Viper II de tv-out werkt gewoon alleen wazig en geen games

Pagina: 1
Acties:

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:09
Ok, de titel is geloof ik wel duidelijk nu.
Ik weet dat het al een tijd geleden is dat die kaart al weer uit de handel is genomen 8)
Ik wil dus net als de rest een DVD/divx kast maken.
Ik heb die Viper II al tijdje liggen en heb hem pas geleden maar in die divx kast geprikt. Nu is het na enig gegoogel gelukt om de tv-out aan te krijgen en kleur (dit via composite (tulp)). Alleen nu is het beeld ontiegelijk wazig. Is dit omdat ik composite gebruik en geen S-video. Is het mogelijk om dit wazige weg te krijgen, want het valt wel mee met filmpjes. Ik heb namelijk die filmpjes van Final Fantasy VII al gedraaid en aangezien dit een port is van de psx ziet het er op de tv toch beter uit.
Daarbij is het me nog niet gelukt om spellen te spelen. Is het uberhaupt wel mogelijk om dit te kunnen doen via de tv-out?
Het enige wat er gebeurt is dat de tv een keertje zwart wordt en daarna weer naar de desktop gaat.

Kan iemand mij helpen? JGC is ook welkom hoor :*)

Alvast bedankt als iemand hier op reageerd want ik heb gezien dat er al aardig wat topics op zijn geweest. Alleen niet met mijn antwoord. Op internet is er btw ook niets hierover te vinden.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
NielsOveres schreef op 17 March 2003 @ 10:12:
Ok, de titel is geloof ik wel duidelijk nu.
Ik weet dat het al een tijd geleden is dat die kaart al weer uit de handel is genomen 8)
Ik wil dus net als de rest een DVD/divx kast maken.
Ik heb die Viper II al tijdje liggen en heb hem pas geleden maar in die divx kast geprikt. Nu is het na enig gegoogel gelukt om de tv-out aan te krijgen en kleur (dit via composite (tulp)). Alleen nu is het beeld ontiegelijk wazig. Is dit omdat ik composite gebruik en geen S-video. Is het mogelijk om dit wazige weg te krijgen, want het valt wel mee met filmpjes. Ik heb namelijk die filmpjes van Final Fantasy VII al gedraaid en aangezien dit een port is van de psx ziet het er op de tv toch beter uit.
Wazig zou idd aan je kabel kunnen liggen: slechte/lange composite kabel is een ramp. De Viper2 stond bekend om zn goede TV-Out, hoe jij dan aan een wazig beeld komt lijkt me alleen maar aan de kabel te kunnen liggen.
Daarbij is het me nog niet gelukt om spellen te spelen. Is het uberhaupt wel mogelijk om dit te kunnen doen via de tv-out?
Het enige wat er gebeurt is dat de tv een keertje zwart wordt en daarna weer naar de desktop gaat.
Hmm, heb zelf nog nooit die TV-Out gebruikt op mn viper2, kan er dus geen antwoord op geven helaas. Wat ik je alvast wel kan vertellen is dat je maximaal 800x600 kunt draaien wil je TV-Out werken, en dat je Windows 2K/XP wel kunt vergeten wil je fatsoenlijk iets kunnen met dat ding (maar daar was je na jaren viper2 gebruik zelf ook al achter toch ;)). Je vermeldt overigens niet welk OS je gebruikt.
Kan iemand mij helpen? JGC is ook welkom hoor :*)

Alvast bedankt als iemand hier op reageerd want ik heb gezien dat er al aardig wat topics op zijn geweest. Alleen niet met mijn antwoord. Op internet is er btw ook niets hierover te vinden.
Tja, ben tegenwoordig NOS meubel, blader eens per week nog es ff door V&B en toevallig was dat vandaag :P Die Geforce en Radeon crap kan me niet zoveel schelen.
Volgens mij is er zat zooi te vinden op Google: van complete fansites met FAQs tot documentatie van Hastec over dit soort dingen.

• Arunia
Ohw ja! Sorry!
Ok ik gebruik Win ME, aangezien ik dit kreng nooit aan de praat heb gekregen met Win NT versie bla. <--- maakt dus niet uit welke versie. 2k of xp.
Het is overigens een geflashte bios en de laaste driver van Diamond zelf nog. Ik gebruik ook s3tweak (anders is het niet mogelijk). De voodoo 3 3000 gaf ook wazig beeld. Ik kan misschien wel S-video kabel gebruiken. Misschien levert dit iets op.
Eventjes vertellen wat ik al geprobeerd heb:
Op de voodoo 3 3000 werkt alleen een s-video. Deze heb ik aan de praat gekregen en werkte dus (alleen wazig). Heb het op 2 televisie's geprobeerd. een Samsung kleine tv. zoiets als een 15 inch geloof ik en ik heb het op een grote philips tv geprobeerd.
Ik heb daarna op een lege install de viper opgezet en dit eerst met de eerste drivers geprobeerd, maar gaf wazig beeld. Daarna heb ik de nieuwe drivers versie 9.51.09 geloof ik. Het is in iedergeval de laatste van de diamondmm ftp site. deze werken ook wazig. Kan het zijn dat ze gewoon door niet gebruik stof hebben gevangen en dus nu wazig beeld geven?
De composite kabel die ik gebruik is er één van ongeveer een meter. (heb er één van denk 5/6 meter liggen maar die deed dus helemaal niets.
Ik ga in iedergeval nog kijken bij me schoonpapa of het beter werkt nu, maar denk het niet.
Zal wel eventjes filmpje meenemen om kwaliteit te bekijken.
Als iemand nog ideeen heeft dan zijn altijd welkom. Afgezien van het idee om de kaart door de plee te spoelen of i.d. 8)

Verwijderd

Denk niet dat het aan de kaart ligt maar puur aan het feit dat tv-out nou eenmaal niet superscherp is. Een tv kun je niet vergelijken met een monitor, monitor veel betere beeldkwaliteit.
Je moet maar eens een divx draaien (kun je vergelijken met video of tv) en als het goed is lijkt het dan een stuk scherper., heb zelf ook een divx box gemaakt mbv de viperii en dat werkte prima, wel s-video kabel gebruikt scheelt ook weer wat in kwaliteit. succes ermee

• Arunia
Thanks Chevy, ik had net ook al gelezen dat S-vid twee keer zo'n scherp beeld geeft als s-video. Zal het vanmiddag meteen proberen. Moet echt een zo kort mogelijke kabel hebben. Want anders dan wordt het helemaal niks.
Thanks!

• thesvr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Welke resolutie en Hz gebruik je? Als deze te hoog zijn kan je namelijk een vraag beeld krijgen, ik had hier ook last van en heb het kunnen oplossen door de resolutie op 640x480 te zetten en 60 Hz.

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
_JGC_ schreef op 17 maart 2003 @ 10:43:

Hmm, heb zelf nog nooit die TV-Out gebruikt op mn viper2, kan er dus geen antwoord op geven helaas. Wat ik je alvast wel kan vertellen is dat je maximaal 800x600 kunt draaien wil je TV-Out werken, en dat je Windows 2K/XP wel kunt vergeten wil je fatsoenlijk iets kunnen met dat ding (maar daar was je na jaren viper2 gebruik zelf ook al achter toch ;)). Je vermeldt overigens niet welk OS je gebruikt.
Bij mij werkt de Viper II nog goed onder XP. Het is alleen een beetje omslachtig om de tv erbij aan te zetten en weer uit. Ik gebruik trouwens met jouw drivers JGC ;) (ik geloof versie 1.0, kan ook 1.1 zijn)

• Arunia
Ik denk dat hier ook een beetje het probleem verscholen zit. Ik zal thuis nog "ff checken" ;) .
Ik had wel wat geprobeerd al met resolutie, maar geloof dat ik dit nog eventjes moet gaan proberen. Was ik zelf nog niet echt op gekomen. Dus denk dat ie nog op 80Hz ofzo staat.
Thanks voor het idee.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
thesvr schreef op 17 maart 2003 @ 13:27:
Welke resolutie en Hz gebruik je? Als deze te hoog zijn kan je namelijk een vraag beeld krijgen, ik had hier ook last van en heb het kunnen oplossen door de resolutie op 640x480 te zetten en 60 Hz.
Ow ja, dat probleem, nu weet ik het weer: download powerstrip en je kunt 50hz kiezen, precies wat je TV wil hebben :P
Kan je volgens mij ook nog je resolutie precies mee uitmeten zoals ie naar een TV hoort (640x480 heb je zwarte balken, 800x600 is net te groot, tussenin moet met powerstrip wel kunnen)

Dat Viper2 geval kan idd niet TV-Out en primair beeldscherm onafhankelijk aansturen zoals een Geforce4 dat wel kan.
Pagina: 1