Toon posts:

GRC.com proggie heeft internet gesloopt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://grc.com/freepopular.htm

Op deze site staat oa de exe - noshare.exe
To close netbios tcp/ip vulnerabilities.

http://grc.com/files/noshare.exe

Vriend van me had dit proggie geopend en moest ff rebooten, daarna had ie helemaal geen internet meer, ipconfig /renew werkte niet eens meer, de netwerkverbinding kreeg totaal geen data meer binnen.
TCP/IP onderdelen verwijderd enz.. maar geen internet meer.

Ik heb het proggie zelf ook geopend om te kijken of ie bij mij ook mn internet sloopte. en ja dat is gebeurd.. |:(

Weet iemand waar dit proggie wijzigingen maakt in windows, want ik heb geen zin in een win reinstall. :/
Gaat om windows xp btw

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Je draait waarschijnlijk netbios in je netwerk?

[EDIT]
Kan het eigenlijk niet aan liggen dacht'k juist. Staat TCP/IP ingesteld als standaardprotocol voor de netwerkkaart waarmee je naar internet connecteert? Staat er niets over uitgelegd op de site van GRC? Of in zijn nieuwsgroepen?

[ Voor 72% gewijzigd door ShadowrunR op 17-03-2003 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ShadowrunR schreef op 17 maart 2003 @ 15:37:
Je draait waarschijnlijk netbios in je netwerk?

[EDIT]
Kan het eigenlijk niet aan liggen dacht'k juist. Staat TCP/IP ingesteld als standaardprotocol voor de netwerkkaart waarmee je naar internet connecteert? Staat er niets over uitgelegd op de site van GRC? Of in zijn nieuwsgroepen?
Op zijn site staar er niks over problemen, want hij geeft geen support voor die freestuff dingen }:O Ja gewoon tcp/ip standaard.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 10:49

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zou Steve Gibson hier maar eens over mailen (na het lezen van zijn FAQs, ze kunnen volgens hun eigen site nogal bot reageren als je antwoord daar gewoon in staat :P )

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Ok als volgt ik heb net een nieuw admin account aan moeten maken en vervolgens heb ik letshare.exe gedraaid.. de undo versie van noshare..
Beetje vaag want in mn normale admin account kreeg ik te horen dat ik niet voldoende rechten had..