De bedoeling is om in een tabel te zetten welke gegevens uit een tabel gehaald moeten worden.
Om dit te bereiken heb ik een tabel genaamd formulieren met de velden id, tablename en fieldname
Dus wat ik eigenlijk wil doen is:
Die $sql1 statement klopt nu dus niet.. maar het is dus de bedoeling dat daar $record->tablename.$record->fieldname in komen te staan en die while lus verder niet.
Dus stel je voor je hebt in de tabel formulieren:
ID tablename fieldname
1 artikel id
2 artikel omschrijving
en dan moet de sql-query als volgt worden:
$sql1 = "select artikel.id, artikel.omschijving from artikel";
ps. sorry voor titel was het vergeten, zou deze veranderd kunnen worden in "[PHP][MYSQL] while lus in sql-query
Om dit te bereiken heb ik een tabel genaamd formulieren met de velden id, tablename en fieldname
Dus wat ik eigenlijk wil doen is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <? $db = mysql_connect("localhost", "root", "shit"); mysql_select_db("test", $db); $table = "artikel"; $sql = "SELECT * FROM formulieren"; $resultaat = mysql_query($sql); $sql1 = "select while ($record = mysql_fetch_object($resultaat)) {$record->tablename.$record->fieldname,;} FROM $table"; ?> |
Die $sql1 statement klopt nu dus niet.. maar het is dus de bedoeling dat daar $record->tablename.$record->fieldname in komen te staan en die while lus verder niet.
Dus stel je voor je hebt in de tabel formulieren:
ID tablename fieldname
1 artikel id
2 artikel omschrijving
en dan moet de sql-query als volgt worden:
$sql1 = "select artikel.id, artikel.omschijving from artikel";
ps. sorry voor titel was het vergeten, zou deze veranderd kunnen worden in "[PHP][MYSQL] while lus in sql-query
[ Voor 47% gewijzigd door aOk op 17-03-2003 11:42 ]