Ik heb net een kleine blauwe e-tech router gekocht met het idee om mijn oude Linux server te vervangen. Toch blijkt deze niet helemaal hetzelfde te kunnen, namelijk portforwarding. Het is inderdaad mogelijk om een poort door te lussen naar een andere PC in het LAN, maar om bijv. poort 80 door te laten naar poort 8080 in het LAN is weer net niet mogelijk. Iemand hier wat meer ervaring mee?
Ik heb ook zo'n soort router, maar dan van Aztech. Bij mijn router is het punt dat de windows GUI die er bijgeleverd wordt beperktere mogelijkheden heeft dan de router zelf. Als ik hardcore met telnet aan de slag ga, zou het me wel kunnen lukken volgens de mannen van de support desk. Ik had daar echter niet zo'n zin in, dus heb ik m'n port 80 gewoon omgemapped naar 8080.
Maar kijk eens in je handleiding. Misschien hetzelfde probleem: een beperkte GUI die niet alles uit het apparaat haalt. Wellicht kun je met een telnet-sessie o.i.d. wel het onderste uit de kast halen.
Maar kijk eens in je handleiding. Misschien hetzelfde probleem: een beperkte GUI die niet alles uit het apparaat haalt. Wellicht kun je met een telnet-sessie o.i.d. wel het onderste uit de kast halen.
Routers horen in NT, niet in I&T.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ik heb zelf de voorganger dus de witte en die kan het wel... mischien dat er voor de blauwe op http://www.e-tech.nu/ een firmware update beschikbaar is... ik heb sinds mijn laatste firmware update ineens veel meer mogelijkheden gekregen opmijn router... maar een E-Tech als vervanging van een linux doos is altijd mogelijkheden inleveren... de enige thuisgebruik router die in de buurt komt is een Draytek Vigor...
Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....
Ik heb beide, maar dat poort 8080 niet werkt komt misschien omdat poort 8080 gereserveerd is voor externe admin toegang... 
Verder zijn zowel de nieuwe als de oude perfect, had geen hoge eisen en ben er erg blij mee (en spotgoedkoop). Las laatst ook in 1 of ander computertijdschrift dat ze gewoon heel goed zijn en dat je alleen meer geld uit moet geven als je eisen echt heel hoog zijn...
Verder zijn zowel de nieuwe als de oude perfect, had geen hoge eisen en ben er erg blij mee (en spotgoedkoop). Las laatst ook in 1 of ander computertijdschrift dat ze gewoon heel goed zijn en dat je alleen meer geld uit moet geven als je eisen echt heel hoog zijn...
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Pagina: 1