Toon posts:

Test Spraakherkenningssoftware gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk zijn we op zoek naar spraakherkenningssoftware voor een blinde medewerker. Nu zijn er allerlei meningen te vinden hierover binnen dit forum maar waar ik naar zoek ben is een onafhankelijke (?!) test van spraakherkenningssoftware. Of een nadere beschouwing van Dragon naturally speaking. Ik weet dat er het afgelopen jaar in minimaal een van de computerbladen in nederland een bespreking gestaan heeft maar kan die niet meer vinden.
Wie helpt me aan informatie waar ik een test kan vinden of een bespreking van Dragon.

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 22:53
Bij mij thuis hebben we dragon ook uitgeprobeerd om zo te kijken of het misschien geschikt was voor kinderen met dislextie. Omdat het nieuw was voor mij vond ik het prachtig maar na er een poosje mee gewerkt te hebben bleek het toch heel wat gebreken te hebben. Als je alles toe zou voegen wat ie fout doet zou volgens mij nog steeds 80% fout gaan. Voor een blinde lijkt mij deze situatie verre van optimaal. Ik zou nog eerder een speciaal toetsenbord proberen.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Levert "dragon +naturally +speaking +review" intypen bij google (zonder de quotes) dan niets op? Of testresults ipv review? Ik heb het ooit mogen ondersteunen en installeren op een project waar iemand met zware RSI het gebruikte. Net iets andere insteek dus.
Vond de installatie nogal voorspoedig gaan. De support (ook van het bedrijf) was in die tijd tijd niet echt fantastisch. (1 jaar tot 1.5 jaar geleden) Speech files en User settings waren naar mijn mening snel corrupt.

Battle.net tag

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

[google=speech recognition review], of bijv. 'speech recognition comparison' of 'speech recognition technical review' O-)

http://www.dyslexic.com/dictcomp.htm is een leuke, http://www.speechstudio.com/commercial/speech.htm geeft veel links. Wel engelstalig trouwens, ik neem aan dat de taal (en 'grammatica-herkenning' als het al bestaat? ) ook erg schelen.

Voor zover ik weet, is de 'normale' spraakherkenningssoftware trouwens meer bedoelt voor ziende mensen die niet willen (of heel misschien kunnen) typen. Kanje dus misschien beter kijken of er software speciaal voor blinden is? Zo lijkt een (MS of anderssoortige) windows GUI me niet handig.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 17-03-2003 15:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:50
Het lijkt me trouwens moeilijk om voor die medewerker die lappen tekst voor te lezen die je moet doen voordat de computer je stem wat herkent...

Ik denk dat je daar dan ook maar weer wat rekening mee moet houden.. Want niet iedere spraakherkenner heeft iets anders dan lappen tekst voor lezen..

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 21:16

tomic

Smexylittlebabe!

>> Toevallig heb ik vanmorgen een presentatie over Praktische spraakherkenning gehouden op school met als resultaat een 9.

K wil em wel mailen. Gebruik dragon zelf ook. Werkt heel goed. alleen zou je tekst to speech programma erbij moeten hebben zodat de medewerker de tekst kan terughoren en verbeterenwaar nodig. als hij goed abn spreekt heeft hij binnen een week een herkennings ratio van 90 tot 95%.

Dragon is op dit moment de beste en in de standard edition is nu realspeak (tekst to speech) ingebouwd.

Toch maar een weblog?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zoek je spraakherkenning voor een specifiek product? Voor mijn werk heb ik een klein onderzoekje gedaan naar spraakherkenning in 'Oracle Forms 6i'. Hier is uit voort gekomen dat men verder onderzoek gaat doen naar een spraakherkennings-en-besturings-pakket dat JAWS heet.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1