[Radeon 9700]Counter-Strike probleem

Pagina: 1
Acties:

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Ik heb een probleem met mijn Connect-3D Radeon 9700 :( (eigenlijk een 9500 -> 9700, maar de mod is perfect geslaagd :*) ).

Als ik een CS game opstart, dan mag ik niet meer op ESC duwen om naar het menu te gaan of ik krijg een zwart scherm en de PC reageert niet meer op het toetsenbord (CTRL-ALT-DEL werkt niet). Maar mp3's in winamp blijven spelen. Ik heb dit probleem gekregen op ongeveer het zelfde moment dat ik de nieuwe Cataclyst 3.2 drivers heb geinstaleerd.

Met opnieuw de oude drivers erop te doen of de origineele werkt het ook niet. Half-Life opnieuw instaleeren helpt ook niet. Niet-overcloken helpt ook niet. Ik heb in geen enkel ander game hier last van.

SPECS:
AMD XP 2100+ @ 2700+ (13 * 166)
256MB ram PC-2700
Radeon 9500 -> 9700 met 9700 clock's
Windows XP (niet SP1)

Oeps, nu post ik het onder de verkeerde account |:(
De topicstarter hoort dus eigenlijk The_Dud3 te zijn ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Weezer-DC op 17-03-2003 15:11 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik denk toch echt dat het een Half-Life probleem is. Ondanks dat ik een nvidia based kaart heb heb ik hetzelfde :(
Na de laatste detonator... :(

Moet echt nvidia eens leren spellen >:) :P

[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 17-03-2003 15:09 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 15:18
dual-zip schreef op 17 maart 2003 @ 15:07:
Ik denk toch echt dat het een Half-Life probleem is. Ondanks dat ik een Nvidea based kaart heb heb ik hetzelfde :(
Dat lijkt me toch sterk! een probleem dat zomaar uit de lucht valt? :? 8)7

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

ik heb exact hetzelfde probleem na de 3.2 drivers geinstalleerd te hebben met een Club3D 9700 Pro kaart...
daarvoor deed alles het prima.
het is trouwens half-life zelf, niet alleen Counterstrike.
iemand een idee?

EDIT: ik heb overigens SP1 wel installed, dus dat is het probleem niet.
ik heb ook nix OC-ed.
SPECS:
2700+
2x256 pc3200
A7N8X Deluxe
2x80GB WD Raid 0
Club3D 9700 Pro

[ Voor 29% gewijzigd door amd187 op 17-03-2003 15:17 ]

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Hier ook het probleem, sinds Catalyst 3.2. Zeer irri @ lan party dit weekend :(

Specs:
WinXP SP1
Catalyst 3.2
P4 2,4
Connect 3D Radeon 9500

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

The_Dud3 schreef op 17 maart 2003 @ 15:09:
[...]

Dat lijkt me toch sterk! een probleem dat zomaar uit de lucht valt? :? 8)7
Je hebt groot gelijk, bovendien zie ik dat bij de TS Crtl+Alt+del ook niet werkt. Die werkt bij mij wel. Maar het lijkt er in ieder geval sterk op wat ik heb :X

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• amd187

amd187

Ondertitel

de TS = the_dud3 maar geeft niet ;)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

amd187 schreef op 17 March 2003 @ 15:49:
de TS = the_dud3 maar geeft niet ;)
WIE de TS is is eigenlijk niet relevant. Alsof we Weezer-DC wel zouden helpen en The_Dud3 niet 8)7

Verwijderd

dual-zip schreef op 17 maart 2003 @ 16:01:
[...]

WIE de TS is is eigenlijk niet relevant. Alsof we Weezer-DC wel zouden helpen en The_Dud3 niet 8)7
nou.. :)

maare, ik had ook trobbies met die nieuwe drivers, want bij een grafisch-zwaar spel hakkelde mn beeld aardig :( maar na verwijdering en opnieuwe installatie neit meer.. (nu weet ik alleen niet meer of ik de oude of nieuwe drivers opnieuw geinstalleerd had 8)7

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Weezer-DC schreef op 17 March 2003 @ 15:05:
Ik heb een probleem met mijn Connect-3D Radeon 9700 :( (eigenlijk een 9500 -> 9700, maar de mod is perfect geslaagd :*) ).

Als ik een CS game opstart, dan mag ik niet meer op ESC duwen om naar het menu te gaan of ik krijg een zwart scherm en de PC reageert niet meer op het toetsenbord (CTRL-ALT-DEL werkt niet). Maar mp3's in winamp blijven spelen. Ik heb dit probleem gekregen op ongeveer het zelfde moment dat ik de nieuwe Cataclyst 3.2 drivers heb geinstaleerd.

Met opnieuw de oude drivers erop te doen of de origineele werkt het ook niet. Half-Life opnieuw instaleeren helpt ook niet. Niet-overcloken helpt ook niet. Ik heb in geen enkel ander game hier last van.

SPECS:
AMD XP 2100+ @ 2700+ (13 * 166)
256MB ram PC-2700
Radeon 9500 -> 9700 met 9700 clock's
Windows XP (niet SP1)

Oeps, nu post ik het onder de verkeerde account |:(
De topicstarter hoort dus eigenlijk The_Dud3 te zijn ;)
ik heb hier dus ook last van sinds ik 3.2 heb geinstallerd maar sindsdien heb ik het met 3.1 ook dus ik denk dat wij iets niet weghalen maar ik weet niet wat ?

ik heb zelf een connect3d 9700 pro en had hier dus nooit last van
maarja ik ben zo van.. wacht wel tot 1.6 er is dan zal het wel over zijn :)

• amd187

amd187

Ondertitel

dual-zip schreef op 17 March 2003 @ 16:01:
[...]

ik bedoelde alleen maar dat je de the_dud3 en weezer-DC als 2 apparte personen behandelde, terwijl het 1 en de zelfde persoon is.
zag er beetje scheef uit in die post :)

• bosjesman
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 04:32
Ik ben het probleem ook tegen gekomen en het is heel irritant. Maar ik heb catalyst 3.1 weer geinstalleerd en ik denk dat het nu weg is, CS doet weer normaal althans. Hopelijk dat ATI wel wat doet aan het probleem(wat het dan ook mogen zijn) Misschien zijn er nog andere games die ook zo iets onder vinden?
Ik heb trouwens een R9500pro

[ Voor 6% gewijzigd door bosjesman op 17-03-2003 17:29 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Jongens jongens jongens... If it ain't broke, don't fix it... Geld ook voor drivertjes hoor... Als het prima loopt gewoon niet updaten.

En ik zie een heleboel mensen die hetzelfde probleem hebben sinds 3.2... WAAROM DRAAIEN JULLIE DAN MET 3.2 ?????????????

DAT is dus het probleem punt. Gewoon lekker terug naar 3.1 lijkt mij een hele eenvoudige en zeer doeltreffende oplossing...

Verwijderd

Ik had dit probleem als ik Powerstrip geladen had.
Powerstrip eraf gegooid en Rage3d Tweak erop. En het loopt perfect nu.

• The Dud3
BioWEB schreef op 17 maart 2003 @ 18:15:
Jongens jongens jongens... If it ain't broke, don't fix it... Geld ook voor drivertjes hoor... Als het prima loopt gewoon niet updaten.

En ik zie een heleboel mensen die hetzelfde probleem hebben sinds 3.2... WAAROM DRAAIEN JULLIE DAN MET 3.2 ?????????????

DAT is dus het probleem punt. Gewoon lekker terug naar 3.1 lijkt mij een hele eenvoudige en zeer doeltreffende oplossing...
Euh, de performance winst??? }:O
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 18:21:
Ik had dit probleem als ik Powerstrip geladen had.
Powerstrip eraf gegooid en Rage3d Tweak erop. En het loopt perfect nu.
Bij mij hetzelfde probleem met geen enkel programma open, zelfs geen anti-virus :(
Maar hebben jullie ook dat hij geen CTRL-ALT-DELETE kan? :?

Verwijderd

The_Dud3 schreef op 17 March 2003 @ 18:52:
[...]

[...]

Bij mij hetzelfde probleem met geen enkel programma open, zelfs geen anti-virus :(
heb je ook al eens op direct 3d en opengl verwisseld ( dus opengl als je directx hebt en andersom )

• The Dud3
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 19:05:
[...]

heb je ook al eens op direct 3d en opengl verwisseld ( dus opengl als je directx hebt en andersom )
Ja, zelfs software modus geprobeert :(

• KneoK

KneoK

The_Dud3 schreef op 17 March 2003 @ 18:52:
[...]

[...]

Performancewinst is miniem (in ieder geval te weinig om veel aan je pc te moeten verprutsen om die drivertjes te laten werken). Cat 3.3 gaat de grote klapper worden als ik Ati mag geloven... Dus wacht gewoon lekker daar op en werk in de tussentijd gewoon met 3.1 wat ook een goed pakketje is.

• The Dud3
BioWEB schreef op 17 March 2003 @ 20:21:
[...]

Performancewinst is miniem (in ieder geval te weinig om veel aan je pc te moeten verprutsen om die drivertjes te laten werken). Cat 3.3 gaat de grote klapper worden als ik Ati mag geloven... Dus wacht gewoon lekker daar op en werk in de tussentijd gewoon met 3.1 wat ook een goed pakketje is.
Daar is het nu wel te laat voor.... :(

• KneoK

KneoK

The_Dud3 schreef op 17 March 2003 @ 20:22:
[...]

Daar is het nu wel te laat voor.... :(
Je bedoelt in de zin van "sinds 3.2 erop heeft gestaan heb ik hetzelfde probleem met alle drivers" ? Dan zou je kunnen proberen een system restore point van vlak voor de eerste installatie van die drivers terug te zetten (ik zag dat je WinXP hebt). Dan gewoon lekker Cat 3.1 erop zetten (of houden).

Dat zou het in principe moeten oplossen...

• The Dud3
BioWEB schreef op 17 March 2003 @ 20:29:
[...]

Je bedoelt in de zin van "sinds 3.2 erop heeft gestaan heb ik hetzelfde probleem met alle drivers" ? Dan zou je kunnen proberen een system restore point van vlak voor de eerste installatie van die drivers terug te zetten (ik zag dat je WinXP hebt). Dan gewoon lekker Cat 3.1 erop zetten (of houden).

Dat zou het in principe moeten oplossen...
hmm, dat ga ik eens proberen :)
Om een of andere reden heb ik geen herstelpunten van voor dat ik Counter-Strike heb geherintsaleerd :? |:(

[ Voor 14% gewijzigd door The Dud3 op 18-03-2003 13:59 ]

• inXs
  • Laatst online: 22:03

inXs

known as inXs

Ik heb helemaal geen problemen met 3.2 (radeon 8500 retail) alles loopt eigenlijk hetzelfde als 3.1.. Met 3dmark zelfs nog iets meer puntjes (maar 3% ofzo) ..

superB

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
amd187 schreef op 17 March 2003 @ 15:14:
ik heb exact hetzelfde probleem na de 3.2 drivers geinstalleerd te hebben met een Club3D 9700 Pro kaart...
daarvoor deed alles het prima.
het is trouwens half-life zelf, niet alleen Counterstrike.
iemand een idee?

EDIT: ik heb overigens SP1 wel installed, dus dat is het probleem niet.
ik heb ook nix OC-ed.
SPECS:
2700+
2x256 pc3200
A7N8X Deluxe
2x80GB WD Raid 0
Club3D 9700 Pro
Iktrek die conclusie hier ook. dan maar via console :) maar ik zal voor de gijn cat 3.1 ff testen. WEl raar dat ati en nvidia dat allebij hebben met hun nieuwste drivers 8)7

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb dit probleem ook. Het is een catalyst 3.2 probleem.

ik heb al een tijdje last van dat het taskswitchen in hl moeilijk gaat (na het taskswitchen met catalyst 3.0 gespeleten scherm wat je kan fixen door een screenshot te maken in hl, en met 3.1 hetzelfde maar dan met kleurveranderingen erbij, screenie helpt dan niet, maar timerefresh in console wel.), maar met 3.2 gaat het helemaal niet meer. Je krijgt dan zwart scherm en dan kan je weer op zoek gaan naar je
resetknop.

er schijnen mensen te zijn die dit probleem niet hebben met catalyst 3.2 (en radeon 9700), maar ik weet niet wat ik daarvan moet geloven.

ati schijnt ermee bezig te zijn, maar tis toch jammer dat een spel als CS opeens niet meer naar behoren werkt. Sowieso vind ik dat ze dat spel gewoon door en door moeten testen, en alleen een driver mogen releasen als cs helemaal goed werkt. het is toch te erg dat een poplair spel als cs niet werkt?

anyways, we zullen moeten wachten tot ati een fix heeft.

http://www.rage3d.com/boa...a3ef3a4&threadid=33672865

• The Dud3
Leuk... :(
Door dit soort voorvalen gaan de ATI drivers weer de geschidenis in als meuk, en terecht |:( Ze waren de laatste tijd anders goed bezig.
Ach ja, er komt wel snel een fix :)

[ Voor 66% gewijzigd door The Dud3 op 18-03-2003 14:39 ]

Verwijderd

ookkkk...ik had hier eerder gepost dat ik Powerstrip had gedeinstalleerd, en zodoende het probleem verholpen had. Niet waar dus. Heb nu als ik mijn resolutie verander last van zwarte beeld. In mijn standaard 640 res doet ie het wel goed overigens.

• The Dud3
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 15:44:
ookkkk...ik had hier eerder gepost dat ik Powerstrip had gedeinstalleerd, en zodoende het probleem verholpen had. Niet waar dus. Heb nu als ik mijn resolutie verander last van zwarte beeld. In mijn standaard 640 res doet ie het wel goed overigens.
Het heeft mischien ook iets met de refresherate te maken?

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
bijna iedereen heeft er last van dus volgens mij zit het echt in de drivers.... en dat vind ik best jammer, want cs is meest gespeelde spel dat er is en dan testen ze hun nieuwe drivers daar niet eens mee....(anders hadden ze het echt wel gezien) beetje dom.

Verwijderd

had er ook last van ben gewoon weer terug gegaan naar de oude drivers , scheelde bij mij toch maar 2 3dmarks :)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 21:55:
had er ook last van ben gewoon weer terug gegaan naar de oude drivers , scheelde bij mij toch maar 2 3dmarks :)
Draai dan nog maar een keer 3dmark, ben je ze weer kwijt :+

• The Dud3
Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 21:55:
Hoe ben je dan "teruggegaan"? Met een systeemherstelpunt of heb je gewoon de oude drivers geherinstaleerd? Of eerst de oude verwijderd en dan de nieuwe erop? :?

Verwijderd

XiSM-impact schreef op 18 March 2003 @ 21:49:
bijna iedereen heeft er last van dus volgens mij zit het echt in de drivers.... en dat vind ik best jammer, want cs is meest gespeelde spel dat er is en dan testen ze hun nieuwe drivers daar niet eens mee....(anders hadden ze het echt wel gezien) beetje dom.
kan wel iets met de drivers te maken hebben ja. Ik speel namelijk in 640x480 en op aztec had ik voordat ik mijn res verandert had textures van het opstartmenu van CS op de randen bij de ramp op bs1.

Na res verandering, en weer terug naar 640 had ik nergens meer last van.

• The Dud3
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 23:15:
[...]

kan wel iets met de drivers te maken hebben ja. Ik speel namelijk in 640x480 en op aztec had ik voordat ik mijn res verandert had textures van het opstartmenu van CS op de randen bij de ramp op bs1.

Na res verandering, en weer terug naar 640 had ik nergens meer last van.
jij speelt met een Radeon op 640*480 :? :p

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-07 21:38
ligt aan 3.2

• The Dud3
Dat hadden we ook al door :+

• KneoK

KneoK

The_Dud3 schreef op 19 March 2003 @ 15:41:
[...]

Volgens mij had dat iets met precisie te maken (speel het spel zelf niet hoor, maar meen ik ooit eens gelezen te hebben...).

Verwijderd

The_Dud3 schreef op 19 March 2003 @ 15:41:
[...]

Ik had ooit ergens gelezen dat veel zgn. "pro-gamers" (als zoiets al bestaat) met 640 x 480 spelen. En die resolutie grows on you zoals dat mooi heet in het Engels. Het lijkt wel of je dan meer headshots maakt, hoewel dat niet zo is. Maar dat gevoel heb ik er gewoon mee.

Ik verklein dan wel mijn scherm naar ongeveer 16 inch in diagonaal anders is het te blurry. 800x600 speel ik ook wel mee. 1024 niet meer, al ben ik daar ooit wel mee begonnen op mijn oude GF2.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58
Ik speel 800x600 en heb het met 3.2 ok...
Met 3.1 had ik het ook... zal eens alles uninstallen en 3.1 erop

• Weezer-DC
  • Laatst online: 13-07 08:52
is hier nog steeds geen fix voor? :(

Verwijderd

ok ik heb nu 3.1 speel heeeel veel cs (in verhouding tot andere spellen) en wil naar 3.2 toe.
wat mij nu opviel is dat iedereen zowat een connect 3d heeft.
ikzelf heb een powercolor evil commando 2.
denken jullie dat ik dezelfde probs zal houden?

• amd187

amd187

Ondertitel

het is een algemeen bekend probleem, ik zie niet in waarom jij het probleem niet zal krijgen als je de 3.2 installeerd.
ik heb het ook met mijn club3d...
waarom wil je eigenlijk naar 3.2?

[ Voor 11% gewijzigd door amd187 op 22-03-2003 23:36 ]

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met mijn GeForce 2 Ti, toen ik de nieuwste drivers installeerde. Dit kwam doordat ik het speelde met Direct X, met Open GL had hij geen enkel probleem. Dit kan je instellen in de videomodes van Cs.

Verwijderd

amd187 schreef op 22 maart 2003 @ 23:36:
het is een algemeen bekend probleem, ik zie niet in waarom jij het probleem niet zal krijgen als je de 3.2 installeerd.
ik heb het ook met mijn club3d...
waarom wil je eigenlijk naar 3.2?
performance een ik wil nfs hp2 weer installeren en die 3.2 bevat een aantal fixes voor dat spel.

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 18:42

4hp

Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 00:57:
Ik had hetzelfde probleem met mijn GeForce 2 Ti, toen ik de nieuwste drivers installeerde. Dit kwam doordat ik het speelde met Direct X, met Open GL had hij geen enkel probleem. Dit kan je instellen in de videomodes van Cs.
Ik neem aan dat je Direct3D bedoelt ipv Direct X ??
Ik speel hier in OpenGL en heb ook problemen sinds Catalyst 3.2.
Heb nu Omega drivers (ook die nieuwste) en daar is het probleem ook present.

:/ :/ :/

• geez
  • Laatst online: 28-04 20:04
dual-zip schreef op 17 March 2003 @ 15:07:
Ik denk toch echt dat het een Half-Life probleem is. Ondanks dat ik een nvidia based kaart heb heb ik hetzelfde :(

Moet echt nvidia eens leren spellen >:) :P
Kheb ook een nvidia kaart hoor, met de 42.82 drivers (snelste op mijn ti-4200) en ik heb geen problemen @ cs
Pagina: 1