Toon posts:

MS K7T Turbo2, geen bios-oc mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jow,

ik kon in de handleiding alleen een jumper vinden om de FSB op 100 of 133Mhz te zetten.

Het gaat hier om een AMD 1Ghz TB @ 7,5x133= +-1Ghz

Ik wil hem dus wat omhoog gooien, maar ik heb geen idee of de processor unlocked is, daar kom je makkelijk achter: gewoon proberen, maar hoe?

Ik heb in het bios gekeken, daarin heb je een optie:

Frequency/Voltage Control, waarin volgens de handleiding drie opties inzitten die ik mis:

1. Vcore veranderen
2. FSB veranderen
3. multiplier veranderen

Nou heb ik alleen de volgende 2 opties hier staan:

1. Auto Detect DIMM/PCI Clk
2. Spread Spectrum Modulated

Ik mis vergeleken met de handleiding in de praktijk dus gewoon drie opties ;(

Ik heb hier (bij me vriendin) bios versie 2.8, terwijl ze al bij 3.6 zijn. Ik heb op de site teruggekeken, maar ik kan voor changes maar terugkijken naar 3.0, waar ze over "first BIOS release" praten :?

Hoe krijg ik die bios opties terug :? Ik heb namelijk nu nog ff niet zo'n zin in BIOS flashen, want heb echt geen zin om die pc van me vriendin te verneuken, dus wil weinig risico lopen ;)

Verwijderd

Ik denk dat je er verstandig aan doet om de faq eerst te lezen ,daar staat genoeg in om je verder te helpen
Frequently Asked Questions DOC
Hoe krijg ik die bios opties terug Ik heb namelijk nu nog ff niet zo'n zin in BIOS flashen, want heb echt geen zin om die pc van me vriendin te verneuken, dus wil weinig risico lopen
:?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 14:21 ]

Verwijderd

hoort er gewoon bij te staan man . clock by slight ajust is de FSB . beter kijken

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zijn die bios opties weg?

En is het op te lossen zonder bios flashen?

zijn die vragen nie goed?

Verwijderd

er hoort eigelijk te staan . clock by slight ajust en iets met de mp
en dat : Spread Spectrum Modulated kon je volgens mij beter uitzetten als je gaar overclocken.

mischien dan toch maar gewoon bios up-daten he!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 14:31:
Voordat je gaat OC'en moet je eerst altijd zorgen dat je de laatste bios versie heb draaien! :)
Waarom wil je die bios nu eigenlijk niet flashen :?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 14:31:

Je zegt wel dat ze weg zijn, verdwenen dus, maar hebben ze er ooit gestaan dan :?

Of lees ik niet goed? >:)

Overigens, de K7T serie is nou niet bepaald een overklokkersbord, bij mijn K7T pro kon ik helemaal NIETS aanpassen :'(

Bordje is dood >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Glashelder op 17-03-2003 15:38 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
is dat een KT133 of een KT133A??
want de KT133A kan wel wat overklokken hoor
KT133 ook wel maar nooit meer dan 110 (fsb)

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 14:40:
er hoort eigelijk te staan . clock by slight ajust en iets met de mp
en dat : Spread Spectrum Modulated kon je volgens mij beter uitzetten als je gaar overclocken.

mischien dan toch maar gewoon bios up-daten he!
Ja sjonge, ik snap ook wel dat ze er bij "horen te staan", maar zoals ik al zeg: ze staan er niet. Alleen die opties die ik genoemd heb! Ik kijk vandaag voor het eerst naar overklokmogelijkheden, dus ik heb geen idee of ze er ooit wel gestaan hebben.

Ik heb net bios update gedaan naar de nieuwste, maar de opties staan er nog steeds niet.

Kan het niet zijn dat de K7T (niet A) geen overklokmogelijkheden via het bios heeft en mijn vriendin die dus heeft :?

Volgens Sandra van Sisoft heb ik een SiSoftware Sandra
System
Manufacturer : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
Model : MS-6330
ID : 00000000-00000000-00000000-00000000

Mainboard
Manufacturer : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
MP Support : No
Model : MS-6330
System BIOS : 10/07/2002-8363-686B-6A6LMM4AC-00
Chipset : VIA KT133/A
2528 : System monitor device implementation is known to vary.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 17:09 ]

Verwijderd

Misschien dat ze verschijnen als je de instellingen op "manual" of "expert" zet ipv op "auto" of "default" :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 17:09:
Misschien dat ze verschijnen als je de instellingen op "manual" of "expert" zet ipv op "auto" of "default" :?
Waar :?

ik loop nu al die handleiding voor de 6330 door te spitten, maar kan niet echt wat vinden ;(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 17:13 ]

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hmm ik heb data moederboard ook geloof ik. Volgens mij kijk jij over de optie heen waar je moet selecteren of hij de de fsb etc h/w (automatisch volgens de HW) of door de user geselecteerd moet worden. Zet die op user dan heb je ineens veel meer opties die je kan editen voor je moederboard.

Dat zeg ik....

Verwijderd

Topicstarter
Biobakker schreef op 17 March 2003 @ 18:02:
hmm ik heb data moederboard ook geloof ik. Volgens mij kijk jij over de optie heen waar je moet selecteren of hij de de fsb etc h/w (automatisch volgens de HW) of door de user geselecteerd moet worden. Zet die op user dan heb je ineens veel meer opties die je kan editen voor je moederboard.
Die optie zit dan niet bij Frequency/Voltage Control, daar zitten echt alleen die twee opties :o

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:56

Scatman_II

R9500 Pro >:)

[nutteloze reply]

K'heb hier hetzelfde bord, de MSI K7T-Turbo 2. K'heb een jaar terug ofzo 1x de bios geupdate.
Maar het was daarvoor al wel degelijk in te stellen hoor... Dus als je perse wil gaan overclocken d'rmee zul je bv moeten proberen idd het bios te updaten...

Zou ik zowieso doen, want er is iets mis als je die opties niet hebt staan :?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Scatman_II schreef op 17 March 2003 @ 18:19:
[nutteloze reply]

K'heb hier hetzelfde bord, de MSI K7T-Turbo 2. K'heb een jaar terug ofzo 1x de bios geupdate.
Maar het was daarvoor al wel degelijk in te stellen hoor... Dus als je perse wil gaan overclocken d'rmee zul je bv moeten proberen idd het bios te updaten...

Zou ik zowieso doen, want er is iets mis als je die opties niet hebt staan :?
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 17:06:
[...]

Ik heb net bios update gedaan naar de nieuwste, maar de opties staan er nog steeds niet.
Ik heb net nog eens gekeken. Het is echt heel raar. Die opties zijn gewoon weg, er is niets te vinden hoe ik ze daar aankrijg en in alle andere menu's in het BIOS kan ik ook niets vinden om ze weer tevoorschijn te krijgen ;(

• Scatman_II

Scatman_II

[voelt zich heel stom dat je je bios dus al geupdate had en ikdaar overheen had gelezen :| ]

Ik zal het boekje eens even doorlezen... Maar ik meen me niet te herinneren dat er een speciale jumper oid voor was :?

[edit]

Probeer anders eens Fuzzy Logic ofzow? Alhoewel dat niet onder XP draaide geloof ik....

[edit 2]
Ik weet het, overclocken in windows is lame :P

[ Voor 37% gewijzigd door Scatman_II op 17-03-2003 18:31 ]

Verwijderd

dat is de 6330v3.0 zeker die heb ik ook en ja dat kan je vergeten want ik heb er ook aleens voor gezocht en ik heb biosvers 3.4 eropstaan en er is geen ruk veranderd...dus ik zie het somber voor je in net als voor mezelf! ik heb wel een X overclocked gelopen op 1440mhz met mijn tbird 1200 mar dat was dan software matig....ik weet alleen het progje niet meer.

• DAMAGE
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

niet overclocken met dit bord? dan heb je het mis want ik heb ook zon bord en ik kan er prima op clocken, ik heb ook een voltmod uit gevoerd waardoor de processor nog hoger kan. Ik denk gewoon dat de topic starter dus niet weet dat je de cpu moet unlocken :)

Verder kan dit bord prima overclocken, dat staat zelfs in de handleiding van het bord

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Scatman_II

Scatman_II

DAMAGE schreef op 17 maart 2003 @ 20:09:
niet overclocken met dit bord? dan heb je het mis want ik heb ook zon bord en ik kan er prima op clocken, ik heb ook een voltmod uit gevoerd waardoor de processor nog hoger kan. Ik denk gewoon dat de topic starter dus niet weet dat je de cpu moet unlocken :)

Verder kan dit bord prima overclocken, dat staat zelfs in de handleiding van het bord
Het blijkt dus dat hij misschien een andere versie heeft waarmee het niet kan, bovendien kan hij z'n fsb niet aanpassen :)

Verwijderd

Topicstarter
DAMAGE schreef op 17 maart 2003 @ 20:09:

Het blijkt dat jij denkt dat ik 1 of andere debiel ben en dat jij mijn tekst niet hebt gelezen.

Volgens de handleiding kun je namelijk ook gewoon de FSB veranderen in het bios en dat heeft niets met unlocked te maken!

Ik ben inderdaad ook bang dat het een oudere versie is ofzo. Ik ga nog geheugen in deze pc erbij zetten, dus dan zal ik even op het moederbord zelf kijken of ik specifieker kan vinden welke versie het nou precies is.

Het is voor mij nu ook onduidelijk of er een AMD XP 2600+ van 133Mhz FSB op kan, wat met de nieuwste bios wel mogelijk is.

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03

[NUT]

Heppiedepeppie

DAMAGE schreef op 17 March 2003 @ 20:09:

LE-ZEN |:(

jemig wat een inzicht :X

[ Voor 5% gewijzigd door [NUT] op 18-03-2003 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jow, heb net 256MB RAM erbij gezet, dus heb de kast (nog) open.

Ik zie hier een sticker op een chip op het mobo staan met MS-6330 LITE. Voor de rest kan ik niet echt veel info vinden over het mobo :?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Die lite versie heet juist de lite versie omdat ie geen overclockmogelijkheden heeft.
Misschien kun je met cpufsb iets doen, anders kun je altijd nog de bruggen op je cpu aanpassen om een hogere multiplier en voltage te krijgen.

Kijk ook hier: http://www.msi.com.tw/pro...?method=detail&faq_id=195
Geldt wel voor een oudere versie van jouw bord met kt133 chipset, maar het komt op hetzelfde neer.

[ Voor 30% gewijzigd door bobo1on1 op 19-03-2003 17:13 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 19 maart 2003 @ 16:57:
Die lite versie heet juist de lite versie omdat ie geen overclockmogelijkheden heeft.
Misschien kun je met cpufsb iets doen, anders kun je altijd nog de bruggen op je cpu aanpassen om een hogere multiplier en voltage te krijgen.

Kijk ook hier: http://www.msi.com.tw/pro...?method=detail&faq_id=195
Geldt wel voor een oudere versie van jouw bord met kt133 chipset, maar het komt op hetzelfde neer.
D8 ik al, bedankt!

• DAMAGE
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

[NUT] schreef op 18 maart 2003 @ 10:19:
[...]

LE-ZEN |:(

jemig wat een inzicht :X
en zon bericht is al helemaal niet nodig...

Bios update zou het moeten doen anders zou ik niet weten wat er verder aan de hand is... Bios updaten is makkelijk te doen met MSI Live...

EDIT : ik lees net dat je waarschijnlijk dus een lite versie hebt, to bad :(

[ Voor 11% gewijzigd door DAMAGE op 19-03-2003 23:56 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
DAMAGE schreef op 19 March 2003 @ 23:55:
[...]

en zon bericht is al helemaal niet nodig...

Bios update zou het moeten doen anders zou ik niet weten wat er verder aan de hand is... Bios updaten is makkelijk te doen met MSI Live...

EDIT : ik lees net dat je waarschijnlijk dus een lite versie hebt, to bad :(
Kijk die EDIT geeft gewoon weer aan dat jij nogal erg makkelijk bent in reacties geven zonder ook maar iets te lezen wat erboven staat ;)

• Scatman_II

Scatman_II

Maar je kunt em toch gewoon in windows overclocken dan?... T'is misschien niet helemaal echt... :)

Misschien dat ze die oc utility hebben weggelaten van de lite-installatie cdrom, maar dan kun je et vast nog downloaden op http://www.msi.com.tw/ ...

[Fuzzylogic dus he, moet je wel win9x draaien.. ]

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt wel softwarematig de FSB en multiplier veranderen :?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Softwarematig kun je alleen de fsb veranderen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

http://tw.msi.com.tw/autobios/seriesexe/liveupdate2.exe
Hiermee kan je gemakkelijk je bios updaten. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit opties zien erbij komen na een update...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 19:58:
dat is de 6330v3.0 zeker die heb ik ook en ja dat kan je vergeten want ik heb er ook aleens voor gezocht en ik heb biosvers 3.4 eropstaan en er is geen ruk veranderd...dus ik zie het somber voor je in net als voor mezelf! ik heb wel een X overclocked gelopen op 1440mhz met mijn tbird 1200 mar dat was dan software matig....ik weet alleen het progje niet meer.
'k dan kweet ut ook weer...

progje wat ik gebruikte was cpufsb en dat met die unlockte proc....die van mij is standaard al unlocked.... O-) (jaja alle L1 bruggen origineel verbonden :D ) en dat maakte dus ook geen 1e zak uit....nogsteeds geen extra opties in mijn bios...

alleen een vraagje...... Full logo boot...?? is dat om er een plaatje bij te zetten net als bijv Compaq & IBM? en dat op fullscreen?? wie weet wat deze functie inhoudt en hoe ik er een plaatje bij kan knallen........... o.i.d.
Pagina: 1