Toon posts:

[9700pro] problemen met catalyst drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik heb sinds een aantal weken een Hercules 3d prophet 9700Pro, maar krijg deze alleen fatsoenlijk aan het draaien met de Catalyst 3.0 drivers..

Bij installatie van de 3.1 drivers, na de herstart, direct op het bureaublad stopt de pc ermee, blijft het beeld ff staan, en dan boot mn pc opnieuw..

bij de 3.2 drivers hetzelfde probleem..

Mn verdere systeem:
AMD athlon xp 1600+
256 DDR
maxtor 30 gig
maxtor 40 gig
geen cdrom.. dies kapot en er dus uit
MSI k7t266pro raid bordje
Windows XP pro
300 Watts AOpen voeding

Ik heb zelf mn twijfels of de voeding de kaart wel aankan, maar ik neem aan van wel.
De radeon werkt verder wel goed hoor, alleen zou het handig zijn als ik af en toe mn drivers kan updaten..

Ik ben het geklooi met drivers installeren en weer installeren en weer installeren nou een beetje beu aan het worden :/ , dus wellicht dat een van jullie briljante ingevingen heeft :7

please enlighten me O-)

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
is je geheugen nog wel goed?
draai eens een memtestje ( www.memtest86.com )

Verwijderd

Had ik eerst ook, had jij ook eerst een Nvidia kaart erin zitten ofzo? Dan moet je eerst heel grondig alles wat ermee te maken heeft weg gooien zoals detonators enzo.

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-08 05:39
als de kaart gewoon werkt met 3.0 drivers dan ligt het dus niet aan je voeding, anders had je daar al problemen mee gehad.

Kijk is of het helpt als je, je register cleant met powertools ofzo. En je oude drivers eerst uninstalled.

Mocht dat niet helpen zie hieronder:
Probeer is windows er opnieuw op te zetten want er gaat dus zeker wat goed mis met het laden ervan (het reboot probleem). Misschien staat er iets niet goed in je register ofzo.

ik heb zelf ook een 9700 pro van hercules en ben het nog niet tegen gekomen. En welk os draai je?

(helaas geen briljante ingeving)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad eerst een gf4ti4200, kheb die drivers er eerst uitgegooid maar ik heb ook het idee dat die drivers nog lopen te kloten.. ik heb wel de detonator destroyers gebruikt maar die doet niks, en een ander programma die vind 1 bestand van nvidea, maar kan hem niet verwijderen..

Inderdaad maar eens mn register checken, of gewoon een format doen.. eerst maar mn geheugen checken maar dat is volgens mij nog 100% goed..

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

format lijkt mij de beste oplossing.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
Kheb memtest-86 v3.0 gedraaid, en die draait zonder problemen en geeft geen enkele fout..
Kga nu eerst mn register maar eens checken, aangezien windows opnieuw installeren een hele onderneming is zonder een cdrom speler:)

Verwijderd

Topicstarter
nouja, regclean gedraaid, en vanavond nog maar eens kijken of ik dan eindelijk die nieuwe drivers werkend krijg. zo niet, dan toch maar formatteren..

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Heb je wel DX9 ? alles vanaf 3.1 is voor DX9
En anders toch even formatten vrees ik....

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb directx9 geinstalleerd staan, ook al opnieuw geinstalleerd nadat ik de catalysts opnieuw had geinstalleerd.. maar dat mocht dus niet baten..

Verwijderd

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem gisteren was het zo erg dat na een paar seconden windows uitviel, en na format + nieuwe drivers dx9 alleen als ik unreal 2003 opstart of een andere game. Ik had het met de vorige drivers van ati btw ook al. Ik heb nu een oudere verzie geinstalleerd staan. Hiervoor had ik ook een nvidia ti4600. Nu heb ik de 9700pro Maya II van Gigabyte.

Verwijderd

Dus bedoel je, dat na je format, geen van alle ( behalve dan die windows standaard erop zet) problemen geeft, en je systeem laten crashen, na de restart (net na de installatie)?
Want dat probleem heb ik dus ook.. ik draai nu dan wel 3.1, na veel kloten werkte die gelukkig ineens weer wel, na 3x restarten, maar 3.2 krijg ik er echt niet op!

Ik krijg morgen een nieuwe kaart, kijken of alles nu weer dan wel werkt, want ik heb ook al problem, met streepjes bij het opstarten van de pc... :@

Verwijderd

ik heb hetzelfde msi bordje en had precies hetzelfde probleem. Na 1 week heeft mijn voeding (300 W) het begeven. Ik heb nu een Antec Truepower 550W en alle problemen zijn verdwenen. Nu draait ie super. Succes ermee.

Verwijderd

Het probleem is je kaart, had dus ook hetzelfde probleem... vandaag nieuwe kaart gekregen, drivers gaan er zo op, en alle textures enzo zien er weer normaal uit!

Terugbrengen die shit dus!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet geformatteerd (geen tijd voor gehad), maar ik heb nergens artifacts, behalve bij nwn als ik een level laad ofzo, dan geeft ie na een tijdje paar streepjes (over dat plaatje dat je dan ziet), maar voor de rest nergens.. nwn draait ie verder perfect, morrowind perfect, nfshp2 niet dan loopt ie direct vast en reboot ie, Unreal 2 perfect, generals perfect.. dusja, ik kijk wel verder na de format.. en als hij dan nog moeilijk doet, dan ga ik gewoon naar de winkel waar ik hem heb gekocht.. en dan kijk ik met die lui(ken ze goed) wel waar het probleem ligt..
Pagina: 1