Toon posts:

[W95] Iedere seconde een taak uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen,

Ik ben op zoek naar een applicatie die iedere minuut een actie uitvoert. We kunnen deze applicatie zelf ontwikkelen. Maar met wat voor een systeem kan ik onder Windows '95 iedere minuut iets laten uitvoeren?

Onder Windows 2000 hadden wij een service gemaakt, dat was geen probleem, maar hoe kun je dat het beste ondervangen in Windows '95?

Verwijderd

Ik weet niet hoe uitgebreid taakplanner is ?
Dit zit standaard in Windows...

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anders maak je toch gewoon een Windows-proggie dat met timers werkt. Is niet zo moeilijk te bouwen (timertje setten, WM_TIMER message afvangen, actie uitvoeren)...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 10:31:
Ik weet niet hoe uitgebreid taakplanner is ?
Dit zit standaard in Windows...
die zit niet in w95 ;)

gewoon je programma een sleep geven van 1000ms/60000ms en dan die taak weer uitvoeren toch?

Verwijderd

Topicstarter
SWfreak schreef op 17 March 2003 @ 10:33:
Anders maak je toch gewoon een Windows-proggie dat met timers werkt. Is niet zo moeilijk te bouwen (timertje setten, WM_TIMER message afvangen, actie uitvoeren)...
En dat progje start je dan bij het opstarten van Windows, als ik het goed begrijp.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Erkens schreef op 17 March 2003 @ 10:33:
[...]

die zit niet in w95 ;)

gewoon je programma een sleep geven van 1000ms/60000ms en dan die taak weer uitvoeren toch?

Nou, geef 'm dan wel een aangepaste sleep (mbv de klok) zodat ie niet langzaam verkeerd gaat lopen. Tenzij dit natuurlijk niet zo van belang is :).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Janoz schreef op 17 maart 2003 @ 10:35:

[...]

Nou, geef 'm dan wel een aangepaste sleep (mbv de klok) zodat ie niet langzaam verkeerd gaat lopen. Tenzij dit natuurlijk niet zo van belang is :).
mja ik weet niet welke taal TS gebruikt ;)
en er wordt niet vermeld of het exact gelijk moet lopen enzo ;)

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 10:34:
En dat progje start je dan bij het opstarten van Windows, als ik het goed begrijp.
Dat zou wel handig zijn :P Registry-entry in \\HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run moet het doen.
Bedenk me net dat services onder Win9x ook bestaan. Is een API-functie voor: RegisterServiceProcess, maar die werkt alleen onder Win9x. Om een als service op te starten heb je ook een of andere registry-entry nodig. Dacht \\HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices ofzoiets...

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

SWfreak schreef op 17 March 2003 @ 10:47:
Bedenk me net dat services onder Win9x ook bestaan. Is een API-functie voor: RegisterServiceProcess, maar die werkt alleen onder Win9x. Om een als service op te starten heb je ook een of andere registry-entry nodig. Dacht \\HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices ofzoiets...
Nasty shit, ding staat niet in m'n Platform SDK maar wel op MSDN online om de een of andere reden (misschien verzwijgen ze 'm omdat het erg lelijke functionaliteit is ;) ): RegisterServiceProcess.

* curry684 heeft al 4 jaar niet meer voor 9x geprogrammeerd... O-)

Professionele website nodig?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Erkens schreef op 17 maart 2003 @ 10:38:
mja ik weet niet welke taal TS gebruikt ;)
en er wordt niet vermeld of het exact gelijk moet lopen enzo ;)
Kan in iedere taal:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
DWORD l_Blah = GetTickCount();
while(true)
  {
  l_Blah += 60000;
  PerformLengthyOperation();
  while(GetTickCount() < l_Blah)
    Sleep(10);
  }

Ennuh, gezien dat je als service draait zul je deze code wel moeten beveiligen zodat ie na 49.7 dagen niet fout gaat op de overflow van GetTickCount :)

Professionele website nodig?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

óf je pakt delphi 2 (ofzo, vast wel ergens gratis te krijgen tegenwoordig) erbij, pleurt een timer op een form, zet die op active, en zet bij de onclick een exec neer :P

Dan ben je in 5 minuten klaar :)

[ Voor 38% gewijzigd door SchizoDuckie op 17-03-2003 12:46 ]

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1