Toon posts:

Alternatief voor Matrox G400?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte van Matrox altijd de G400 in kabelkrant systemen. De kwaliteit daarvan was altijd zeer goed. Het gaat mij echt om tekst.
Nu is de G400 er niet meer, omdat er zo lovend gesproken wordt over de G450 ben ik automatisch over gegaan op deze kaart. Maar dit bevalt mij tot nu toe zo slecht dat ik driftig op zoek ben naar een alternatief.
Nu heb ik gelezen dat op de nieuwe Parhelia de zelfde TV chip zit als op de oude G400. Klopt dat?
En is dit misschien een alternatief voor mij, of moet ik echt naar een andere fabrikant gaan. Het gaat mij er dus om dat ik tekst duidelijk/strak in beeld krijg.

Dank

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Radeon 9x00 series hebben ook een goede beeldkwaliteit.
Ik neem aan dat je niet gaat voor games/3D.
Dan heb je namelijk niet zoveel aan een Radeon 9700Pro ;)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:01
ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom de 450 niet bevalt, die gebruik ik zelf met veel plezier.
Maar ik heb dan ook nooit een G400 kunnen betalen...

De Parhelia zou het wel moeten doen volgens mij, gewoon ff de specs checken op de matrox site.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Verwijderd

Matrox G550? Of ben ik nou gek? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het gaat mij idd niet om de games. Strakke tekst is het belangrijkste. Ook wil ik wel graag de size zelf in kunnen stellen zodat ik de TV echt beeldvullend krijg.

Verwijderd

Topicstarter
De mensen die de G450 gebruiken, gebruiken hem volgens mij alleen om films te kunnen kijken op TV. Dan voldoet hij idd prima. Maar ik wil echt (zoals ik al zij) tekst op de TV en het liefst een beetje klein.
Wat betreft de G550 heeft iemand daar wat meer details van, dus niet zeggen dat hij goed is, omdat je er je films mee kunt kijken. Ik wil meer dan films kijken.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik dacht dat het allemaal één pot nat was, G400, 450 en 550. Spul is in de basis allemaal een G400. Misschien had je een maandagochten G450 of heb je met meerdere gespeeld?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de G450 nu in verschillende systemen draaien, maar hij valt gewoon erg tegen als je de G400 gewend bent. Ik ben een zakelijke gebruiker en dan dan wil je wel een stukje kwaliteit kunnen blijven leveren, op dit moment gaan we er gewoon op achteruit.
En wat betreft de basis van de kaart, de 450 en de 550 hebben en andere TV chip dan de 400 en de Parhelia.
Pagina: 1