[WINS] Hoe ander ip doorgeven aan WINS server.

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Ik hang met m'n workstation (horus-ws) via m'n linux server (horus) aan het netwerk. Nu is het probleem dat als ik vanaf m'n workstation gebruik maak van de WINS server op het netwerk, dat de netbiosnaam van m'n workstation verwijst naar m'n interne IP hetgeen dus van buitenaf niet werkt. Ik gebruik geen netbios forwarding en dat is ook niet nodig. Wat ik dus graag zou willen is dat de netbiosname van m'n workstation verwijst naar het externe IP van m'n server.
Nu is het dus zo:

querying horus-ws on x.x.x.x
10.0.0.2 horus-ws<00>

querying horus on x.x.x.x
extern.ip horus<00>

En ik wil dus dat ook horus-ws naar dat extern ip verwijst.
Heeft iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen? Heb al een boel geprobeerd met de instellingen die windows zelf biedt maar zonder succes, misschien een andere wins client ?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bedoel je nou serieus dat alle 500000000 machines op 't internet de naam "horus" moeten resolven naar jouw IP? Misschien moet je eerst eens uitleggen wat je precies wilt bereiken met deze WINS truc...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Horus
Brahiewahiewa, nee en dat zeg ik ook niet het gaat hier over een LAN. Nu is het zo dat m'n server (horus) door de wins server geresolved wordt naar laten we zeggen 123.123.123.123 (extern ip) en m'n workstation (horus-ws) naar 10.0.0.2 (intern ip). En ik wil dat ook m'n workstation naar 123.123.123.123 geresolved wordt. Zodat als mensen \\horus-ws intikken, op m'n server uitkomen en niet een timeout krijgen omdat ze naar 10.0.0.2 worden gestuurd, die ze uiteraard niet kunnen vinden.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je persé wilt dat "\\horus-ws" (m.i. onterecht) wordt geresolved naar 123.123.123.123, dan moet je op de WINS server handmatig een static record aanmaken. Jouw werkstation heeft geen flauw benul van het externe IP van je server dus die kannie ook niet registreren.
Maar wat ik niet begrijp is waarom mensen \\horus-ws zouden intiepen, als ze ook \\horus kunnen intiepen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Horus
Maar wat ik niet begrijp is waarom mensen \\horus-ws zouden intiepen, als ze ook \\horus kunnen intiepen.
Omdat als ik shares van andere pc's bekijk, zij de computer horus-ws zien inloggen. Nu is hier hier vaak zo dat er dan even wordt gekeken of diegene ook zelf wel iets shared (geven en nemen enzo), of alleen al voor informatie. Vandaar. Daarom hoop ik dat er even een WINS client is waar ik het ip dat vermeld wordt kan aanpassen.

Verwijderd

Gewoon ff je lmhosts file aanpassen of ligt het aan mij?

• Horus
Jah, dat heb ik dus ook gedaan, maar volgens mij geldt dat dan alleen voor mij eigen PC, en stuurt ie nog steeds de het interne ip naar de winsserver

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Umm kun je misschien je probleem/vraag nog eens wat duidelijker omschrijven want eerlijk snap ik niet precies wat je wilt doen, misschien dat ik je kan helpen want ik draait thuis RH7.3 met WINS DNS SAMBA enzo.... 8)

Kheb het nog even doorgelezen maar misschien kun je beter de Wins server niet instellen op het Horus-ws werkstation daardoor wordt die ook niet geregistreert bij de wins server en komt hij niet voor in de lijst van je "netwerk omgeving" daarnaast kun je dat een A-record aanmaken binnen je DNS-server om je \\horus-ws te verwijzen naar <extern-ip> maar misschien moet je het probleem nog maar eens uitleggen want eerlijkgezegt snap ik het nog maar half. :?
Overigens bestaat er niet iets als een "andere wins client" wins staat voor Windows Internet Name System en de client zit in windows ingebakken. Daarom zijn er ook geen programma's voor.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Horus
screamteam, inderdaad als ik geen wins instel op m'n workstation dan zal ie niet in de lijst komen, echter kan ik dan vanaf m'n backend geen netbios namen gebruiken. (alleen ip's en das lastig) Maar ik ga nu eens uitzoeken of ik me server niet kan gebruiken als wins server (er zit er een in samba) voor de backend pc's, dan vervuil ik iig niet de wins server van de universiteit met mijn local ip.

[ Voor 7% gewijzigd door Horus op 17-03-2003 15:15 ]

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 14:46
Kun je je server niet gebruiken om je stuff te sharen .. ? Als jij dan bij anderen loopt te browsen, kijken die bij jou en komen op je server uit... Geregeld, toch? :Y)

Enne... WINS niet registreren natuurlijk vanaf je ws! Dat helpt geen bal met een private adres. :)

• Horus
Bartjo, ja wat jij loopt op te noemen roep ik ook al 3 posts. Ik heb al mij spul geshared op m'n server (die heeft de storage), maar als ik met m'n workstation op andermans shares kom dan zien die alleen de netbios naam van m'n workstation, en niet van m'n server, en denken dan dat ik niks geshared heb. ( en ik heb WINS alleen op m'n workstation geiregistreerd zodat ik vanaf daar via netbios namen op andere pc's in het netwerk kan komen.
Pagina: 1