To terminate or not to terminate, that's the question...
Ja dan doet ie het heel eventjes heel hard
Ik denk dat je beter ander lichtgevend folie achter je tft kan maken, is alleen wel heel moelijk en mischien overleefd je tft-tje dat niet.
Verwijderd
Ja doe dan een ietsie pietsie hoger 
Dan doet ie het niet zo heeel lang maar toch wel lang genoeg om ff te zien wat er op staat
Dan doet ie het niet zo heeel lang maar toch wel lang genoeg om ff te zien wat er op staat
Misschien een domme vraag, maar zit er geen "nachtstand" op. Dat heb je namelijk ook voor op je radio in de auto. Zodra je je lichten aanzet gaat het display minder fel branden.
Verder werkt zo'n backlite met een omvormer ertussen. Ik weet niet of die een hogere spanning aankan. Kun je je scherm niet beter op een plek plaatsen waar ie beter te zien is. (in een beschuttere plek in de auto)
Verder werkt zo'n backlite met een omvormer ertussen. Ik weet niet of die een hogere spanning aankan. Kun je je scherm niet beter op een plek plaatsen waar ie beter te zien is. (in een beschuttere plek in de auto)
Laptopje van mij doet zoiets ook. Als ik op het lichtnet aangesloten ben, is mijn display ietsjes feller dan als ik op de accu werk (ondanks dat ie altijd op 100% staat) Dus het zou kunnen, dat je 'm op de een of andere manier wel iets helderder kunt zetten. Alleen als er dat standaard niet op zit, zal het niet meevallen ben ik bang.wmeester schreef op 17 maart 2003 @ 11:50:
Misschien een domme vraag, maar zit er geen "nachtstand" op. Dat heb je namelijk ook voor op je radio in de auto. Zodra je je lichten aanzet gaat het display minder fel branden.
Kan je dat folie ergens los kopen en op maat maken, of is dat aan afmetingen gebonden? Mijn schermpje is 7" wide-screen, niet zo gangbaar. En wat voor gegevens moet je nog meer op letten?Ik denk dat je beter ander lichtgevend folie achter je tft kan maken, is alleen wel heel moelijk en mischien overleefd je tft-tje dat niet.
Zitten er geen instelpotmetertjes (Galgjuuh
) in? Dat zijn van die kleine soort plastic schroefjes die meestal een beetje vastgelakt zijn. Dat zat in een schermpje waar ik mee gekloot heb iig wel..
Kan niet stoppen met ontploffen!
Nee, deze heeft een on-screen menuutje waarmee helderheid en contrast in te stellen zou zijn. Werkt voor geen meter, misschien is dat wel het probleem...
Iemand anders nog suggesties??
Hij bedoelde op de print.... moet je ff voor schroeven waarschijnlijkscsirob schreef op 17 maart 2003 @ 20:17:
Nee, deze heeft een on-screen menuutje waarmee helderheid en contrast in te stellen zou zijn. Werkt voor geen meter, misschien is dat wel het probleem...
Hmmz is het onder 'minder zonnige' omstandigheden wel bruikbaar in de auto? Ik zat nl. ook naar dat schermpje te kijken..
offtopic:
Bevalt ie verder goed? En waar hebbie em vandaan als ik vragen mag?
Bevalt ie verder goed? En waar hebbie em vandaan als ik vragen mag?
Ik denk niet dat je 'm feller kunt maken (als hij eenmaal op maximum is ingesteld), het is niet voor niks dat de upgrade kit iets van $250 kost...
Bijkomend probleem is dat wanneer je de brightness wel op zou kunnen schroeven, het hele scherm op zou gaan lichten omdat het contrast daar niet op berekend is.
Dit soort schermpjes werkt overigens niet met een folie maar met CCFL buisjes.
Bijkomend probleem is dat wanneer je de brightness wel op zou kunnen schroeven, het hele scherm op zou gaan lichten omdat het contrast daar niet op berekend is.
Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN
Het idee vind ik zowiezo al raar, als je weet wat er allemaal komt kijken bij het maken van dat soort schermpjes (robots, stofvrije ruimtes, vastegelegde procedures) weet je dat je niet zelf een beetje kan aankloten met zo'n schermpje door onderdelen los te maken ed.
Ik kan er naast zitten, ...
Mijn telefoon (t68i) heeft naast het gewone menu ook nog een 'geheim' menu, waar je ook dingen zoals contrast veel verder in kan stellen dan in het gewone menu. Een beetje finetunen kan geen kwaad, en waarom zou je je brightness niet iets verder op kunnen voeren dan standaard?Henk B schreef op 19 March 2003 @ 00:58:
Ik denk niet dat je 'm feller kunt maken (als hij eenmaal op maximum is ingesteld), het is niet voor niks dat de upgrade kit iets van $250 kost...
Punt 1: Lcd schermen hebben geen menutjesaatos schreef op 19 maart 2003 @ 04:17:
[...]
Mijn telefoon (t68i) heeft naast het gewone menu ook nog een 'geheim' menu, waar je ook dingen zoals contrast veel verder in kan stellen dan in het gewone menu. Een beetje finetunen kan geen kwaad, en waarom zou je je brightness niet iets verder op kunnen voeren dan standaard?
Punt 2: Omdat de fabrikant het niet voor niets zo doet en dat de boel anders veel te snel slijt ofzo.
Het kan ook zijn dat je de oude versie hebt, in januari (ofzo) is een verbeterde uitvoering uitgebracht.
Maar telefoons wel
Nee, in het voorbeeld van de telefoon is dat gedaan om te voorkomen dat de gemiddelde leek het contrast niet op zinloze waarden kan instellen (en vervolgens klagen dat het scherm blank of zwart blijft...)Punt 2: Omdat de fabrikant het niet voor niets zo doet en dat de boel anders veel te snel slijt ofzo.
Zie ook hierboven, het lijkt me echter niet logisch aangezien dit scherm juist gemaakt wordt voor dit soort toepassingen. Dan gaat een fabrikant echt niet de brightness lopen knijpen hoor, eerder overdrijven (op papier dan).aatos schreef op 19 maart 2003 @ 04:17:
Mijn telefoon (t68i) heeft naast het gewone menu ook nog een 'geheim' menu, waar je ook dingen zoals contrast veel verder in kan stellen dan in het gewone menu. Een beetje finetunen kan geen kwaad, en waarom zou je je brightness niet iets verder op kunnen voeren dan standaard?
Tegenwoordig zijn de meeste displays een geheel, de electronica zit aan de glasplaat vast. Die glasplaat + elektronica is vrij robuust en kun je gewoon handmatig verwerken. Als er grof stof tussen de backlight en de LCD komt dan zie je dat natuurlijk wel, maar hij zal er niet defect van raken.Cubix schreef op 19 maart 2003 @ 01:07:
Het idee vind ik zowiezo al raar, als je weet wat er allemaal komt kijken bij het maken van dat soort schermpjes (robots, stofvrije ruimtes, vastegelegde procedures) weet je dat je niet zelf een beetje kan aankloten met zo'n schermpje door onderdelen los te maken ed.
Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN
De fabrikant moet een afweging maken tussen performance en levensduur / betrouwbaarheid. Vergelijk met de autobranche: Ook daar is performance belangrijk (hoog aantal pk's verkoopt beter), en toch is er nog wel wat aan een motor te sleutelen. Ander chippie erin en hoppa, 30 pk erbij.Henk B schreef op 19 March 2003 @ 19:59:
[...]
Zie ook hierboven, het lijkt me echter niet logisch aangezien dit scherm juist gemaakt wordt voor dit soort toepassingen. Dan gaat een fabrikant echt niet de brightness lopen knijpen hoor, eerder overdrijven (op papier dan).
Het is misschien best mogelijk dat je ook bij een lcd schermpje de performance wat op kan krikken (ten koste van levensduur en betrouwbaarheid).
Pagina: 1