[LDAP/DOMINO]Slashes in OU?

Pagina: 1
Acties:

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Topicstarter
Ik werk hier met een Domino server (die alleen via het web aangesproken wordt) die via Directory Assistance de LDAP users authenticeert. Dat werkt perfect, alleen voor een paar mensen niet... na lang zoeken lijkt het er op dat de binds niet werken voor mensen die een slash in hun OU hebben, bijvoorbeeld "ou=zon in frankrijk/spanje". Het vreemde is alleen, dat alle andere LDAP applicaties (bijv. Apache/PHP) hier geen enkel probleem mee hebben, alleen Domino.
Mag een slash niet in een OU of is dit een specifiek Domino probleem? Iemand een idee voor een work around? (Slashes uit die OU's halen is geen optie, dan moet het hele directory met 30.000 users aangepast worden en een heleboel andere servers opnieuw ingericht worden).

[ Voor 5% gewijzigd door PowerFlower op 17-03-2003 13:24 ]

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Er zal toch wel iemand op GoT zijn die wat afweet van de syntax van een OU, op z'n minst?

Verder onderzoek lijkt me te vertellen dat een deel van het probleem misschien ook kan zitten in de Novell server die de LDAP aanbiedt (die accepteert geen partial DN)... ergens gaat er iig iets fout in die context. Maar wat...

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Ben inmiddels iets verder met dit probleem.
Wat blijkt: Domino probeert te authenticeren met een reduced distinguished name (RDN), namelijk alleen de cn. Dat weigert de Novell directory, dus doet Domino eerst een lookup voor de full DN van de user. Die komt dan terug, wordt gelezen door Domino en daarna authenticeert Domino de user met de full DN en het opgegeven pass. Alleen... voor Domino zijn slashes, punt-comma's en comma's separators in usernames dus hij vertaalt "ou=zon in frankrijk/spanje" eerst nog even naar "ou=zon in frankrijk,spanje" en da's niet hetzelfde |:(

Anyway ben druk de RFC's aan het doorspitten geweest en ik vrees dat een slash in een ou volgens de RFC's wel degelijk mag (tenzij je UTF-8 gebruikt want dan moeten ze geescaped worden). Kan iemand dat bevestigen of (liever) tegenspreken?
Overigens: in de handleiding van Novell eDirectory zag ik wel staan dat slashes "when naming objects" geen goed idee zijn :P