VCD met Subtitles maken ?

Pagina: 1
Acties:

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Ik heb nog geen DVD speler maar wel een aantal DivX films met subtitle files (allemaal .srt bestanden die met de VobSub plugin zichtbaar worden). Nu raakt me HD wat vol en moet ik wat van die dingen branden. Ik wil ze later echter wel als VCD op mij nog te kopen DVD speler terug kunnen kijken met ondertiteling? Ik heb enigszins gezocht op google maar vind niet echt een antwoord op mijn vraag. Hoe maak ik nou van een DivX of Xdiv avi bestand met een .srt bestand een VCD met de ondetiteling?

Moet ik bij de aanschaf van een DVD speler met nog meer dingen rekening houden behalve het kunnen afspelen van VCD's? (Ivm met de subs)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

mno

Bij de aanschaf niet alleen rekening houden met VCD maar ook met SVCD (is veel beter dan VCD maar wordt zeker niet door elke speler goed ondersteund).

Gewoon rösti

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ja dat SVCD is toch MPEG2 net als DVD? Weet iemand misschien op welke bitrate DVD's worden opgenomen? Dan zou je in principe toch ook DVD-kwaliteit SVCD's moeten kunnen branden?

Verwijderd

CVD (China Video Disc) is een nieuw soort formaat. Het wordt net zo goed ondersteunt als VCD alleen de kwaliteit is stukken beter. Misschien ook een goed idee?

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

kijk eens, mijn eigen geschreven VCD guide: http://gsjosh.yabbsites.com/Site/main/vcdguide.htm

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

mno

TheLemon schreef op 17 March 2003 @ 17:50:
Ja dat SVCD is toch MPEG2 net als DVD? Weet iemand misschien op welke bitrate DVD's worden opgenomen? Dan zou je in principe toch ook DVD-kwaliteit SVCD's moeten kunnen branden?
Het videodeel is MPEG2 inderdaad, alleen is bij SVCD de bitrate lager (maximaal ongeveer 2600 Kbit/sec) dan bij DVD (rond de 5500 Kbit/sec maar dat verschilt per DVD). Als je echt DVD wil zou dit dus nogal veel CDR's kosten dus dan kan je beter voor DVD+/-R kiezen.

SVCD ziet er trouwens ook prima uit tussen de 1000 en 2000 kilobit/sec.

Gewoon rösti

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

whoa, met Nero kan ik maar tot 300kB/sec kiezen bij een SVCD

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Je moet ook geen nero gebruiken.. Gewoon met TMPENC icm Virtualdub werken.. Met nero kun je ook geen subs toevoegen

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
TheLemon schreef op 17 March 2003 @ 22:42:
whoa, met Nero kan ik maar tot 300kB/sec kiezen bij een SVCD
300 kilobyte.. zeg maar 2400kilobits.. ;)

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:52
Ik lees in je guide dat je van avi naar mpeg omzet door middel van de frameserver in VirtualDub. Hoe lang doet ie daar ongeveer over gemiddeld? Ik kies zelf altijd gewoon save as avi en dan met tmpgenc omzetten naar mpg. Kost bij elkaar gemiddeld 2 1/2 uur of zo. Doe het zo omdat tmpgenc bij mij die .vdr niet wil slikken. Wat gaat nou sneller?
Pagina: 1