Internet thuis met bedrijfspc

Pagina: 1
Acties:

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Ik heb thuis een netwerk welke met een router op Internet zitten. Interne ip-range: 192.168.0.x, welke door de dhcp van router worden vrijgegeven.

Hoe is het nu mogelijk om een bedrijfspc (win2000) via dit netwerk op Internet te laten browsen? Instellingen hierop zijn ook op automatisch ingesteld (dhcp en dns).
Op de 1 of andere manier krijgt deze machine geen ip toegewezen (staat nog op bedrijfs ip-range). Ook na handmatige ip en dns configuratie geen effecten. Pingen daarintegen is geen probleem...

Zie ik nu iets over het hoofd?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Misschien zit die Win 2000 wel op een domein op de zaak?

Thuis zal je geen domeinserver hebben...

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Staat je bedrijfs pc niet aangemeld in een domein. En aangezien je thuis niet je bedrijfs domein kan bereiken lukt 'aanmelden' dan waarschijnlijk niet ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• RemcoZ
Thuis idd een werkgroep, en op het werk een domein.
Dat deze twee niet samengaan is bekend, maar in hoeverre dat gevolgen heeft voor 1 en ander weet ik niet. Weet iemand daar een draadje over?

Is het dan ook zo dat hetgene wat ik wil, simpelweg niet kan?

• Koffie
  • Laatst online: 18-08 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Log op de bedrijfsPC buiten het domain om aan. Dus gewoon met een local account.
Als de PC zo staat ingestelt dattie een IP aan een DHCP server vraagt, moet hij deze van jouw DHCP server krijgen.

Echter geef je hier 2 tegenstrijdige dingen over aan:

- Krijgt geen IP adres
- Kan wel pingen :?

Dus iets meer info over je IP verhaal, het domain gebeurren heeft er weinig tot niets mee te maken.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

In je explorer zal wel een proxy zijn ingesteld. Die moet je even verwijderen als je dat kunt als gebruiker.

offtopic:
Koffie: het is jouW dhcp server!

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 14:46
Ik zit thuis ook te internetten met een bedrijfsmachine en log er toch gewoon met m'n domein account op in. Ik krijg dan de cached credentials. Duurt een fractie langer dan op het bedrijfsnetwerk, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt doordat ik niet op dat langdurige logon script hoef te wachten.

Ik denk dat hadecom.nl het bij het rechte eind heeft. Zolang ik thuis nl. niet de proxy server van de zaak verwijder uit de IE instellingen, kan ik niet browsen. Pingen lukt natuurlijk wel in zo'n geval.

• Koffie
  • Laatst online: 18-08 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 13:17:
offtopic:
Koffie: het is jouW dhcp server!

Nee hoor ... hij is van HEM :+ O-)

Uityeraard kun je met je cached profile inloggen, maar als je nu gewoon met een local acocunt gaat klooien bewaart 'ie in dat profile de settings en kun je de p[roxy settings van je domain account met rust laten ;)

Anyway .. boeit niet hoe je aanlogt .. *als* je maar aanlogd.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• RemcoZ
Instellingen in de Internet explorer hoeven (volgens mij) niet gemaakt te worden. Aan beide kanten staan deze 'automatisch'.
Wat betreft het tegenstrijdige van de IP-nummers... Sorry, ben ik niet duidelijk in geweest... ;) Na de handmatige aanpassing van het ip-nummer, kon wel gepingt worden. Alleen niet op Internet.
Het domein-verhaal laat ik wel varen, daar kom ik idd niet verder mee... Ik zal vanavond nog wel es proberen via het lokale account.

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 14:46
Koffie schreef op 17 March 2003 @ 13:25:

[...]

Uityeraard kun je met je cached profile inloggen, maar als je nu gewoon met een local acocunt gaat klooien bewaart 'ie in dat profile de settings en kun je de p[roxy settings van je domain account met rust laten ;)

Anyway .. boeit niet hoe je aanlogt .. *als* je maar aanlogd.
Check! Da's een punt. :)

Ik moet er eigenlijk bij vermelden dat ik van huis uit gewoonlijk een VPN opzet naar de zaak om zodoende m'n e-mail te kunnen lezen (ik log overigens eerst in met cached credentials). Om zonder VPN te kunnen internetten zou ik m'n IE settings moeten wijzigen.

Beter advies is dus inderdaad om met een local account aan te loggen B)

Hoe staat het inmiddels met de IP configuratie? Kun je nu wel of niet pingen en krijg je nu wel of niet een (192.168.0.*) IP adres?

edit:
Komt Bartjo toch weer vrij laat mee ...

[ Voor 5% gewijzigd door Bartjo op 17-03-2003 13:33 ]

• RemcoZ
Is er eigenlijk ook een mogelijkheid om de 2 profielen (domein & lokaal) aan elkaar te koppelen?
Pagina: 1