Toon posts:

Wel Internet, geen bestandsdeling??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 systemen via een crossed cable op elkaar aangesloten.

schematje:

ADSL----->>>AMDAthonXP---->>>Pentium 2

de adsl verbinding komt dus via een usb modem binnen op de AMDXP

Ik kan op de Pentium 2 wel internetten maar niet de bestanden zien van de AMDXP

ik draai op beide systemen Windows XP, ik heb verschillende malen wizard thuisnetwerk geinstalled en alles gedaan wat er in de help functie van Windows XP staat over dat onderwep.

ik heb 2 10/100 nicjes van Compex :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 10:16 ]

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
heb je File en Print Sharing aangezet ?

Met file sharing onder XP, wil XP ook de Guest account aanzetten; staat ie ook aan ?

Verwijderd

Topicstarter
SileX schreef op 17 March 2003 @ 10:43:
heb je File en Print Sharing aangezet ?

Met file sharing onder XP, wil XP ook de Guest account aanzetten; staat ie ook aan ?
staat aan ja, maar hij zegt dat ik egen toegang heb tot het windows netwerk.

ik heb al alle protocollen verwijderd en opnieuw aangemaakt etc...
maar het wil dus gewoon niet lukken :(

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 17:02
je moet verder ook bij elke schijf / map aangeven of je hem wilt sharen, anders ziet die andere PC alleen "my shared folder" en de printer op de XP-machine. Gewoon in de verkenner met rechts klikken op een map / schijf en dan op "delen en beveiliging". je krijgt dan wat waarschuwingen van windows of je ook wel zeker weet wat je aan het doen bent. Hiervoor hoef je niet per sé een quest-account aan te maken. Tenminste zo werkt het bij mij met een Windows XP en een Windows 2000 machine.

O ja, zitten ze allebei in dezelfde werkgroep en hebben ze allebei een andere naam?

[ Voor 15% gewijzigd door djeejdjeej op 17-03-2003 10:54 ]

Verwijderd

Heb ik ook een keer gehad, na een beetje gepiel had ik het ineens, wat ik gedaan had was:

Accept Incoming Connections erbij te zetten, tenminste zo heet het in het Engels

Je zet dit aan door te gaan naar:
- Network Connections
-daarna create a new Connection
-daarna setup an Advanced Connection
-dan Accept Incoming Connections, dan gewoon op next klikken en daarna nog een keer
-en dan een paar user accounts toevoegen die toegang mogen hebben.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
k Heb dagen zitten pielen met precies zoiets, in dat geval moet je ff dit doen:

klik rechtermuis knop op taakbalk naar eigenschappen. Ga naar tabblad "Start Menu" klik "Customize" en vink daar "Display Administrative Tools" aan.

Ga vervolgens naar start -> programs -> Administrative Tools -> Local Security Policy

Dan in de scherm van "local Security Policy" ga je naar "local Policies" en daar naar "User Right Assignment" hier moet je onder het kopje "Deny Access to this Computer from Network" de user "Guest" weghalen en toevoegen onder het kopje "Access this Computer from the Network"

Verwijderd

Topicstarter
ik ga die 2 dingen straks even proberen als ik thuis ben, zit nu op me stage :)
Pagina: 1