijgt van het soort onderdeel wat je ij pulldown1 geselcteerd hebt.
Dit door middel van deze SQL:
SELECT [Type ID].[Typen onderdelen]
FROM [Type ID]
WHERE ((([Type ID]![Soort ID])=[Soort ID]![Soort ID]));
Dit werkt maar half (gegarandeerd dat ik wat fout doe natuurlijk
). Ik kan dus iets aanklikken bij soort en dan naar type gaan, maar daar moet ik nogmaals het soort onderdeel aangeven (hij pakt dit dus niet over vanaf pulldown1). Heeft iemand enig ID hoe ik de waarde van pulldown1 in de voorwaarde van pulldown2 kan gebruiken?
(k heb er dus een mini-query - tje ingezet die kijkt in het tabelletje type-id per type of deze aan de voorwaarde soort voldoet, dit dmv. een controle te doen op het nummer soort-id)
Weet iemand wat ik bedoel en hoe ik dit kan oplossen? (Mag niet maartoch:) Alvast bedankt!
Het zit dus zo inelkaar dat ik dmv. pulldown-menuutjes de locatie van, het soort (videokaart, monitor, printer enz.) en het type (bv. Sb Live! 1024, Compaq V700 enz.) kan selecteren.
Nu ben ik het dus zo aan het maken dat wat je bij het soort onderdeel selecteert (pulldown1) doorwerkt in pulldown2 en je dus alleen de type onderdelen te zien krijgt van het soort onderdeel wat je ij pulldown1 geselcteerd hebt.
Dit door middel van deze SQL:
SELECT [Type ID].[Typen onderdelen]
FROM [Type ID]
WHERE ((([Type ID]![Soort ID])=[Soort ID]![Soort ID]));
Dit werkt maar half (gegarandeerd dat ik wat fout doe natuurlijk
(k heb er dus een mini-query - tje ingezet die kijkt in het tabelletje type-id per type of deze aan de voorwaarde soort voldoet, dit dmv. een controle te doen op het nummer soort-id)
Weet iemand wat ik bedoel en hoe ik dit kan oplossen? (Mag niet maartoch:) Alvast bedankt!
I see dead pixels...