Toon posts:

AMD K6-2 400MHZ overklokken, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net geregistreerd en ff wat nagelopen maar!!
Nergens iets te vinden over het overklokken van een AMD K6/2 400 MHZ. :'(
Iemand hier een idee?

ja ik weet het, is nie veul soeps, nog ff sparen voor Duronneke en plankie :Y)

Verder machtige zite hier :P

PS: Hoe krijg je die icoontjes onder je naam?

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
OK , was nou moeilijk aan OC-en van K6-2?? Zijn op geen enkele manier gelocked, dus gooi de FSB maar een wat de lucht in en dan de multiplier een tandje hoger.

Nu loopt ie waarschijnlijk op 4*100 (als je CXT-core hebt) probeer eens 4*105, en dan (na een aantal dagen koetjes gegeten te hebben, flink Unrealen enz..) 4*112, of 4.5*100

lees anders eerst eens een OC guide ergens als je niet weet waar "men" het over heeft...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Idd. gewoon ff beetje stoeien met je FSB en Multiplier

Check wel goed de temperatuur van je proccie. Dat die niet te hoog wordt natuurlijk

ik heb mijn K6-2 450 (met standaard koelrmaster-cooler) nu op 500 lopen op maximaal 47 graden. Binnenkort hoop ik nog hoger te gaan, maar dan wil ik eerst mijn case-mod af hebben zodat ik wat betere koeling heb

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

hehe
mijn 400 liep dus ook op 4*100
eerst op 4*105 gegooit, toen op 4.5*105 en nu draait ie op 4.5*110, stabiel (heel stabiel)

Verwijderd

Topicstarter
Goed,
Bijna alle adviesen uitgeprobeerd
4x 110 ging pas goed bij 2,3 Volt maar niet stabiel. Na 10 minuten; hup alles eruit.
4,5 x 100: zakie starte niet op. Wat doe ik fout? Plankie is Asus P5A-B
Video: Creative Savage4, sound: SBlive
2x netwerkkaart

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Ik heb mijn 400@ 500 draaien met 5*100 op 0,1 volt hoger...geen probleem ! alleen hoger willie niet ;-<

Verwijderd

Op maandag 20 november 2000 00:06 schreef Cugel het volgende:
Goed,
Bijna alle adviesen uitgeprobeerd
4x 110 ging pas goed bij 2,3 Volt maar niet stabiel. Na 10 minuten; hup alles eruit.
4,5 x 100: zakie starte niet op. Wat doe ik fout? Plankie is Asus P5A-B
Video: Creative Savage4, sound: SBlive
2x netwerkkaart
Ik denk dat 4x110 of 4x112 de beste setting is voor je K6/2. Natuurlijk zal ie er op 2.3V uitknallen als ie te warm wordt. Voer je voltage op naar max 2.5V (dus eerst 2.4V ook ff proberen). Ik weet niet welke versie je hebt, maar er zijn verschillende:

AMD K6/2-400 AFR
AMD K6/2-400 AFQ

De eerste is het beste over te klokken (max volgens specs max 80 graden worden). Tweede heeft dat wat lager zitten (65 graden). Echter, met een beetje extra voltage kan dat ding dus wel stabiel lopen op die snelheid.

Jan de Groot, die een onoverklokbare K6/3-400 2.4V op 450 2.5V heeft lopen met bijna 60 graden.

• dizzytal
  • Niet online
Heb je de versie met of zonder CXT core?? De versie zonder CXT core staat er om bekend dat ie niet altijd stabiel draait op 400MHz+

Heb je niet per ongeluk een 105 FSB? Probeer dan die eerst eens.. Mocht je die niet hebben kun je eerst eens 4.5 * 95 proberen, maar een hoge FSB (100) is sneller dan een FSB op 95 en MP op 4.5.

Laat je systeem eerst een poosje draaien (koetjes eten, stability test draaien) op een Freq. die een klein beetje hoger is dan die 400, dan in stapjes hoger.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD met cxt core.
Dat met die AFR snap ik niet. Waar moet ik die info vandaan halen? Andere adviesen zal ik morgen uitproberen. Temp ging niet boven 43 graden bij eerste proef dus ik kan wat dat betreft nog wat verder gaan.
Bedankt alvast voor de tips, morgen meer

• dizzytal
  • Niet online
Staat op het kapje van je cpu. Er zal zoiets staan als : AMD-K6-2/400AFX of AFR

Verwijderd

Topicstarter
OK, het is dus een type AFR.
Heb jullie raad opgevolgt.
Staat nu op 4*105, spanning op 2,3 Volt
(bios geeft bijna 2,4 aan) :7

Verwijderd

kan ie niet hoger? 20MHz is ook niets. Probeer eens 4x110

• dizzytal
  • Niet online
Op donderdag 23 november 2000 10:10 schreef JGC het volgende:
kan ie niet hoger? 20MHz is ook niets. Probeer eens 4x110
Scroll eens even naar boven wil je? Daar staat zoiets als 4 * 110 lukte wel, maar pas bij 2.3V en was niet stabiel

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ik draai thuis een K6-2/400-AFR 2.2vcore op 4,5 x100 @2,3 vcore met een coolermaster fan/heatsink combo, lekker stabiel en stressed komt die niet boven de 37c *D
dit op een rev 1.2 Aopen AX59pro
en heb hier ook nog een 400AFQ versie liggen en inderdaad die is niet makkelijk met oc'ing 400 is het en blijft het maar wel op 1,8vcore ipv de 2,2vcore:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga straks ff wat hogers proberen. Ik las trouwens ergens dat je cpu's moet "indraaien" bij hogere fsb's en spanning? Is dat net zoiets als inrijden van een auto? en hoe lang moet je dit doen?
Trouwens temp is 51 graden. dus nu al 7 graden hoger dan anders (fannetje draait 5500 toeren)

Verwijderd

Doe je kast open en schroef je voltage op tot max 2.6V. (in stapjes van 2.4V proberen). Draai gewoon elke keer ff een half uurtje de }:O om zeker te weten dat alles goed is. Overigens is een coolermaster fan helemaal prut. Prak een 8cm fan op die heatsink en lama draaien

Jan, die nu een AMD K6/3 van 60 graden naar 30 graadjes heeft teruggebracht op die manier.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, draait nu op 4,5*100 en 2,4 Volt
Hoe kan het toch dat ie niet op 110 wil
4*110 werkt dus echt niet, start gewoon niet op en bij 4,5*105 blijft ie halverwege hangen. Temp is na half uurtje quaken 52 graden. Dat van dat grazen heb ik ff bekeken maar ik snap ter nog nie veul van.
Hoe krijg je die plaatjes onder je naam?
Tot straks maar weer, ennneeeh bedankt maar weer voor de tips :Y)

• dizzytal
  • Niet online
Misschien trek je geheugen de 110Mhz niet. Heb je niet toevallen een jumpertje RAM=AGP of RAM=FSB. Mocht je dat wel hebben zet hete jumpertje dan eens op RAM=AGP en probeer dan de 4 * 110 setting (of 4 * 105) nog eens.

Moet je wel even goed opletten dat je even benchd wat sneller is... Dr kan namelijk nog wel verschil in zitten, maar dit is systeem af hankelijk. Theoretisch gezien zou je zeggen 4.5 * 100, en RAM op 100MHz.

Mocht je een goed proggy zoeken om je cpu te stressen zou ik eens kijken naar Stability Test. Gebruik ik zelf ook en ben er zeer te vreden over.

http://www.rocketdownload.com/Details/Misc/stabilitytest.htm

Enne doe wat je niet laten kunt maar mijn K6-2 450AFX loopt nu op 5*112MHz bij 2.4V en das voor mij qua voltage de limiet, hoger zou ik echt niet gaan, maar een core die ontworpen is voor 2.2V en dan 2.6V er op.. moet je een hoop mazzel hebben..

met 100% belasting loopt de temp op naar 45C met open kast en Spire Orb.

Verwijderd

Zet er gewoon een 8cm fan op. Ik heb nog een oude BAT bigtower (die overigens veel lijkt op de AOpen HX08). Voorin zit mijn processor. Ligt een klosje hout over de vloer van mijn kast, daarop heb ik een 8cm fan vastgetaped. Deze zit met 1 schroef vast aan de linkerbovenhoek van mijn coolermaster heatsink. Kast open en 30 graden, altijd (lager wil niet, hoger ook niet). Heb dat ding nu al een hele tijd op 2.6V lopen, daarvoor op 2.5V (moest nu hoger vanwege extra snelheid). Ik heb een AMD K6/3-400 2.4V core, maar dit zijn eigenlijk 2.2V K6/3's die net niet wilden lopen op die 2.2V.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dat van die koetjes werkt, temp loopt richting 60 graden. Stabilitytest krijg ik niet op gang, ligt misschien aan OS, is WindowsME. Zijn der nog andere proggies?
Morgen andere fan halen op HCC.
Nog tips? (trouwens draait nu uurtje op 4,5*100, valt mij niet tegen)

• dizzytal
  • Niet online
Bij Stab. test moet! je eerst de calibratie doen, anders werkt ie niet. En Win ME moet geen probleem zijn, gebruik ik ook.

Qua koeling? ik ben zeer te spreken over de Spire produkten. Ga dan voor de Orb 5D21B3. Die moet je kunnen krijgen voor 3 tientjes.

Een uurtje is nog niet echt veel, gewoon vannacht aan laten staan, laten grazen of
met een ander stess proggy..

Morgen maar eens weer kijken ;)

Oh vergeten, dan heb je ook nog BurnIn test zien er ook leuk uit en werkt ook nog, heeft de mogelijkheid om je hele systeem (incl HD, CD en zelfs par. poorten (loop back vereist)) te stressen. Werkt in de demo versie maar 15min, maar in de geregde versie continue... ehm... link???
www.passmark.com

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

wees voorzichtig met het verhogen van de vcore, heb deze week net mijn K6-2 500@550
(5x110) een opdonder verkocht en die draait nu nog niet eens stabiel op de specs van AMD 5x 100 en 2,2 vcore|:( |:( |:(
Ik wou met een global win en 2,6vcore naar de 600mhz
kortom die is naar de..........
hij graast wel maar loopt na een paar uur soms vast en soms ook niet, ik heb er geen vertrouwen meer in

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Ja, dan heb je ook een CPU: K6/2-500. Die dingen worden standaard al veel te warm. Dan probeer je er ook nog 600 uit te vissen? gek! |:(

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

tja risico van tweakers vak:)
het gekke was dat ik met de Coolermaster wel met 2,6 en 6x100 in winblows kwam maar bleef niet stabiel:(
dus vandaar de global win er maar op en weer proberen:)
maar ja ..... foutje bedankt:)
hij graast}:O nog en da's het belangrijkste:)
en dat gaat nu wel weer goed hij loopt nu al weer 7 uur te grazen

Verwijderd

Topicstarter
OK gaak weer ff proberen.
Haha, het wordt nog leuk ook. Leer van alles bij. *D

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

pas op he:)
zo als het hier ging moet het dus niet:)

succes!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Burn in test: Passed !!!!
Loopt niet zo warm als bij koetje 54-55 graden. K-ga nu pitten :Z , mzzl

• dizzytal
  • Niet online
Heb je gewoon de demo versie van BurnIn test gebruikt, dus de 15min max?

Das ook niet zo gek lang hoor :( Kijk eens of iemand misschien eens een serie nr-tje heeft laten slingeren (niet dat ik je aan wil zetten tot daden die niet helemaal volgens de wet zijn hoor >:) Maar dan kun je B.I. continu laten lopen, weet je gelijk of oc-ed videokaart een beetje stabiel loopt..

maar in ieder geval sucses weer verder..

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

pas op met grote koelingen op je asus p5a-b, want de AGP kaart zit heel eng dicht bij de cpu (niet eens een cm verschil :/).
probeer wat uit, maar weinig kans dat er iets breeds op je cpu past :(

Verwijderd

Topicstarter
:'( Jank, toch niet stabiel. Na een uurtje grazen ging mijn videokaart beetje vreemd doen. Leek net of tie het beeld niet meer goed opbouwde, lijnen der in. Temp bleef op 59 graden steken, dus dat viel niet tegen. Ik heb de pro versie van Iburn gedownload, inderdaad maar 15 minuten, toch voldoende?
Verder heb ik ook de performance test gedownload, leuk proggie :) En der kan inderdaad geen grote koeler op. Jammer maar helaas. Weer zowat back to basic 4*105, jammer he ;(

• dizzytal
  • Niet online
OK, persoonlijk vindt ik 59C dus al te veel.
Bij 50C begint et ding van mij te jengelen, dat ie te heet wordt (maar das even persoonlijk)

Welke videokaart gebruik je? Heb je die ook oc-ed? en zo ja wordt ie ook een beetje gekoeld?

Grotere koeler, ik heb geen ervaring met dat mobo van jou, maar past er zelfs geen Spire MA324-15 op? Die zijn die echt veel groter dan de socket, ik zou zeggen probeer eens...

Qua temp zou ik zeggen doe/laat je kast eens een tijdje open als je hem op 4*110 zet, dan blijft ie waarschijnlijk wel wat koeler en kan ie een beetje wennen....

sucses maar weer...

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart: Creative Savage4, memory speed 125MHZ Grafics op 115 Mhz. Nix bijzonders dacht ik, tikkie harder dan default. geen koeling. Zou het trouwens aan mijn AGP apaturesize (schrijf je dat zo?) kunnen liggen? die staat in bios op 256 MB. Ik weet niet of dat goed is, heb maar gelijk de hoogste stand gepakt (default=64MB) Ruimte voor andere koeling is er nauwelijks. Mobo is Asus P5 A-B

Verwijderd

Topicstarter
Deze mag dicht. Heb andere cpu: duronneke 650
Pagina: 1