Creative opent explorer venster ipv ctsysvol.exe

Pagina: 1
Acties:

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 13:43
Elke keer ik mijn PC opstart wordt een explorer venster geopend van de directory C:\Program Files\Creative. Na een beetje onderzoek heb ik gevonden dat in mijn register onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run CTSysVol wordt opgeroepen(C:\Program Files\Creative SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe). Dit programma wordt echter niet opgestart, dus ik vermoedde dat er een verband is tussen beide problemen...
Dus heb ik deze key een keer verwijderd en opnieuw opgestart. En inderdaad, het explorer venster verschijnt niet meer! Toen heb ik de key handmatig terug geplaatst en goed opgelet dat alle directorynamen zeker juist zouden zijn. Na een nieuwe reboot heb ik opnieuw het oude probleem, het explorer venster wordt weer geopend...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Die CTSysVol is wel een leuk toolke van Creative dat ik toch wel wil gebruiken, dus ik wil die key aan het werken krijgen in het register...

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Je kunt dit ook oplossen door gewoon een shortcut te plaatsen in je startup folder van je Start menu.

Maar volgens mij heeft dit ermee te maken dat windows ergens een string nodig heeft om over spaties heen te kunnen lezen. Mogelijkerwijs kun je die registry key terugplaatsen en er een string van maken met ( " ), deze tekens zet je vooraan en achteraan in de key.

-- == Alta Alatis Patent == --

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 13:43
CoRrRan schreef op 17 maart 2003 @ 13:11:
Je kunt dit ook oplossen door gewoon een shortcut te plaatsen in je startup folder van je Start menu.

Maar volgens mij heeft dit ermee te maken dat windows ergens een string nodig heeft om over spaties heen te kunnen lezen. Mogelijkerwijs kun je die registry key terugplaatsen en er een string van maken met ( " ), deze tekens zet je vooraan en achteraan in de key.
U bent een genie! De quotes hebben het probleem opgelost _/-\o_

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Het programma gaat er inderdaad niet van uit dat zowel de map "Creative SBAudigy2" en "Creative" allebij bestaan.. Te triest dat dit soort grote companies daar niet zelf aan denken..

Bij Norton heb ik hetzelfde probleem gehad omdat ie een bestandje wilde aanroepen in de map "common files" terwijl er ook een map "common" bestond en die opende dus iedere keer.. "Aanhalingstekens" erbij en het werkte in 1 x prima..zucht..

Wees consequent, maar niet altijd