Diamond MosterSound MX300

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Lo,
Kheb nogal veel probs met m'n MX300. Ik heb hem namelijk van broederlief overgekocht (wara ide perfect deed, ook onder w2k), maar hier doet die onder w2k niet goed (en bij andere OS'en waarschijnlijk ook niet). Het geluid valt bij mij na een paar minuten helemaal weg. Je hoort het opstartsoundje nog wel, maar als je dan winamp bijv. opstart doet die maar een paar min, daarna stopt die ook met afspelen. ALs ik opstart en dan een paar min w8, daarna winamp afspelen dan doet die ook niets :(. Wie kan mij helpen? Moet die in een ander PCI slot? (Hij zit nu in de onderste, de 5de vanaf de AGP). Weet iemand ook goeie drivers die ik kan gebruiken (dus ook voor A3D), voor Windows 2000 (gebruik nu beta drivers waar je allemaal omwegen voor moet doen tijdens installen). Please help, mijn dank is groot,
Milenco

• Milenco
kan niet ff iemand helpen? :(

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

Let >:) op IRQ . Probeer hem een eigen IRQ te geven , of je hebt een conflict met je DMA Kanalen, wat meestal helpt is ff naar je bios ESCD Updaten (ff op enabled zetten bij Award en/of Ami Bios) , opnieuw installeren en violá..

"Perl 4 Life"

• Milenco
k thnx
iik had hem vanmorgen al o irq 5 gezet (stond eerst op 9 samen mey 2 of 3 anderen, nu staat die alleen met de vortex, maar die hoort er volgens mij bij). Kzal ff checken in m'n A7V of ik dat kan enablen.
Thanks

• Milenco
Hij doet :))
Heb ff opnieuw geinstalled
thanks!

• Flexx
  • Laatst online: 16:13

Flexx

This side up

Ik heb ook alleen maar probleemen met dat ding, ilke week wel 1. ik ga dat ding lekker weg doen ik ben hem meer dan zat. dan maar met tegenzin een creative kaart die het wel doet.

• Milenco
Hij viel zostrax weer uit
nu doetv die het weer eventjes (al een kwartier ofzo), maar hij zal zo elk moment weer stoppen. Dan stopt winamp gewoon met draaien, blijft die staan waar die was, terwijl het nummer wel gewoon doorscrolt in dat ding waar het hoort te scrollen, heel vaag.

• Flexx

Flexx

This side up

Wat voor systeem hebie precies ?

• Milenco
Asus A7V
Duron 600@600
256 MB pc133 (net nieuw)
Asus V7100/T (ook net nieuw, allebei 2 dagen oud)
LevelOne 100 Mbitkaart
Bios 1005-003D

Geluidskaart is er gelijk ingekomen met geheugen en videoplank

• MADSMILE

MADSMILE

Perl 4 life

Heb je van je mobo al de via 4 in 1 servicepack gedraaid?
Zal me trouwens nix verbazen dat je ff een patch bij diamond/amd voor die kaart moet downloaden.

"Perl 4 Life"

• Milenco
Heb eerst 4in1 gedraait, daarna usb filter (allebei van VIA)
daarna SP1, daarna videokaart, daarna modem, daarna geluidskaart.
Geinstalled volgens deze link: http://www.vortexofsound.com/drivers/drv_v2wdm.htm

• MADSMILE

MADSMILE

Perl 4 life

Heb je bij de via 4 in 1 al , bij IRQ ROUTING al de div. opties geprobeerd?

"Perl 4 Life"

• Flexx

Flexx

This side up

Volgens mij is het gewoon die soundkaart met Aureal chip die niet goed met de VIA chip0 kunnen werken. ik heb een Athlon 700 op een asus K7V (VIA chip). Probeer ik de Soundblaster Live bij mij doet hij het wel gewoon.

• Milenco
vaag "(
bij m'n broer deed die namelijk perfect (van hem overgkocht), maar hoe kan je irq routing instellen?

• MADSMILE

MADSMILE

Perl 4 life

Dat is 1 van de onderdelen van die via 4 in 1 patch , geloof ik .

"Perl 4 Life"

• Milenco
Ikheb die dingen geinstalled, maar ik zie nergens iets waar ik iets kan wijzigen
vbolgens mij zijn het gewoon drivers?

• MADSMILE

MADSMILE

Perl 4 life

"Perl 4 Life"

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

de diamonddrivers werken niet goed met je viachipset kaart dus je kan beter de vortex2 drivers installen. Ik kon eerst namelijk niet eens gamen door die klote drivers nu wel met die vortex2 drivers :)

www.vortexofsound.com

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:26

Entity

9000rpm

Ik had een Xitel Storm Platinum (ook Vortex2), die het ook niet goed deed onder win2k (geluid dat steeds wegvalt enzo, A3D 2.0 die spellen laat crashen), op een Abit KA7 mobo (ook via chipset). Heb de kaart verkocht en nu een Terratec DMX X-Fire 1024 erin hangen, die werkt perfect :)

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

zelfs het switchen gaat nu perfect in counterstrike (alt tab)
geen geluid weg nix :) perfecto

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Pagina: 1