Wat is precies het verschil tussen synchroon en asynchroon SRAM?
Edit:
Ik bedoel losse chips, dus geen geheugenmodules
Edit:
Ik bedoel losse chips, dus geen geheugenmodules
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 13:52 ]
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 13:52 ]
[ Voor 3% gewijzigd door supermadcow op 17-03-2003 13:43 ]
pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6
Verwijderd
Sorry hoorZotty schreef op 17 maart 2003 @ 13:51:
[...]
Yeah right... heb je enig idee waar ik het over heb?! Ga zelf ook ff naar een ander forum met je nutteloze post....
Was iid een beetje botte reactie van meVerwijderd schreef op 17 March 2003 @ 13:53:
Sorry hoor
In ieder geval, zoals supermadcow al zei: synchroon loopt gelijk en asynchroon niet
Verwijderd
Verwijderd
SRAM = Static RAM, dat heeft dus verder geen verband met synchroon/asynchroon. Bij statisch RAM gaat de inhoudt niet verloren na verloop van tijd (zolang de chippies genoeg stuurspanning hebben). SRAM bestaat vaak uit bistabiele schakelingetjes, terwijl DRAM uit condensatortjes bestaat die regelmatig gerefreshed moeten worden (aangezien deze condesatortjes langzaam leeg lekken).Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 13:53:
[...]
Ja dat weet ikMaar het is juist de combinatie met SRAM chippies wat onbekend is.
Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.
De FAQ gaat over geheugen modules en ik heb het over losse geheugen chips. Zaken zoals FSB hebben er in dit geval niks mee te maken. Vandaar dat ik het ook in dit forum geplaatst heb, en niet in PMG. Dit valt meer onder electronica. Ik neem hierbij overigens aan dat losse chips of modules wel verschillen. Mocht dit niet zo zijn, moet je het zeggen hoor.pcmadman schreef op 17 March 2003 @ 15:09:
Dit is een FAQ vraag,(het memory FAQ van got daarvan heb ik het verschil geleerd)
Technische PMG FAQ: Geheugen < dit gaat allemaal over de werking van geheugen, hier komt ook het verschil in a en niet a geheugen in aan bod.
Ik ben op zoek naar 8 Mbit SRAM chips (512K x 16) en kwam zo'n beetje bij elke fabrikant beide varianten tegen, maar nergens een uitleg over de verschillen. Vandaar m'n post hier. Het is dus puur nieuwsgierigheid, verder geen noodzakelijke info.stamp666 schreef op 17 March 2003 @ 15:37:
Waarom wil je het eigenlijk weten ??
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 16:52 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq