Toon posts:

Pc ziet xbox niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voordat er allemaal geroepen word FAQ en UTFS en het is een xbox. De xbox is dus ongeveer hetzelfde ingesteld als een pc dus in principe wil ik 2 pc's aan elkaar zetten. Ja dan lees je toch de FAQ. Maar nee dat is het probleem niet dus ik leg het hier effe uit:

Ik heb een pc met internet verbinding via mijn usb poort en ik heb een netwerk kaart die dus op mijn xbox is aangesloten met een kabel. Het doet er niet toe wat voor een kabel het is want deze setup heeft het gedaan voordat ik mijn nieuwe hdd had ontvangen en toen moest ik dus windows xp op nieuw installeren.

Anyway mijn ip instellingen van mijn pc:
ip adres: 192.168.0.2
subnetmasker:255.255.255.0
std gateway:-

ip instellingen xbox:
ip adres: 192.168.0.5
std gateway:192.168.0.1

Maar nu komt het probleem. Als ik via Flashfxp wil connecten met mijn xbox zoekt tie dus via mijn internet verbinding ipv mijn lan verbinding. Ook als ik in dos ping geeft tie een time out. En als ik mijn internet verbinding verbreek en ik probeer nog eens via flashfxp te connecten dan geeft tie ook weer een time out aan.

Ik begrijp er niks van want hij heeft het ooit gedaan. En ik weet niet of ik iets verkeerd doe of niet. Misschien zijn 1 van de instellingen verkeerd?

Alvast bedankt voor je hulp.

Verwijderd

waarom is de gateway van je xbox 192.168.0.1??

dat zit toch niet in je netwerk?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 15:26:
Anyway mijn ip instellingen van mijn pc:
ip adres: 192.168.0.2
std gateway:-

ip instellingen xbox:
ip adres: 192.168.0.5
Oké, alles heeft een IP-adres en een subnetmask.
Als ik jouw post lees dan heb jij het over één pc en dan die X-Box, wat ik nu niet snap is die 192.168.0.1. Waar is die van, heb je nog een server in jouw netwerk staan? Als dat zo is dan moet je alles gelijk houden en dan moet op de pc ook een gataway van 192.168.0.1 aanhouden.

Als dit niet zo is dan gaat de X-Box in de fout omdat hij wel een IP-adres van de gateway heeft maar hij kan er niets mee omdat er niets achter dat adres zit.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 15:28:
waarom is de gateway van je xbox 192.168.0.1??

dat zit toch niet in je netwerk?
ik ken em ook niet instellen op mijn xbox maar dat maakt niks uit want dat heb ik net geprobeerd.
bazs2000 schreef op 17 March 2003 @ 15:36:
[...]

Oké, alles heeft een IP-adres en een subnetmask.
Als ik jouw post lees dan heb jij het over één pc en dan die X-Box, wat ik nu niet snap is die 192.168.0.1. Waar is die van, heb je nog een server in jouw netwerk staan? Als dat zo is dan moet je alles gelijk houden en dan moet op de pc ook een gataway van 192.168.0.1 aanhouden.

Als dit niet zo is dan gaat de X-Box in de fout omdat hij wel een IP-adres van de gateway heeft maar hij kan er niets mee omdat er niets achter dat adres zit.
Ik heb em al weg gehaald. Maar nog steeds doet tie niks :/ .

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 15:40 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52
Heb je na de reinstall wel gekeken of die firewall in XP uit staat? (dan bedoel ik dus op de verbinding naar je X-Box). Daar ga ik zelf nog wel eens mee de fout in.

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op 17 March 2003 @ 15:47:
Heb je na de reinstall wel gekeken of die firewall in XP uit staat? (dan bedoel ik dus op de verbinding naar je X-Box). Daar ga ik zelf nog wel eens mee de fout in.
en waar kan ik die vinden :X . Ik heb voor de rest nog nooit last gehad van een firewall in windows xp dus daarom de vraag waar ik die kan vinden.

I am a noob and I am proud of it 8).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 15:50 ]

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je zegt, dat je de std gateway in de Xbox niet kan veranderen.... verander dan het ip-adres van je pc naar hetzelfde adres als die std gway - 192.168.0.1

Firewall - in control panel, netwerk etc.... properties van de LAN verbinding, en dan de laatste tab....

Verwijderd

Topicstarter
SileX schreef op 17 March 2003 @ 15:53:
je zegt, dat je de std gateway in de Xbox niet kan veranderen.... verander dan het ip-adres van je pc naar hetzelfde adres als die std gway - 192.168.0.1

Firewall - in control panel, netwerk etc.... properties van de LAN verbinding, en dan de laatste tab....
het eerste heb ik dus al in de tussen tijd gedaan.
/edit
De tweede ga ik nu uitproberen. Nee de firewall staat gewoon uit. Dus mijn instellingen zijn nu als volgt:
*pc
ip adres:192.168.0.1
subnetmasker: 255.255.255.0
std gateway: -

*xbox
ip adres:192.168.0.2

En nu zoekt mijn computer wel via mijn netwerk kaart maar hij vind nog steeds niet. Deze instellingen moeten toch gewoon goed zijn?? Maar geeft nog steeds time out als ik ping via dos en als ik via flash fxp probeer dan zoet tie ook even maar dan geeft hij ook een time out aan.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 16:02 ]

Verwijderd

indien je geen hub of router gebruikt kan het zijn dat je een cros cable nodig hebt

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 15:55:
indien je geen hub of router gebruikt kan het zijn dat je een cros cable nodig hebt
hehe - kijk in zijn eerste post - Het doet er niet toe -lol

maar uh.... idd,,,, tsjeck dit ff

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 15:55:
Het probleem is dat ik niet precies weet welke kabel ik er tussen heb . MAAR deze setup heeft het ooit goed gedaan. DUs ik heb dus ooit geftpd tussen mijn xbox en pc met dezelfde xbox/kabel/netwerkkaart/pc/os. :) .

maar voor jou informatie:
Het heeft iig 4 draden. wit/groen groen wit/blauw blauw.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 16:04:
[...]

Het probleem is dat ik niet precies weet welke kabel ik er tussen heb . MAAR deze setup heeft het ooit goed gedaan. DUs ik heb dus ooit geftpd tussen mijn xbox en pc met dezelfde xbox/kabel/netwerkkaart/pc/os. :) .

maar voor jou informatie:
Het heeft iig 4 draden. wit/groen groen wit/blauw blauw.
Uh je hebt er eentje nodig met 8 draden [4 kan echter ook] en wit/groen, groen, wit/oranje en oranje. kleur maakt eigenlijk niet eens uit, pin volgorde wel.. Zoek ff op google naar RJ 45 pinout en je weet het zo.

Verwijderd

4 draden maar? is dus het een smalle aansluiting of een telefoon kabel. Maar als het ooit gewerkt heeft maak het niet uit wat voor kabel je hebt. De kabel heeft immers al eens gewerkt en zal dat dus nog steeds moeten doen.

Verwijderd

Paar opmerkingen:
* Cross of straight doet er wel toe als je op je hub kunt instellen of ie op een bepaalde poort een X of straight moet verwachten. Ik ben thuis heel blij met een 8-poorts hub die op poort 8 in te stellen is op X of straight; kan ik als ik twee machines met elkaar verbind kiezen voor hub of direct :) Controleer dus even of dit bij jouw hub goed is.

* Verder kan het zijn dat de stekkertjes er natuurlijk gewoon niet goed inzitten...

* Check even of je wel een link lampje ziet branden als je machines aan staan

* Zie je traffic als je iets doet op een van de machines?

* Staan beide netwerkkaarten wel op dezelfde snelheid (of probeer ze eens geforceerd op een snelheid te zetten als ze automatic staan), full of half duplex?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

insan1ty schreef op 17 March 2003 @ 16:07:
[...]

kleur maakt eigenlijk niet eens uit, pin volgorde wel..
Kijk uit wat je hier zegt.. de volgorde van de kleuren maken degelijk wel wat uit. ik had laatst een keer een straight-kabel gemaakt waarbij 2 kleurjtes per ongeluk omgewisseld was, maar pin1->pin1, pin2->pin2, etc waren wel gelijk (namelijk getest met een kabeltestertje).. maar die kabel wou echt voor geen meter werken. link brandde wel, maar niet werken.

kabel opnieuw gemaakt. ditmaal wel met de juiste kleurcodering en alles werkte naar behoren. na intensief zoeken op het internet kwam ik erachter wanneer je je de onjuiste kleuren gebruikt last kunt krijgen van cross-talk. dit wil je echter niet hebben.

Just my 2 cents 8)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 16:18:
Paar opmerkingen:
* Cross of straight doet er wel toe als je op je hub kunt instellen of ie op een bepaalde poort een X of straight moet verwachten. Ik ben thuis heel blij met een 8-poorts hub die op poort 8 in te stellen is op X of straight; kan ik als ik twee machines met elkaar verbind kiezen voor hub of direct :) Controleer dus even of dit bij jouw hub goed is.

* Verder kan het zijn dat de stekkertjes er natuurlijk gewoon niet goed inzitten...

* Check even of je wel een link lampje ziet branden als je machines aan staan

* Zie je traffic als je iets doet op een van de machines?

* Staan beide netwerkkaarten wel op dezelfde snelheid (of probeer ze eens geforceerd op een snelheid te zetten als ze automatic staan), full of half duplex?
mensen mensen mensen de kabel is irrelevant.

En waar kan ik de snelheid instellen want dat kan het misschien ook zijn. Ik weet in ieder geval dat ik bij mijn xbox niks kan instellen kwa snelheid maar hij zegt wel dat tie op 100/full duplex staat.. Misschien kan datt het dan wel zijn.

Voor de rest branden de lampjes en is er geen traffic als ik iets doe.

Heel misschien ligt het ook op 1 of andere manier aan de kabel (die het dus wel ooit goed heeft gefuctioneerd) maar dan moet ik dus een nieuwe kopen en sinds ik hier verschillende namen hier langs heb zien komen weet ik nog niet helemaal wat dan de juiste kabel moet zijn als ik er eentje moet halen. Dus welke kabel moet ik dan gaan halen als het echt helemaal niet lukt om tussen mijn xbox en pc te zetten zonder iets er tussen??. Dus zeg maar gewoon 2 pcŽs aan elkaar verbonden

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Kun je instellen bij de configuratie van je netwerkkraart, bij dat lijstje Hardware. Onder systeem ---> apparaatbeheer geloof ik.

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 11:26 ]

Verwijderd

Voor het connecten van twee PCs (of een PC en een Xbox) zonder hub heb je een cross cable nodig (makkelijk te zien als je de RJ45 plugjes naast elkaar legt; draadjes in andere volgorde).
Voor 100Mbit snelheid heb je een CAT5 cable nodig. 4 of 8 aderig maakt volgens mij niet zoveel uit, 8 aderig schijnt beter te zijn (don't ask me why; heb beide gebruikt en het werkte).

Verwijderd

heeft een X box standaard een ftp dan? Zo nee, dan moet je de hdd connecten en niet de ftp.
Pagina: 1