[Soyo barebone] Drivers voor tv-out?

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 22:49

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
(Ja, ik heb de search gebruikt en dan kom ik hele verhalen tegen over inkoppacties ed. maar niet de info die ik nodig heb)

Heb van iemand de Soyo barebone met 810 chipset voor s370 celerons overgenomen maar heb er geen driver-cd bij. Heb er gewoon XP opgezet en hij draait prima. Alleen ben ik er niet uit hoe de tv-out werkt. Ik wil deze namelijk als divx-bakje gaan gebruiken. De vorige eigenaar heeft de tv-out nooit gebruikt en weet het ook niet.

Als ik 'm opstart zonder monitor kabel met de tv-out (tulp) naar mijn tv, zie ik hem wel booten, bootlogo etc en het XP bootscreen (beide in de 'drunk-mode'; dubbel), maar daarna gaat ie op zwart terwijl als ik de monitorkabel aansluit hij wel gewoon beeld geeft op de monitor. Als ik hem op 800x600 - 16 bits zet, levert dit geen verschil.

Aangezien erg veel mensen destijds interesse hadden in dit bakle, neem ik aan dat nog in menig tweaker-huis/slaapkamer staat... Weet iemand raad?

Verwijderd

810 chipset? Wat d8 je ervan om eens drivers van de intel site te downloaden :z

voorruit dan, ik ben in een goede bui

http://downloadfinder.int.../4665/a08/win2k_xpm67.exe

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 12:05:
810 chipset? Wat d8 je ervan om eens drivers van de intel site te downloaden :z

voorruit dan, ik ben in een goede bui

http://downloadfinder.int.../4665/a08/win2k_xpm67.exe
Je bedoelt dat de driver voor tv-out in de standaard chipset drivers zit ingebouwd? Waarom werkt het dan niet als XP automatisch de chipset herkent en installeert?

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heb inderdaad via bovenstaande drivers nu beeld via tulp, maar slechts in het midden met een flink zwart kader eromheen. Aangezien tegenwoordig meeste divx in brievenbusformaat zijn, blijft er dan niet zoveel scherm over:(

Hoe los ik dit op? Met tvtool ofzo?

Verwijderd

andere resolutie instellen :z

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 10:14:
andere resolutie instellen :z
Geprobeerd; aanvankelijk had ik 'm op 800x640 gezet aangezien dit mij de gebruikelijke tv-out resolutie lijkt, maar zowel op 1024x768 en 640x480 geen verschil. Wat stel jij voor dan? Heb jij er trouwens ook 1?

[ Voor 10% gewijzigd door neanderthaler op 18-03-2003 10:57 ]

Verwijderd

Nee, ik heb niet dezelfde, maar ik heb vaak genoeg gekloot met TV-out en dergelijke. Maar goed, kun je even die barebone open schroeven, en even in de buurt van die tulp/cinch aansluiting zoeken naar een conexant of BT chip?

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 13:50:
Nee, ik heb niet dezelfde, maar ik heb vaak genoeg gekloot met TV-out en dergelijke. Maar goed, kun je even die barebone open schroeven, en even in de buurt van die tulp/cinch aansluiting zoeken naar een conexant of BT chip?
Is goed. Wordt wel vanavond tegen 8en (hoop ik). Ben tegen die tijd pas thuis. Tis trouwens de Soyo SY-7IWL-T aka MLI700010

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 13:50:
Gilseboer, tis een Chrontel CH7008A-7. Op de site van tv-tool wordt beweerd dat tv-tool werkt met deze chip, maar als ik tv-tool opstart, wordt gezegd dat het niet werkt.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Schop!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Ik ben ook wel benieuwd heb ook een bord met een 810i chipset en heb ook van die bagger kanden om het beeld heen zitten heb geen idee hoe ik dat weg kan krijgen (is een ECS bord)

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Pagina: 1