Mijn CDrw ziet geen CD's meer....

Pagina: 1
Acties:

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
type: CRW4048 Aopen

probleem:

eerts I/O fouten
en daarna INT 24 fouten

apparaat word wel normaal herkend,
maar zodra ik er een cd in doe, lijkt het ff of die ehm vind maar dan gaat ie heel snel knipperen en gebeurt er verder niets...

Dit gebeurt ook op een andere pc'tje hier dus ik vermoed dat de CDRW kaduuk is.
Ook onder DOS kan ik geen cd's vinden.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Onlangs nieuwe hardware geinstalleerd? Of anderszins dingen versleuteld?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 10:21 ]

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:04
Heb niet veel verstand van aopen, maar lijkt erop alsof ie stervende is. Heb je hiervoor ook leesproblemen gehad? Een slecht cd-tje van wel erg slecht te lezen was bv?
Probeer een een orginele cd (geen cd-r) als ie die bijvoorbeeld nog net wel pakt dan kun je beter een schoonmaakcd-tje erdoor halen. Helpt dit niet, dan kun je de lens nog proberen schoon te maken met wat spiritus (geen wasbenzine oid) (ja je garantie gaat eraf, maar dat heb je waarschijnlijk toch al niet meer) als dat niet helpt: nieuw!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb 2 weken terug 2 aopen 40x48's gehad met dezelfde problemen. toen waren er hier op het forum ook zomaar 2 mensen met dat probleem. conclusie: brander stuk. ik koop geen aopen meer. een lite-on is goedkoper en velen malen beter. en anders heb je ook nog LG of NEC.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Hij is van september 2002, gekocht bij Mycom. Garantie zat nog gelukkig. Ga dus maar niet met wasbenzine lopen klooien :+

Tot eergisteren deed ie het prima, en ja ik heb met meerdere cd's getest natuurlijk. Je weet maar nooit. Flashen naar een oudere versie baatte ook niet (had al de laatste flash vanaf day one). Nuja, heb ehm maar teruggebracht, hij is waarschijnlijk zo dood als een pier....

Zelfs onder DOS leest ie geen cd's, da's een slecht teken....
Duurt alleen minstens 2 weken eer je een vervangend exemplaar krijgt, da's toch wel balen.
Naja, sluit het topic maar.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
slechte batch denk ik. de kapotte die ik had waren ook van rond die tijd.
Pagina: 1