Ik heb een Matrox Marvel 450 in mn compu zitten (xp2000+/512mb) en probeer beelden te grabben van een externe videobron. Het probleem is alleen de snelheid van mijn firewire-schijf (200gig maxtor 5000dv) ... met het hd-benchmark proggie dat er bij zit haalt mn interne ide (60gig maxtor D740X) zo'n 24Mb/sec, maar de firewire komt maar tot 11Mb/sec, waardoor rechtstreeks grabben naar de firewire niet kan (19Mb/sec nodig) ... opzich zou dit toch makkelijk moeten kunnen? ik heb um aangesloten via mn audigy en ook "optimize for performance" aan en uit gehad, maar maakte ook niets uit ... iemand een idee?
Nou ik meen gelezen te hebben op de maxtor website dat de eerste 10 x (uit/aan cyclus), de harde schijf een soort controle uitvoert op wat hij schrijft en dus langzamer is (dan lezen). Dus ik weet niet hoe vaak je hem al uit en aan gezet hebt? Anders kun je hem misschien op de USB2.0 poort zetten en dan testen?
(ik heb trouwens net zo'n schijf, echt prima dat ding)
(ik heb trouwens net zo'n schijf, echt prima dat ding)
Hmm, vaag systeem eigenlijk, als je gewone HD koopt doen ze toch ook niet zoiets ... zit denk ik nog niet aan de 10x, dus ga straks eens even testen, hoop dat dit het probleem is, want dit is erg balen natuurlijk (en bedankt voor je mail-reply btw
)
euh, kun je niet direct grabben en caputeren met jou proc ? en waarom grab je niet naar een interne schijf...
Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden
euhm, grabben/capturen, wat is ut verschil?
ik grab niet op een interne schijf omdat ik het videomateriaal aan verschillende computers moet kunnen hangen, waarvan mn laptop de belangrijkste is (mede ook omdat een 60gig/5400 toeren-schijf niet voldoet)
Pagina: 1