Binnenkort wordt glibc van de debian sarge geupdate. Volgens mij heeft dat tot gevolg dat je packages (gnome 2.2 bijv) uit stable niet meer kunt installeren omdat die gecompileerd zijn tegen glibc 2.2. Klopt dat?
Tis al zover hoor 
En op dit moment is Testing een grote klotedistro, je zit er net tussenin en het is nooit compleet.
Een glibc upgrade gebeurt niet echt zomaar, veel binaries voor de oudere glibc zullen niet lekker meer werken.
En op dit moment is Testing een grote klotedistro, je zit er net tussenin en het is nooit compleet.
Een glibc upgrade gebeurt niet echt zomaar, veel binaries voor de oudere glibc zullen niet lekker meer werken.
Ja, ik heb net ook geconstateerd dat het al gebeurd is. Ik heb gelukkig geen problemen met binaries die het niet doen. Is het misschien verstandig om gnome 2.0 niet te updaten naar 2.2?
Hier kwam ik vorige week dus al achter 
Het erge is dat als je die libs installeert, dat de dependencies voor PHP4 over de zeik gaan en niet goed meer werken. Ik hoop dat testing weer snel stabiliseert
Het erge is dat als je die libs installeert, dat de dependencies voor PHP4 over de zeik gaan en niet goed meer werken. Ik hoop dat testing weer snel stabiliseert
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Tja, wie gebruikt dan ook testing. Ik gebruik stable met bakken vol mirrors van www.apt-get.org erbij en wat ik dan nog tekort heb bouw ik zelf gewoon
Haal jij dan ook wel eens pakketten uit unstable oid? Of compile jij verder echt alles zelf?
Kijk, in Stable zit volgens mij geen IMP3, maar dat wil ik wel graag gebruiken.
En idd, testing is op dit moment zwaar butt, dan kan je volgens mij nog beter unstable gebruiken.
En idd, testing is op dit moment zwaar butt, dan kan je volgens mij nog beter unstable gebruiken.
Als iets niet te vinden is op apt-get.org en wel in unstable doe ik dat uiteraard met apt-get source, evt nog wat controlfiles aanpassen maar dat is ook alles. Alleen als ik iets wil wat niet in unstable zit gebruik ik deb-make om debjes van een programma te maken.saviour schreef op 17 March 2003 @ 11:15:
Haal jij dan ook wel eens pakketten uit unstable oid? Of compile jij verder echt alles zelf?
Hmm,
Maar apt-get source, moet je dan geen sources van unstable in je sources.list hebben staan? Krijg je dan geen problemen met een upgrade, of maak je gebruik van pinning?
Maar apt-get source, moet je dan geen sources van unstable in je sources.list hebben staan? Krijg je dan geen problemen met een upgrade, of maak je gebruik van pinning?
Jups.saviour schreef op 17 March 2003 @ 13:22:Maar apt-get source, moet je dan geen sources van unstable in je sources.list hebben staan?
Nee, en neeKrijg je dan geen problemen met een upgrade, of maak je gebruik van pinning?
Je maakt een 2e sources.list aan, met daarin de regels voor unstable.
Je tikt in : apt-get update en daarna apt-get source <debfile> daarna verplaats je de unstable sources.list weer, en zet je je oude daarvoor weer in de plaats.
Je tikt in apt-get update en je zult geen problemen krijgen.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Oh? Dat is handig, ik had gedacht dat je dan alsnog problemen zou blijven houden.
Erg handig dan.
* saviour heeft vanavond blijkbaar weer wat te doen
Dankjulliewel.
Erg handig dan.
* saviour heeft vanavond blijkbaar weer wat te doen
Dankjulliewel.
En hoe zit het dan met unstable? zit die ook nog in een overgangsfase?
Ik heb al een hele poos niet meer geupgrade juist vanwege die overgang, maar als de overgang nu klaar is, kan ik wel weer eens updaten.
Ik heb al een hele poos niet meer geupgrade juist vanwege die overgang, maar als de overgang nu klaar is, kan ik wel weer eens updaten.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Unstable werkt wel goed met de huidige glibc en PHP volgens mij 
Of is dat niet wat je bedoelt?
Of is dat niet wat je bedoelt?
[ Voor 20% gewijzigd door saviour op 17-03-2003 18:00 ]
Wirf schreef op 17 March 2003 @ 17:58:
En hoe zit het dan met unstable? zit die ook nog in een overgangsfase?
Unstable draait al een tijdje fris en vrolijk op de nieuwe versie...momenteel ken ik geen dependency-problemen in Sid. Er is wel klein versieprobleempje met vorbis en sox, maar dat merkt bijna niemand (ze komen misschien uit een aparte regel uit mijn sources.list) en het zal wel snel opgelost worden
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Nee, datzelfde probleem heb ik ookodysseus schreef op 17 March 2003 @ 18:57:Er is wel klein versieprobleempje met vorbis en sox, maar dat merkt bijna niemand (ze komen misschien uit een aparte regel uit mijn sources.list) en het zal wel snel opgelost worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| kahlan:/home/hylke# apt-get upgrade Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done The following packages have been kept back gstreamer-vorbis libarts1 libsdl-mixer1.2 libvorbis-dev libvorbisenc2 libvorbisfile3 mplayer-686 vorbis-tools 0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 8 not upgraded. kahlan:/home/hylke# |
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Bedankt!odysseus schreef op 17 maart 2003 @ 18:57:
[...]
Unstable draait al een tijdje fris en vrolijk op de nieuwe versie...momenteel ken ik geen dependency-problemen in Sid. Er is wel klein versieprobleempje met vorbis en sox, maar dat merkt bijna niemand (ze komen misschien uit een aparte regel uit mijn sources.list) en het zal wel snel opgelost worden.
396 packages upgraded, 33 newly installed, 18 to remove and 9 not upgraded.
Need to get 223MB/239MB of archives. After unpacking 25.9MB will be used.
Do you want to continue? [Y/n]
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Ik kwam dit net tegen in de APT howto. Interressant alternatief voor de procedure van moto-moi. http://www.debian.org/doc...en.html#s-default-version
Dat is dus pinning, waar ik het over had.Sir Isaac schreef op 17 March 2003 @ 21:39:
Ik kwam dit net tegen in de APT howto. Interressant alternatief voor de procedure van moto-moi. http://www.debian.org/doc...en.html#s-default-version
offtopic:
Volgens mij is dat deze bug, wat betreft vorbis, heb ik nl ook last van
http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=184764
Volgens mij is dat deze bug, wat betreft vorbis, heb ik nl ook last van
http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=184764
http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL
vorbis: dat is opgelost, mplayer had de oude nog nodig, maar daar is een nieuwe versie al van uit, die het oplost.
Unstable is idd beter bruikbaarder dan testing (sarge) op het moment, maar in een weekje ofzo moet alles ook weer in testing goed zijn.
Unstable is idd beter bruikbaarder dan testing (sarge) op het moment, maar in een weekje ofzo moet alles ook weer in testing goed zijn.
http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...
Pagina: 1