[SCO] openserver 5 openssl compile fouten

Pagina: 1
Acties:

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Ik krijg de foutmelding toen ik de nieuwste versie van openssl probeerde te compilen, "gcc: Installation Problem cannot exec 'as': no such file or directory"

Wat is as?

Eerdere problemen had ik al opgelost door stdio.h en string.h te kopieren in de crypto directory en in stdio.h deze regel toegevoegd:

#include "stdarg.h"

Wat kan mijn probleem zijn?

./Configure is uitgevoerd met de volgende suffix en prefixen:

./Confiure no-asm no-threads sco5-gcc

Another white boy in this movie? Damn!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
blade181 schreef op 17 March 2003 @ 13:41:
Ik krijg de foutmelding toen ik de nieuwste versie van openssl probeerde te compilen, "gcc: Installation Problem cannot exec 'as': no such file or directory"

Wat is as?

Wat kan mijn probleem zijn?
$ whatis as
GNU as (1) - the portable GNU assembler.
$
Heb je as wel geinstalleerd? : )

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Goed :). Ja daar kwam ik ook achter, heb daarna maar ff een development system geinstalleerd en jawel, ik miste de common assembler :P . Maar goed volgende probleem ik krijg dus nu een andere fout:

enc_read.c:152 errno undeclared

Wat moet dat zijn dan?

update: Zit in de functie DES_enc_read, nou heeft dat iets te maken met een algoritme maar bevat sco5 die dan niet?

Verder ben ik nu te weten gekomen dat die die uit errno.h haalt die heb ik dan ook in de submap crypto/des gezet maar nog steeds dezelfde fouten.

enc_read.c:152 verwijst in een if-lus naar EINTR, maar die staat gewoon gedefinieerd in errno.h. Die in enc_read.c als include staat. Dus ik snap het niet meer echt :?

[ Voor 51% gewijzigd door blade181 op 17-03-2003 14:36 ]

Another white boy in this movie? Damn!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

blade181 schreef op 17 March 2003 @ 14:15:
Goed :). Ja daar kwam ik ook achter, heb daarna maar ff een development system geinstalleerd en jawel, ik miste de common assembler :P . Maar goed volgende probleem ik krijg dus nu een andere fout:

enc_read.c:152 errno undeclared
Gooi in de includes

#include <error.h>

Als dat niet werkt, zet dan bovenin de code :

extern int errno;