Jow,
ik kon in de handleiding alleen een jumper vinden om de FSB op 100 of 133Mhz te zetten.
Het gaat hier om een AMD 1Ghz TB @ 7,5x133= +-1Ghz
Ik wil hem dus wat omhoog gooien, maar ik heb geen idee of de processor unlocked is, daar kom je makkelijk achter: gewoon proberen, maar hoe?
Ik heb in het bios gekeken, daarin heb je een optie:
Frequency/Voltage Control, waarin volgens de handleiding drie opties inzitten die ik mis:
1. Vcore veranderen
2. FSB veranderen
3. multiplier veranderen
Nou heb ik alleen de volgende 2 opties hier staan:
1. Auto Detect DIMM/PCI Clk
2. Spread Spectrum Modulated
Ik mis vergeleken met de handleiding in de praktijk dus gewoon drie opties
Ik heb hier (bij me vriendin) bios versie 2.8, terwijl ze al bij 3.6 zijn. Ik heb op de site teruggekeken, maar ik kan voor changes maar terugkijken naar 3.0, waar ze over "first BIOS release" praten
Hoe krijg ik die bios opties terug
Ik heb namelijk nu nog ff niet zo'n zin in BIOS flashen, want heb echt geen zin om die pc van me vriendin te verneuken, dus wil weinig risico lopen
ik kon in de handleiding alleen een jumper vinden om de FSB op 100 of 133Mhz te zetten.
Het gaat hier om een AMD 1Ghz TB @ 7,5x133= +-1Ghz
Ik wil hem dus wat omhoog gooien, maar ik heb geen idee of de processor unlocked is, daar kom je makkelijk achter: gewoon proberen, maar hoe?
Ik heb in het bios gekeken, daarin heb je een optie:
Frequency/Voltage Control, waarin volgens de handleiding drie opties inzitten die ik mis:
1. Vcore veranderen
2. FSB veranderen
3. multiplier veranderen
Nou heb ik alleen de volgende 2 opties hier staan:
1. Auto Detect DIMM/PCI Clk
2. Spread Spectrum Modulated
Ik mis vergeleken met de handleiding in de praktijk dus gewoon drie opties
Ik heb hier (bij me vriendin) bios versie 2.8, terwijl ze al bij 3.6 zijn. Ik heb op de site teruggekeken, maar ik kan voor changes maar terugkijken naar 3.0, waar ze over "first BIOS release" praten
Hoe krijg ik die bios opties terug