[XP] Windows gaat zomaar in standby

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Al enige tijd gaat de pc van mijn vriendin na enkele minuten gebruiken in een standby modus terwijl er nergens in energie beheer is aangegeven dat hij dit mag doen.
Sinds 2 dagen echter was het zo erg dat hij al in een standby modus sloeg waneer je met je muis op een text-invoervak of een knop ging staan. Gelijk scannen op virusen enzo, omdat dit toch wel zeer raar was, maar er word niets gevonden (kaspersky & norton) ook uit de logs is niet op te maken wat er nu aan de hand is.
Al met al lukte dus helemaal niets dus een herinstall leek de enige oplossing, maar zelfs na een schone instalatie doet het probleem zich voor, dus alleen windows en videodrivers geinstaleerd+drivers die windows al had gevonden.
En ook na een update naar SP1 blijft het probleem bestaan.
Dat er iets hardwarematig mis is zou natuurlijk kunnen, maar ik moet dan wel een kanttekening plaatsen onder linux namelijk is er geen vuiltje aan de lucht.

Haar systeem is een amd 1500+ met 256ddr 266
met een 30GB WD schijf (7200rpm)
windowsXP home
GF4 mx 420 videokaart

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Heb je de bios ook gecontrolleerd? Daar staan vaak ook nog wel eens powermanagement instellingen

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ja bios gecheckt en deze staat goed ingesteld.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Nog steed shet zelfde probleem intussen al voeding en geheugen vervangen, maar probleem blijft bestaan onder windows.
Zoals ik al eerder aangaf geeft het systeem onder linux geen krimp en loop hij lekker soepel door dus ik denk toch aan iets software matigs, maar wat een kaal systeem kun je denk ik niet kaler maken dan een standaard windows instalatie is.