Exchange 2000 vraag

Pagina: 1
Acties:

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Hallo,

Ik heb hier in mijn bedrijfje een Small Business Server draaien, met daarop exchange 2000 server.

Op zich werkt dit allemaal perfect met XP clients ed. maar er is nog iets wat ik graag zou willen.

Op het moment dat er nu een XP client aanmeld in het domein, en zijn outlook xp opstart moet hij handmatig de postbusgegevens configureren.

Is dit niet te automatiseren ?, iedere gebruiker heeft immers een mailbox :?

Plz let me know!!

Like this yall...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gebeurt het elke keer (dus na inloggen) of alleen de eerste keer ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mrFreeZe
BtM909 schreef op 17 maart 2003 @ 11:20:
Gebeurt het elke keer (dus na inloggen) of alleen de eerste keer ?
Het gebeurt 1x per pc waar de gebruiker zich aanmeld. Eenmaal aangemeld zit de postbus in het xp profiel en vraagt ie er niet meer om.

Enig idee ?

Like this yall...

Verwijderd

Natuurlijk kan je een inlog-scriptje bakken waarin je voor een user op basis van de login gegevens instellingen laat setten, maar jij hebt het over de eerste keer aanmelden aan het domein van de computer.

Mailsettings staat los van de user login in WinXP 8)7 gek genoeg.....

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 09:08
Volgens mij als je de gebruikers zwervende profielen geeft dan slaat ie het daarin op en dus op de server.
Als de gebruiker dan inlogt heeft ie al zijn instellingen dus meteen.

• mrFreeZe
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 11:27:
Natuurlijk kan je een inlog-scriptje bakken waarin je voor een user op basis van de login gegevens instellingen laat setten, maar jij hebt het over de eerste keer aanmelden aan het domein van de computer.

Mailsettings staat los van de user login in WinXP 8)7 gek genoeg.....
Dit is niet helemaal waar, als ik bijv onder xp aanmeld met 'administrator' en de postbus van de adm. koppel, vervolgens aanmeld met gebruiker 'piet' en mailbox piet koppel, dan blijven beide profielen bewaard, en hoef ik ze niet meer in te stellen bij een volgende aanmelding.

Ik denk dat zon scripje precies doet wat ik wil, enig idee waar ik meer info kan vinden hierover ?

Like this yall...

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 18:05
Kijk bijvoorbeeld hier eens: http://www.microsoft.com/Office/ork/2000/two/35t3_2.htm of zoek naar meer info over de Office Resource Kit. Je kan trouwens het beste wel gebruik maken van (mandatory) roaming profiles, zodat gebruikers op alle computers hetzelfde profiel laden/gebruiken.

• mrFreeZe
lexvis schreef op 17 March 2003 @ 11:39:
Kijk bijvoorbeeld hier eens: http://www.microsoft.com/Office/ork/2000/two/35t3_2.htm of zoek naar meer info over de Office Resource Kit. Je kan trouwens het beste wel gebruik maken van (mandatory) roaming profiles, zodat gebruikers op alle computers hetzelfde profiel laden/gebruiken.
Klinkt goed!, wat ik alleen absoluut niet wil is dat de documenten/startmenu/desktop in dat profiel opgeslagen worden, maar dat zal vast gescheiden kunnen worden...

Like this yall...

Pagina: 1