Toon posts:

Popup Always on Top

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik wil een venster openen vanuit een button op de normale pagina. Dit lukt wel maar het venster moet zeg maar always on top blijven.

Dit heb ik gedaan met window.showModelDialog. Dit werkt op zich goed alleen in het venster wat geopend gaat worden wil ik dan ook nog de mogelijkheid hebben om een formulier te laten submitten.

Wanneer ik dit nu doe opent hij altijd gewoon een nieuw venster waarin hij de actie gaat uitvoeren.

Is het mogelijk omdat in hetzelfde venster te laten gebeuren.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je een formulier post, gebeurt dat altijd in hetzelfde venster, tenzij anders aangegeven. Staat er een target in je formulier? Heb je een linkje?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

in je body:
HTML:
1
<body onblur="window.focus()">

meen ik ;)
(dit is de always on top)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 13:47 ]

• SeeniX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-10-2009
lijkt me ook dat je dan met namen van de windows moet gaan werken zodat je ze apart kan aanspreken... (zoals in a href='' location='windowsnaampje')

d-Media || web development & more;

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een voorbeeld van mijn probleem staan op:

http://www.timbo.nl/test.php

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 13:47:
in je body:
HTML:
1
<body onblur="window.focus()">

meen ik ;)
(dit is de always on top)
dit is aardig ontop jah, maar dan kan je niets meer type ofzo, kijk maar op mijn page bij test2.php

Verwijderd

Heb je hier wat aan? Moet geplaatst worden in het javascript gedeelte...

if (alwaysOnTop && alwaysOnTop != "") {
ontopIntervalHandle = popupWindow[wp].setInterval("window.focus();", 50);
popupWindow[wp].document.body.onload = function() {window.setInterval("window.focus();", 50);}; }

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Waarom heb je die eerste niet gewoon met window.open() gedaan? :) Dan weet je namelijk gewoon zeker dat het werkt. Met dit soort rare objecten is dat (blijkbaar) nog maar de vraag. Verder begrijp ik uit de MSDN-lib dat het alleen pagina's weer kan geven, maar dat kan aan mij liggen.
window.open:
http://msdn.microsoft.com...erence/methods/open_0.asp
---
open Method - Internet Development Index

--------------------------------------------------------------------------------

Opens a new window and loads the document specified by a given URL.
http://msdn.microsoft.com...thods/showmodaldialog.asp
showModalDialog Method Internet Development Index

--------------------------------------------------------------------------------

Creates a modal dialog box that displays the specified HTML document.

[ Voor 57% gewijzigd door Thijsmans op 17-03-2003 14:17 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
window.showModelDialog is geen JavaScript maar JScript. Waarom geen JavaScript gebruiken?
JavaScript:
1
var query=prompt("Tik een zoekopdracht:");

Dat is iig on-top van het venster waarin dit script staat. Meer modal dan dit kan het volgens mij niet JavaScript (die andere trucjes werken absoluut niet bij browsers die met tabbladen werken).
Via DOM kan je dan evt. nog een formulier aanmaken en submitten.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Prammenhanger schreef op 17 March 2003 @ 14:12:
http://msdn.microsoft.com...thods/showmodaldialog.asp
showModalDialog Method Internet Development Index

Creates a modal dialog box that displays the specified HTML document.

Een kleine aanvulling, een modaless window lijkt me iets meer op z'n plek.

Daarnaast voor het probleem van het posten, dat kan je oplossen door in je modal window een iframe te laden van 100% bij 100%, en daar je pagina in te laden.
Of je zet in je pagina een iframe van 0 bij 0 en submit daarnaar toe (in het target attribuut van form geef je de naam van het iframe op).

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 14:06:
[...]

dit is aardig ontop jah, maar dan kan je niets meer type ofzo, kijk maar op mijn page bij test2.php
code:
1
onBlur="setTimeout('self.focus()',2500)"

Deze in de body tag en dan focust ie zichzelf een keer per 2,5 seconden, kun je wel typen en van page wisselen

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:53
code:
1
onBlur="setTimeout('self.focus()',2500)"

Deze in de body tag en dan focust ie zichzelf een keer per 2,5 seconden, kun je wel typen en van page wisselen
Dit vind ik geen oplossing, dit is geen "echte" always on top.
Ikzlef heb ooit de modeldialog met iframe oplossing gebruikt en dat werkte perfect. (Kan het helaas niet laten zien want het is een gesloten omgeving)

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Misschien heb je wat aan DEZE info.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Je kunt in een modalDialog alles doen wat je in een normaal venster ook doet, als je er een framesetje of iframe inplaatst. Werkt perfect, zo heb ik ook de meest uitgebreide modalDialogs gemaakt met tabbladen, formulieren en noem maar op ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jongens iedereen bedankt voor zijn of haar oplossingen.
Ik heb het met een iframe gedaan en het werkt idd zoals eerder vermeld Perfect!!!!
Pagina: 1