Leadtek tv2000 xp verliest geluid

Pagina: 1
Acties:

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Al een poosje ben ik in het bezit van een Leadtek Winfast tv 2000 XP tv kaart.
Op zich doet de kaart het goed, in zowel de bijgelverde software (Winfast tv pvr) als in D-scaler geeft de kaart goed beeld en alle functies werken naar behoren.
In het begin bleef het geluid ook netjes doorlopen.

Na een poosje kreeg ik echter een probleem met de kaart, na een periode van ongeveer 1 tot 3 minuten, tijdsbestek verschilt per keer, stopt het geluid. Zowel in Winfast pvr als in D-scaler. Aan de tv-software ligt het dus volgens mij niet.

Eerst zat de kaart in het pci slot direct onder de grafische kaart, ik dacht dus aan een eventueel irc conflict dus ik heb de kaart naar het onderste pci slot verplaatst, geen verbetering. Drivers opnieuw installeren en updaten bracht ook geen soelaas.

Iemand die een oplossing weet, ik denk dat de kaart zelf niet defect is.

Verder gegevens die eventueel van belang kunnen zijn:
Asus A7v8x
AMD 1800+ @ 2400+
256 mb pc 2700
Asus 9480 GF4ti-4800se
1e pci slot: leeg
2e pci slot: 3com 905 tx-m
3e pci slot: SB live Gold
4e pci slot: Adaptec 2904 SCSI kaart
5e pci slot: Abit Hotrod Raid kaart
6e pci slot: Leadtek Winfast tv 2000 XP deluxe

PS, zoeken leverde vooralsnog geen nuttige tips op.

Oerbrood!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, en er is laatst ook al een topic over geweest. :)
Waarschijnlijk heb je NIS2003 of NAV2003 geinstalleerd, en daarin zit de optie om instant messengers (msn?) te scannen, daardoor valt het geluid weg.
Gewoon even die optie uitzetten dus.
Als je Outlook express opstart wordt het zeker ook stil?

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Ik draai idd Norton Software, Antivirus en Personal Firewall, ik heb net in het antivirusdeel zitten neuzen, daar staat ie niet bij als optie, zal nu even Firewall checken. Ok Trillian en M$ Messenger uit Firewall verwijderd.
Ik heb zelf Messenger al eens uit Outlook gesloopt, dus daar heb ik denk ik geen last van, maar ik zal eens kijken hoe het nu loopt.

Bedankt voor je reactie KIP, ik laat hier nog even weten of het gelukt is of niet.

Ok, 2 minuten later, het zit nog niet goed, :( Geluid is net weer uitgevallen.

Edit
KIP, heb je wellicht een tip waar je die messengers precies uitgesloopt hebt? In die Antivirus kan ik zo'n optie duidelijk niet vinden.
/Edit

[ Voor 21% gewijzigd door Markao2000 op 18-03-2003 10:13 ]

Oerbrood!

Verwijderd

Het moet ergens bij antivirus zitten, en dan bovenin klikken op options.
Daar staat het dan tussen geloof ik, maar ik kan het niet checken want ik ben weer terug gegaan naar 2002.

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Ok, ik heb het ontdekt, rechtermuisknop op icoontje rechtsonderin je balk, of links zoals bij mij ;) en dan Configure Antivirus.

Ik heb het vinkje weggehaald bij messenger, we zullen zien, beeld en geluid lopen lekker door voorlopig, ideaal.

Kip, thx alot!

PS, heb ook het andere topic gevonden en even gelezen, zoeken is soms ook een kunst. |:(

Oerbrood!