[98/XP] Active Desktop Refresh

Pagina: 1
Acties:

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Ik werk bij systeembeheer op een school en nou kwam ik op het geniale idee om op de bureaubladen van alle werkstations een HTML-bestandje in te laden van een netwerkschijf met nieuwtjes, regels, tips e.d. Zeg maar een full screen Active Desktop.

Werkt op zich perfect, maar de Active desktop ververst niet uit zichzelf. Maak ik dus een aanpassing aan dat HTML bestandje dan wordt dat niet automatisch bijgewerkt op je bureaublad bij opnieuw opstarten.

De pad-verwijzing staat goed (f:\programma\achtergrond\index.htm)
Hij ververst wel als ik F5 doe, naar die netwerkmap toe browse of de pagina opnieuw instel.

Windows 98 kijkt dus niet automatisch of er een nieuw bestandje is, maar leest hem uit zijn eigen cache ofzo. Heb ook al geprobeerd redirection of refresh= in te bouwen (dattie via een reloader/refresh alsnog de goeie index inlaadt) ook geen effect.

Hoeft alleen maar te werken bij herstart, dus niet realtime, ook niet bij uit en inloggen.

Wie helpt ? Google en GoT bieden niet veel soeps.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows copieert de betreffende file inderdaad naar een of andere .htt file.
Wat je kunt doen, is een html-file maken met één frame. De frame verwijst dan naar je html-file met content.
Tijdens het opstarten zal windows de .htt file laden die vervolgens jouw html-file in een frame laad.
Probeer maar 's. Ik hoor het wel.

Verwijderd

als je nou deze header invult:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<script>
d=document; var bgcol = location.search.substring(1); col = bgcol? 
bgcol : '3A6EA5'; d.write('<style>body { scrollbar-face-color: '+col+'; 
scrollbar-shadow-color: '+col+ '; scrollbar-highlight-color: '+col+'; 
scrollbar-3dlight-color: '+col+'; scrollbar-darkshadow-color: '+col+
'; scrollbar-track-color: '+col+'; scrollbar-arrow-color: #ffffff } 
</style>'+'<meta http-equiv="refresh" content="1800; URL=tnet.html?'
+col+'">');</script>

en dan deze regel:

code:
1
<meta http-equiv="refresh" content="36000; URL="Vul pathname in?'+col+'">

met de goede pathname in je htmlfile zet werkt het dan wellicht wel? Dan pakt hij hem toch niet uit de cache maar kijkt naar die locatie? Zo werken die scripts op mijn AD in ieder geval en ze veranderen altijd bij opstarten....

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 15:57 . Reden: nu neit meer layout verneukend ]

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Zal het morgen uitproberen en uiteraard laten weten wat werkt.

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Frames tip van Hoppie werkt perfect en we gebruiken hem nu. De andere tips werken overigens ook.

Dank voor de input _/-\o_