Toon posts:

[photoshop]een "dia".png maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag beste mensen,

ik heb een probleempje, hopelijk kan ik het uitleggen

ik wil in flash een filmpstrip importeren (een plaatje van een filmpstrip) waarbij de witwaarden transparant worden. een beetje zoals het layer effect "multiply"bij photoshop werkt dus,

voorbeeld:

wit zou 100 % transparant worden, roze zou rood worden met een opacity van 50% en volledig rood zou rood worden met een opacity van 100%.

ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, lastig uit te leggen, het moet zeg maar werken als een dia ( die hou je tegen de ruit en alles wat met projecteren wit is is dan doorzichtig)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Lijkt me niet mogelijk gezien Flash niet bitmap based is :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
? nee flash is niet bitmap based, maar je kan wel transparent pngs importeren, dan moet het toch mogelijk zijn lijkt me?

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
mischien werkt het volgende.

maak van je afbeelding een grijstinten copy. invert deze en zet die in het alpha channel van het origineel. Sla de image vervolgens op als png en importeer deze in flash

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik geprobeerd kawa, maar dan neem je nog een deel wit mee, denk aan bijv de kleur roze, dan neemt ie 50% rood weg maar ook 50% wit, terwijl wit er helemaal uit moet :S

dillemma

Verwijderd

Topicstarter
het is me gelukt, nou, ongeveer dan, via lab colours, daar heb je een channel lightness en een channel A en B

kopieer het opgetelde van channel a en b

paste dit in een nieuw document

selecteer de channel lightness (ctrl leftclick)

knip deze selectie uit het hiervoor gepaste plaatje in het nieuwe document

selecteer opnieuw de channel lightness

vul de selectie met zwart (boven de al eerder gemaakte layer in het nieuwe document)

schroef de saturation op van de onderliggende layer

viola.... net echt, klein kleurverschil maar het kan er mee door.

Afbeeldingslocatie: http://niihau.student.utwente.nl/~bop/Others/transparent.jpg

zo ziet ie er nu uit

Afbeeldingslocatie: http://niihau.student.utwente.nl/~bop/Others/nontransparent.jpg

op wit

toch bedankt mensen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 14:51 ]

Verwijderd

flash is niet bitmap based, maar je kan wel transparent pngs importeren, dan moet het toch niet zo heel moeilijk meer zijjn

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 17:42:
flash is niet bitmap based, maar je kan wel transparent pngs importeren, dan moet het toch niet zo heel moeilijk meer zijjn
het probleem was ook al opgelost, het was geen probleem in flash maar in photoshop. wakker worden ;)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 14:26:
? nee flash is niet bitmap based, maar je kan wel transparent pngs importeren, dan moet het toch mogelijk zijn lijkt me?
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 17:42:
8)7

Dude, je kopieert gewoon bijna letterlijk zijn bericht, zeg dan wat origineels ofzo!Als je nou eerst het topic doorgelezen had...
sommige mensen doen echt álles om posts te sparen...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

yeh!

mijn 2185 ste post :P

NEway kun je niet met de brightness en de alpha waarden van flash wat gaan spelen, daar kun je best aardige dodge en burn effecten mee maken (in combinatie met een mask)

[ Voor 97% gewijzigd door XangadiX op 17-03-2003 18:52 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
xangadix> hmm ja? nooit geprobeert, zal er eens mee gaan klooien, maar opzich heb ik nu wel het effect wat ik wilde bereiken....

dank
Pagina: 1