[firewall] L2TP ondersteuning + p166

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden

kheb de search al gebruikt maar vindt daar eigenlijk niks dat echt in de richting komt. Probleem is als volgt:
Mijn buuv heeft sinds kort Wanadoo basic, met zo'n EURODOCSIS surfboard, en dus maakt ze verbinding met een L2TP VPN verbinding. Nou haden we Zonealarm (gratis versie) draaien, maar die gooide dus roet in het eten en ze kon niet connecten. Dus hebben we een andere firewall nodig. De installateur adviseerde Norton, maar die heb ik zelf draaien en die vertraagt het opstarten van mijn eigen P2-350 aanzienlijk. Dus lijkt het me niet handig die op haar P166 met 32mb te installeren...dat zal het ding niet leuk vinden. Ik ben dus op zoek naar een firewall (evt met ingebouwde antivirus, maar dat kan ook een apart prog worden) die VPN via L2TP ondersteunt, en ook nog redelijk draait op een p166 met 32mb. Verder draait er al w98se op die machine, redelijk kaal geinstalleerd, maar toch al een opstarttijd van ruim een minuut.
Iemand tips voor een firewall die kan wat ik vraag (dus lichtgewicht, voldoende bescherming, en ondersteuning van L2TP)?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
KICK!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
Dan nog maar een KICK!!!