cdrom speler verdwijnt tijdens afspelen.

Pagina: 1
Acties:

• _Badeend_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-01 13:03
als ik dus een spel aan het spelen ben of een divx aan het kijken ben komt het regelmatig voor dat het spel of film ineens ermee stopt. als ik dan bij deze computer kijk zijn gewoon mijn cdromspelers verdwenen!!! |:(

bij het opstarten staan ze er wel gewoon bij!! maar ze verdwijnen dus tijdens het computeren.

ik heb al vanalles geprobeerd. ik heb de search ook al gebruikt en verschillende dingen geprobeerd maar daar gaan de meeste topics over dat windows de cdromspelers gewoon niet ziet.

specs:
proc: AMD duron 1300
abit kt-7
655 mb
asus 50x en een panasonic 8/40 dvd
winxp prof

-edit- ze zijn wel op verschillende IDE kabels aangesloten

[ Voor 5% gewijzigd door _Badeend_ op 17-03-2003 15:28 ]

There's no savegame in real life...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je draait Windows XP, zie ik ..

Kijk eens in de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003) voor problemen met lezers/branders onder WinXP. Zie je overigens niks bijzonders in de systeemlogboek :?

• _Badeend_
BalusC schreef op 17 maart 2003 @ 15:23:
Je draait Windows XP, zie ik ..

Kijk eens in de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003) voor problemen met lezers/branders onder WinXP. Zie je overigens niks bijzonders in de systeemlogboek :?
daar heb ik al gekeken en dus ook al geprobeerd. maar nog steeds hetzelfde probleem

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vreemd, heel vreemd. Misschien een virus oid?
Check ook even of er dubbele IRQs of DMA's zijn...

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 17-03-2003 15:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Kijk eens of je stekkers en dan met name de voeding er goed inzitten >> zou niet de eerste keer zijn namelijk

• _Badeend_
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 15:49:
Kijk eens of je stekkers en dan met name de voeding er goed inzitten >> zou niet de eerste keer zijn namelijk
voedingstekkers zitten goed. Ik heb ze ook al een keer verwisseld. ook heb ik al verschillende IDE kabels uitgeprobeerd.
anandus schreef op 17 March 2003 @ 15:46:
Vreemd, heel vreemd. Misschien een virus oid?
Check ook even of er dubbele IRQs of DMA's zijn...
Ik heb er geen virus opzitten. ik heb MCaffee 7.1 helemaal up to date en die geeft geen melding. dus dat moet wel goed zitten. :)
maar wat zijn die IRQs waar je het over had?? :?

kan het ook zijn dat er na een tijdje een verkeerde spanning gaat lopen oid. dat daardoor me cdrom speler uitgaat en dus ook verdwijnt. of is dat niet mogelijk???

[ Voor 12% gewijzigd door _Badeend_ op 18-03-2003 15:42 ]

• _Badeend_
ik heb ook wel eens problemen met een game dat ik er na een tijdje uitgegooid word met een vage error van me videokaart. En het is dus ook zo dat als ik een poosje een film kijk of iig iets afspeel dat mijn cdromspeler verdwijnt. Dus ik dacht dat het mischien me voeding zou kunnen zijn. Dat na een tijdje de spanning inzakt en dat me cdromspeler dan te weinig stroom oid krijgt en dan gewoon uitgaat.
of moet dan je hele pc gaan flippen ???

[ Voor 5% gewijzigd door _Badeend_ op 19-03-2003 19:59 ]

Verwijderd

Zet je HD's op de primary ide ( let op de jumpers ).
En zet de cd en dvd op de secondary ( let ook hier op de jumpers !).

dus HD's aan 1 kabel, en CD / dvd aan de andere

Voeding lijkt mij niet het probleem maar je zou het met motherboard monitor 5 eens kunnen checken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 20:18 . Reden: typo ]

Pagina: 1